Kipeänä synnyttämään...

Laskettu aika olis torstaina. Iltaisin ja öisin on supistanu jo kohta viikon, viime yönä jo hetken luulin että saa lähteä pukkaamaan pihalle muksua, mutta ei.

Nyt on pari päivää, tänään varsinkin, ollu todella karsea olo.
Flunssa, lämpöä nostaa vaikkei kunnon kuumetta (vielä ainakaan), yskä on ihan pirullinen. Nenä vuotaa ja happi ei kulje.

Vähän jännittää, että miten sitä tässä kunnossa kykenee siihen hommaan, kokemusta kenelläkään?

Tiedossa tuskin on mikään maraton, ensimmäinen tuli melko helposti eikä vienyt kuin 5h, mutta silti vähän selkäpiitä karmii...
 
nirppis harmaana
Ite synnytin tosi kauheessa flunssassa ja murtuneella kylkiluulla. Kyllähän siitä selviää, mutta jos nenä on tukossa, kannattaa ajoissa pyytää nenäsumutetta, keittosuolatipat ei auttanut mulla. Sain kuin sainkin ite sen sumutteen....kotiinlähtöpäivänä. Suu oli synnytyksen ajan täysin rutikuiva, edes juominen ei auttanut, kun koko ajan piti suun kautta hengittää. Murtumakipuun auttoi epiduraali, mutta seuraavana päivänä oli aivan kauheeta, nukuin viikon kylmäpussin päällä :D
 
Mä olen meidän kolmosen synnyttäny kauheassa flunssassa, takana oli vielä monta valvottua yötä kun lapsetkin oli olleet kipeänä, kyllähän se homma tuli tehtyä, mutta mulle ei ainakaan salissa annettu kun keittosuolatippoja ja ne ei auttanu ollenkaan.
 
Ei se sit sentään kuumetta nostanu. Nenä oli tukossa, yskitti ja suuta tosiaan kuivas ihan hullun lailla.

Mutta ei se hommaa lopulta niin paljon haitannu. Epiduraaliakaan en ehtinyt saada, anestesialääkäri oli leikkaussalissa. Siinä vaiheessa kun se olis ehtiny meidän saliin, vauvan pää oli jo pihalla.

 
mulla kans kauhee kuume ja laskettuaika sunnuntaina... supistellu monene iltana jo tosi kivuliasti eli kohta olisi edessä.. pari kysymystä vaan pyörii mielessä.. mies ei varmaankaan pääse mukaan synnytykseen kun on kans kipee, vai haittaaks se mitään kun mäkin oon kuitenkin siellä jo niiden pöpöjen kanssa? sitten et kai vauvan saa pitää silti vierihoidossa? ja sit et miten pääsee kotiin lähtee joutuuko olee normaalia pitempään sairaalassa vai vaikuttaaks tää mitenkään... ei kyllä kiinnostain olla yhtään päivää siellä...
 

Yhteistyössä