Kipeä tyrä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pallo"

Vieras
Mistä tietää onko hieman navan yläpuolella oleva tyrä "kureutunut" vai onko vain esimerkiksi turvotuksesta johtuvaa kipua? Olen siis raskaana ja siinä kohdin tyrä, raskausviikko 25 menossa ja nyt se on kipeä jos siihen koskee, tosin on joskus aiemminkin ollut vähän arka jos on ollut turvotusta mahassa.. Nyt en osaa sanoa onko turvotusta vai ei kun on koko ajan vähän turvonnut olo :D

Jos saat painettua tyrän sisälle makuulla,ei hätää. Todennäköisesti kipeä paineesta. Itselläni myös noilla viikoilla tosi kipeä ja nyt oireeton rv 33:lla. Eipä sille raskausaikana edes mitään tehdä.

joo kyllä se ainakin vähän painuu sisälle päin, ei hirveen kovaa kyllä voi painaa.
Kyllähän sille sitten jotain on pakko tehä vaikka raskaana onkin, jos se kuroutuu?

Miulle sano lääkäri et ei leikata yleensä ees ei raskaana oleviltakaa ja et ei kureudu tuossa kohdin (navan vieressä "välikössä"). Et ei pitäis olla hätää,mut kannattaa näyttää neuvolassa lääkärille.

Joo siis sittenhän ei ole mitään "syytä" leikata sitä jos ei se vaivaa mitenkään, mutta kureutuessaanhan siinä olevat suolet (tai mitä onkaan) voi mennä kuolioon..? Joten sillon ainakin pakko leikata. Näin oon käsittäny..

Ite kyllä ajattelin että koittaisin saada sen leikkautettua synnytyksen jälkeen, sillä se haittaa aiankin mun liikuntaharrastusta, vatsalihasliikkeitä en pysty esimerkiksi kunnolla tekemään kun puristaa niin inhottavasti... Siis ei-raskaana..

Juu siis tottakai leikataan,jos kureutuu ja silloin on kiire. Mutta käsitin ettei ole todennäköistä tuossa kohtaa ja itse asiassa olen työssäni myös nähnyt mihin tyrä voi johtaa,mutta kureutumia en ole nähnyt. Tyrä "häviää" monesti raskauden jälkee,kun lihakset palautuu paikoilleen,eikä senkään takia ole tarvetta leikata.

Yhteistyössä