Kipeänä neuvolaan ja synnyttämään?

• Viestiketjun aloittaja "Kipeä"
  • Ensimmäinen viesti
"Kipeä"
Koko perhe kipeänä,osalla flunssa keuhkokipuineen,pienimmät oksentaa ja ovat tosi kipeitä vatsastaan,eivät kuitenkaan ripuloi.
Laskettu aika sunnuntaina,maanantaina neuvola.

Mitenhän päin tässä nyt oikein olisi...? Mies joutuu tietysti jäämään sairaiden kanssa kotiin (lapsenvahti ilmoitti heti että ei tule jos mahatautia).Ja ihan oikein tietysti että isä on lasten kanssa,jos vaikka kuumetta nostaa niin isä tai äiti on turvallisin unikaveri..
Synnyttämään siis yksin ilman tukihenkilöä :/ Itkettää jo valmiiksi.Kiva kun happi ei meinaa kulkea,mutta vielä enemmän pelkään tuota mahatautia :( Tuleehan se minun tuurilla tietenkin.
Maanantaina neuvola ja mahdollisesti lähdetään käynnistykseen vauvan ison koon takia. Minun on ilmeisesti ´pakko´ mennä tuohon neuvolaan,vaikka tartutan nyt sitten tautia eteenpäin?
Ja käynnistyskin pakollinen vaikka olisin kipeä?
Supisteli aika kiitettävästi tänä yönä,olen aivan hukassa,mitä ihmettä teen :(

"Kipeä"
Minä en pysty syömään mahataudissa mitään,ja niin onkin mukavampi ettei tarvitse oksennella,mutta kuitenkin voimia tarvitsisi synnytykseen....mehut?
Kiva kun sattui pyhät,ei saa mitään ostettua,abcit on kaukana..

.....
ehkä sun pitäis soittaa sinne neuvolaan ja kysyä mitä tehdä jos oot kipeenä... tai synnyttää sunnuntaina ennenku tuut kipeäks xD pyydä äiti tukemaan synnytystä.

.....
ei vaa oikeesti kauhean kurjaa että ootte kipeinä :( toivottavasti et saa tartuntaa etkä tartuta sitä eteenpäin. Kannattaa pysyä kaukana niistä sairaista.. vaikka se voi olla hankalaa.. en tosiaan tiedä mitä pitäis tehdä, paitsi et ite varmaan lähtisin jonnekin hotelliin yöks nukkumaan, jotta voisin välttellä kipeitä lapsia..

Harmillista
Äsh, meillä kans kauhea räkis päällä, pikaista toipumista teidän pesueeelle sinne.

Mutta sitten tuosta synnytyksestä.. Mulla viimeisin käynnistyi nasevasti kunnon oksennus/ripaskataudin päälle. Olin siis vuorokauden kokonaisvaltaisen tyhjennyksen jälkeen 38 asteen kuumeessa sohvalla kun vedet meni ja synnytys lähti käyntiin. Olo oli synnytyksen alkeasse melko kurja kun vuorokauteen ei ollut saanut alas muuta kun yhden rypäleen ja mehua. Mutta pikkuhiljaa se olo jotenki koheni. Panadolilla sai kuumetta alas ja sairaalaan päästyä pääsin vielä nestetippaan. Kyllähän se yrjö siellä salissakin lensi. Mehua ja vissyä mulla siellä oli, mehukeittoakin muistaakseni mutta ainoastaan mehu ja vissy meni alas. Kyllä niillä pärjäs. :)

Tahdon siis sanoa että synnytys vei ainakin mulla huomion pois siitä järkyttävän karmeasta olotilasta. Siirryin sinne toiseen maailmaan minne ei näköjään se tautikaan päässyt mukaan, onneksi. Toivottavasti sulle ei tauti puhkea mutta jos puhkeaa niin kyllä siitä synnytyksestä selviää silti.

