Kirja galluppia pitkasta aikaa - mika kirja meneillaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Sain just loppuun Peter Hoegin kirjan Nainen ja apina, aivan loistava. Jäi väliin 90-luvulla. Ja nyt luen Saul Bellown Sadekuningasta, pääsee vähän hitaasti siihen sisään.
Se on minunkin lempikirja hänen tuotannostaan, vaikka muistakin pidän. Mutta tuo on tosiaan yliveto.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Sain just loppuun Peter Hoegin kirjan Nainen ja apina, aivan loistava. Jäi väliin 90-luvulla. Ja nyt luen Saul Bellown Sadekuningasta, pääsee vähän hitaasti siihen sisään.
Se on minunkin lempikirja hänen tuotannostaan, vaikka muistakin pidän. Mutta tuo on tosiaan yliveto.
Kiva kuulla =)
Mun lempikirjoihin on aina kuulunut Hoegin Lumen taju, samoin Kertomuksia yöstä teki aikanaan mielettömän vaikutuksen (taisin olla jlku 17v kun se ilmestyi suomeksi).

Mun lempikirjoihin on aina kuulunut Hoegin Lumen taju, samoin Kertomuksia yöstä teki aikanaan mielettömän vaikutuksen (taisin olla jlku 17v kun se ilmestyi suomeksi).
Minä en koskaan saanut sitä kirjaa selätettyä, yritin kyllä monta kertaa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä en koskaan saanut sitä kirjaa selätettyä, yritin kyllä monta kertaa :ashamed:
Minä olen kanssa ihmetellyt miksi juuri se kirja on nostettu ylitse muiden. Kun esim. tuo mistä puhuttiin on niin paljon parempi.

Henrik Tikkanen: Mariankatu 26 (tätä ennen luin Kulosaarentie 8:n ja Majavatie 11:n, hyllyssä odottelee muutama Märta Tikkasen kirja), Miika Nousiainen: Vadelmavenepakolainen, Lucy O´Brien: Madonna (elämäkerta), Simone de Beauvoir: Toinen sukupuoli. Mulla on aina kolme-neljä erityylistä kirjaa kerrallaan kesken: yksi on työmatkakirja ja loppuja luen mielentilasta riippuen.

Kettunen & Ihalainen: Turvaverkko vai trampoliini - sosiaaliturvan mahdollisuudet. Nimestään huolimatta tai juuri sen vuoksi aika tylsä kirja, eli en voi suositella :D

Muuta en ehdikään lukea kuin tuota ammattikirjallisuutta. Ehkä kesällä sitten vähän keveämpääkin taas =)

Salvador Dalin elämäkertaa The persistence of memory (tunnetuimman teoksensa perusteella nimetty teos). Kirjoittaja on Meredith Etherington-Smith. Ostin sen Tukholman Moderna Museetista, kun kävimme katsomassa Dali-näyttelyn.

Täytyy sanoa, että on erikoisella ihmisellä ollut erikoinen, oikeasti ihan karmiva lapsuus ja elämä kaikkineenkin. Mutta ehdottomasti suosittelen lukemaan.

Sitä ennen luin muistaakseni Sofi Oksasen ja Imbi Pajun Kaiken takana oli pelko ja Anna-Leena Laurenin Vuorilla ei ole herroja -kirjan Kaukaukselta, suositeltavia molemmat.

Nyt on menossa näköjään yleissivityskausi, kun romaaneja en ole lukenut moneen kirjaan. =)

vieras
Luen kahta kirjaa. Siri Hustvedtin Amerikkalaista elegiaa ja Mirjami Hietalan kirjaa Valkoiset lautalattiat.

Tykkään kummastakin. Hietala kiinnostaa enemmän, sen aion ahmia tänä iltana loppuun. Kotimainen kolahtaa aina paremmin.

Virkistävä poikkeus oli kyllä tässä taannoin lukemani Amelie Nothombin Nöyrin palvelijanne. Samalta kirjailijalta olin aikaisemmin lukenut kirjan jonka nimi muistaakseni oli Naapuri tms. ja sekin oli tosi hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Kiva kuulla =)
Pitääkin sit katsoa tuo joskus. Lumen tajusta tykkäsin tosi paljon.

Yhteistyössä