Kipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kävellessä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kävellessä?

Vieras
Toista viikkoa sitten aloin tuntea kummallista kipua kävellessäni. Myös repäisykivut ja vihlominen lisääntyivät silloin. Aloin syödä magnesiumia, jonka seurauksena (tai kenties muutenkin) muut kivut vähenivät, mutta tämä kävellessä tuntuva kipu jäi. Pahinta kipu on kun lähden liikkeelle. Se tuntuu siis tuossa nivusissa, mutta vain liikkuessa. Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta?

Tunnustan kuuluvani ryhmään. Kipu etenkin oikeassa nivusessa. Nivelet löystyy. Joskus äityy pahaksi, (yleensä vasta rv 30 jälkeen) toi nivelien löystyminen, silloin liikkuminen ankkamaista (ankkataudiksi myös kutsutaan) ja kivut pahoja. Sekin ihan normaalia, ei haittaa synnytystä, päin vastoin on enemmän tilaa vauvan tulla ulos. Paikat palautuu ennalleen synnytyksen jälkeen.

Itsellä rv 27 menossa.

Kiitos vastauksista! Eilen olin jo epätoivon partaalla, kun kävelystä ei meinannut tulla mitään ja välillä kipu säteili reiden takaosaan asti. Aamullakin koski, mutta yhtäkkiä sitten helpotti. Join paljon vettä, oiskohan se sitten auttanut. En olisi kyllä uskonut, että kipuja tulee näin aikaisin, jo 16. viikolla. Harmittaa, ettei voi urheilla!

En tiedä, onko samaa, mutta mulla on nyt viikon verran jomottanut tuolla jalkojen välissä, tai ollut jotain paineen tunnetta. En ole päässyt selville, onko normaalia liitoskipua vai jotain epänormaalia kohdunkaulan aukeamista. Toivon ensimmäistä. Mulla tuntuu seistessä ja välillä istuessakin, yöllä onneksi ei. Ja vessassa käynti tuntuu inhalta.

Sintti,

mulla toi tuntuu tosiaan vain liikkuessa. Kai nämä kolotukset on vain pakko hyväksyä raskauteen kuuluvina. Pääasia tietää, ettei kyse ole mistään vakavasta. Minulla kivut tänään melkein kokonaan poissa.

Yhteistyössä