Positiivista oli että taudin takia sain ikiomat huoneet niin synnytykseen kuin synnyttäneidenkin osastolle. :)

"kipeä"
Uskomaton tuuri,en saa nyt nukuttua enää kun selkää polttelee,näinköhän se tuli heti lähtö :D
Muut nukkuu,enkä nyt ihan varma ole enää tuosta mahataudistakaan,vaikkakin 4 vee oksensi peräti 3 kertaa.Maha tosi kipeä mutta hällä ollut ummetusta,voisiko nyt johtua siitä,kun illalla vielä söi raskaasti..En ole kuullut että tällä suunnalla olisi tautia liikkeellä,eikä lapset ole päiväkodissa tms..

Täytynee pitää peukkuja,mies on sitä mieltä että synnytykseen lähtee (eli se lapsenvahti houkutellaan tänne..)mutta itse en ole niin varma.

"kipeä"
Jospa ei olisi pitkä tauti.
Estu:molempia. Ja mies on tosi pettynyt jos ei mukaan pääse,onhan se hieno hetki.
Itse inhoan ja pelkään oksentamista joten olen mieluummin syömättä ihan hyvissä ajoin,eikä ole tarvinnutkaan oksennella sitten.Nyt vähän eri tilanne kun vauva masussa :/ Yksi raju mahatauti ole kun olin toisella kuulla raskaana,ja kokoajan pelkäsin keskenmenoa.
Nyt koskee vaan keuhkoon,kuumetta oli hiukan.Täytynee toivoa että raskaus menisi hiukan LA yli ja oltaisi kaikki terveinä.

Olen joskus kuullut sanonnan että luonto hoitaa äidin terveäksi ennen synnytystä.Ei sitten vissiin ole noin kun lähipiirissäkin tuntuu nimenomaan mahatautia olleen paljon ennen synnytystä!

"hei"
Kyllä sä selviät synnytyksestä vaikka oksennustauti iskisikin :) Onhan se oikeasti ikävä tilanne jos niin sattuu käymään, mutta selviät. Tauti teillä tuntuis olevan suht lievää, mikä on hyvä. Ettei ole mitään noroa esim. Onko lapset jo tervehtymään päin?

Päivä kerrallaan katsot ja kuulostelet tilannetta. Kohtahan se hoitajakin voi lapsia tulla synnytyksen tullen katsomaan kun lapset alkaa olla terveitä, eikö niin? Jos miehelle tietty iskee mahatauti niin hän ei pääse synnytykseen mukaan. Mutta kyllä se selviät. Luon positiivisia ajatuksia sinulle :)

Niin ja hyösynnä nyt kaikki dropit mitä flunssaan voit raskaana ollessa ottaa. Panadolia vaan huiviin jos kovin kuume alkaa nousta jne. Lepoa ja lepoa.

"hei"
Niin ja onko teillä maitohappobakteereja? Tai gefilus tuotteita. Aloitat kuurin saman tien jos on, ehkä pystyt vaikuttamaan mahatautiin jo ennaltaehkäisevästi, vaikkei ne tautia poista niin ehkä helpottaa toipumista.

"muu"
Neuvolassa ei mitään käynnistetä. Ja jos saat lähetteen äiti polille niin sielläki on vasta alustava tutkimus, ei ne käynnistä siinä vielä (jos vauvalla kaikki siis fyysisesti ok ja miksi ei olisi jos sitä kokoa vaan mietitään) En kyllä itse menisi sinne neuvolaankaan jos perheessä on vatsatautia. Se vauva ei muutamassa päivässä niin paljoa kasva ettetkö vois odotella pari-kolme päivää eteenpäin et mihin suuntaan tauti kehittyy.Siinä koko arviossa oon ainaki minä saanu sanoa, et lähden vielä kotiin katselemaan mihin tilanne kehittyy :) mulla on käynnistetty neljä suunitellusti ja kaksi viimeisintä koon vuoksi (kaikki yliajalla) .
Voihan se toki olla et käynnistyy omia aikojaan ja silloin se vaan on lähdettävä :) Tsemppiä ja paranemista.

Yhteistyössä