Kipeä patti rinnassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Mikähän siinä on. Toinen rinta on ollut jo noin viikon verran arka ja kipeä. Tänään sitä aloin sitten ihmettelemään, kun ei mene ohi ja miksi vain toinen rinta (meinasin, et jos kiertoon liittyy) ja tunnustelin rinnan ja siinä on sellainen noin miehen peukalonpään kokoinen patti, joka aristaa koskettaessa todella paljon. Kipuilee myös patin ympäriltä. Kolme viikkoa sitten gyne tutki rinnat ja olivat ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Voiskohan se olla jokin rauhanen joka on ärtynyt?

Siihen olen itsekin taipuvainen uskomaan, että joku sellainen varmaankin. Mutta mistä se nyt yhtäkkiä on ärtymyksen kehittänyt? Oon kyllä syönyt nyt kaksi antibioottikuuria peräjälkeen. Muut imusolmukkeet sun sellaset on ihan taviksia.

Miä en tosiaan osaa sanoa, tuli vaan ensimmäiseksi mieleen tuo rauhanen tms. Mutta kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä, ja mainita samalla jo syödyistä antibiooteista, että onko yhteyttä ja pitäiskö sitä jollakin lääkitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
Mulla on usein kierron keskivaiheilla oikea rinta kosketusarka ja sellainen "möykkyinen". Ko. rinnassa on aikanaan ollut rintatulehdus, en tiedä oliskos sillä yhteyttä...

Rintatulehdusta ei ole ollut, mutta gynellä kävin hormooni häikkien takia, eli joku hormoonihärö vois olla tissiinkin purrut.

Mulla oli joskus parikymppisenä kipeä patti. Lääkärit muisti joka välissä toitottaa ettei se voi olla kipeä. Ultrattiin ja otettiin koepala ja leikattiin pois, vaikka hyvänlaatuinen olikin.

Yhteistyössä