Kipeät supistukset rv 34?? Muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja La20.1.07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

La20.1.07

Vieras
Viikonloppuna tuli ekaa kertaa illalla todella kipeitä suppareita. niitä tuli kolmena iltana peräkkäin heti kun menin makuuasentoon sänkyyn. Luulin niiden olevan ihan normaaleja ja asiaan kuuluvia.. mutta mutta tänään neuvolassa niistä mainitsin ja tätsy sanoi että voi synnyttys alkaa olla lähellä, ettei ainakaan laskettuun aikaan pitäisi mennä! Mites muilla tunnetteko vain ns. normaalit kovettumissupistukset vai onko myös kipua? Niin ja menkkamaisia kipuiluja on myös ollut nyt useana päivänä pitkin päivää...

olen samoilla viikoilla kanssasi ja kipeitä suppareita on tullut jo jokunen viikko. Kovettumis supistukset alkoi jo ennen puoltaväliä ja saikkilomalla ollut siitä lähtien. 3vk välein on tarkastettu kohdunkaulan tilanne, mitään hälyyttävää ei ole tapahtunut. Nyt tosin jo useampi viikko tarkastuksesta ja tuntuu, et supistukset vaan voimistuu...tiedä sit mikä tilanne alapäässä tällä hetkellä. Toivottavasti ei ihan vielä aukeis paikat ja vauva syntys...Ensviikolla synnytystapa arvio, et sit taas viisaampi :)

Joskus kipeet supparit voi enteillä synnytystä, mutta ei aina. Riippuu tekeekö supparit "töitä" kohdunkaulalla. Tosin, kyllähän useasti ainakin paikat pehmenee ja jotain muutakin muutosta tapahtuu...Jännäämistä vähä on :)

eli olen viikolla 32+3 ja eilen taas sitt oli näitä kipeitä suppareita muutamaan kertaan.

viikolla 28+4 lääkäri käski lepoon kun kohdunsuu auki ja pehmeä, kaula jäljellä'

viikosta 11 alkaen säännöllisesti tullut harjoitussupparit ilman kipua

meieee; mikä sulla oli siis tilanne silloin viikolla 28? Kävin itse eilen lääkärissä ja määräsivät sairaslomalle. Mulla oli lyhentynyt 3>2,5 cm ja oli sisäpuolelta auki. Jos olis ollut myös alakautta tunnustellessa, olisin joutunut sairaalaan... Vähän pelottavaa... Sanottiin kuitenkin että voi olla että menee ohi, ja voi mennä jopa ylikin. Kuitenkin tuntuu vähän epävarmalta. Kun on ensimmäinen niin ei oikein tiedä. Sanottiin vaan että jos alkaa sattumaan niin heti sairaalaan. Ei viitsis kuitenkaan joka nipistyksestä lähteä...

eli mun tilanne silloin 28+4 oli ett kohdunsuu pehmentynyt ja auennut sormelle ulkosuu, olen tokasynnyttäjä muuten 13-vuoden jälkeen, naistenklinikalla todettu kun tuli jotain nestettä. käskettiin lepoon 33 viikolle asti, ei kotitöitä ei siivousta ei mitään mikä rasittaa, ei edes kävelyä.
neuvolassa sitt sanoin vk 30+3 ett mua on alkanut kyrsii olee paikallaan. se mittas käsin lapsen ja sanoi ett on isompi kuin pitäs ett voit kävellä mutta kantaa ja siivota ei saa.

no kivut hävis. nyt sitt taas kolme päivää sitten alkoi supistukset kun kävelin kelaan jolloin sain 150 m. matkalla kolme kivuliasta supistusta, sitt illalla sain parit ja yöllä heräsin kolmeen supistukseen, eilen sitten oli illalla taas suppareita ja tänä aamuna.
pitäs soitaaa ett milloin meen tarkistuttaa seuraavan kerran jos näin jatkuu. koska kukaan ei ole puhunut tarkistuksista mitään.
rv32 menossa

Miee: munkin mielestä tuntu oudolta ettei tutkita sen useammin. Mulla kolmen viikon päästä lääkäri, ja jos ennen sitä rupee tuntumaan niin lekuriin vaan. Rupee tuntumaan miltä? Vähän vaikeaa näin ensisynnyttäjänä sanoa että milloin pitää mennä ja milloin sattuu "muuten vaan"... Tuntuis vaan vähän varmemmalta jos olis laitettu vaikka viikon päähän se lääkäri. Mutta jospa viikossa ei muutoksia tulekaan. Who knows...

Viikolla 34 saa jo syntyä jos siltä näyttää. Toki aina parempi jos menee rv. 37, eli täysiaikaiseksi. Näin ainakin itsellä oli. Vauva syntyi juuri rv. 37+0. Kivuliaiden suppareiden estolääkitys lopetettiin rv. 34. Nuo kivuliaat nippailut ovat juuri niitä ns. "oikeita" suppareita. Ns. oikeat supistukset kestävät n. 15 sek. Ja kuvailisin niitä juuri nippailuiksi.

eli mulla oli viikolla 28 jo kipeitä suppareita, kohdun suu auki sormelle ja pehmentynyt.. nyt sitt
tän päivän kuulumiset.....eli viikkoja 33+3
neuvolasta terveisiä täältäkin.
eli mistäs aloittais.

hb 108 tupla-annos rautaa sitten vaan kitaan.
sf-mitta 37 vaikka on laskeutunut
RR 120 / 86
PAINO vain 330 g viikko !!!! ihanaa...
Sokeria pissassa yhdellä plussalla, ens maanantaina tai tiistaina otettava uusi sokerirasitustesti.
lapsi pää alaspäin ja kiinnittynyt lähtökuoppiin, ilmeisesti haluaa tulla ulos. joten lepoa lääkärille asti viikolle 36 tasan.

neuvolan täti puhuu uudesta ultrasta nyt ton legurin kaa ja meinaa kumminkin pistää sinne jo se ett oli taas kasvanut ja tullut kumminkin reilusti jo alas..
ja sokeria löytyi pissasta.

liikkeitä pitää seurata enemmän. lapsen täytyy liikkua enemmän kun kerroin ett joka toinen päivä se on hiljaa.. se ei saa olla kuulemma.

tyttö karkas sydänääni koneesta koko ajan... päästään raukka on jo kii ettei ole enää mahdollista ett kääntyy..
neuvola oli huolissaan kun olen uudelleen synnyttäjä ja neiti tippunut lähtöasemiin jo viikoilla 33+3 todettu sanoin ett on viikolla 32 asti ollut näin...
voi kuulemma alkaa pakkailee varmuuden vuoksi sairaalakassia.
jos sokeria on ens viikolla sitt mennään jo terkkarin lähetteellä tonne ultraan muuten odotetaan sinne 36 viikolle. (jos vauva pysyy sisällä)

supistukset on näköjään tehneet tehtävänsä kuten täti mulle sanoi.... ett se on ajannut jo neidin lähtöasemiin.

Yhteistyössä