Kipeä olkapää. Mikähän mahtaa olla vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uppis

Vieras
Onko kokemuksia kipeytyneestä olkapäästä? En harrasta aktiivisesti urheilua joka voisi selittää kipeytymisen. Nyt pain viikon ajan "poltellut" ja juilinut toista olkapäätä ja olkavartta... Käden suoristaminen ja nostaminen sivulle sattuu enkä voi enää nukkua lempiasennossani käsi pään alla koukussa...

Muutaman kerran viimeisen puolen vuoden aikana olkapää ns. muljahtanut nukkuessa ja kipu oli melkoinen hetkellisesti. Ei ollut kuitenkaan pois sijoiltaan. Varmaan löysä olkanivel...

Päiväkotityötä tekevänä pohdin että vieläkö kannattaa katsella josko paranee vai voiko vaiva tulla ns. krooniseksi jos sitä ei nyt tutkita/hoideta...

Samat oireet on täällä ja lääkäri diagnosoi hauislihaksen jänteen limapussin tulehduksen. Jännetupin tulehdus on eri juttu ja tuohon limapussin tulehdukseen oon itse saanut hoidoksi kortisonipiikin (jos oon halunnut) ja lisäksi tulehduskipulääkettä kuuriluonteisesti. Jos tuota ei hoida niin siitä voi kehittyä ns "jäätynyt olkapää" joka taas voi pahimmassa tapauksessa vaatia jopa leikkaushoitoa joten suosittelen lääkärikäyntiä.

Mulle nuo oireet tulee säännöllisesti kun kärsin nivelten yliliikkuvuudesta joten en pääse tästä vaivasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Samoja oireita:
Samat oireet on täällä ja lääkäri diagnosoi hauislihaksen jänteen limapussin tulehduksen. Jännetupin tulehdus on eri juttu ja tuohon limapussin tulehdukseen oon itse saanut hoidoksi kortisonipiikin (jos oon halunnut) ja lisäksi tulehduskipulääkettä kuuriluonteisesti. Jos tuota ei hoida niin siitä voi kehittyä ns "jäätynyt olkapää" joka taas voi pahimmassa tapauksessa vaatia jopa leikkaushoitoa joten suosittelen lääkärikäyntiä.

Mulle nuo oireet tulee säännöllisesti kun kärsin nivelten yliliikkuvuudesta joten en pääse tästä vaivasta eroon.

Mulla oli kanssa montakertaa limapussin tulehdus. 3 kortisoonipiikkiä parin vuoden aikana, mutta mulla auttoi fysioterapia. Jotenkin ne hiero ja venytti sinne tilaa,( puristuksiin jäämisestähän se kipu vissiin tulee) nyt ei oo vaivannut moneen vuoteen!

Mitenkäs tuo hauislihaksen jänteen limapussin tulehdus tutkittiin? Itselläni ollut silloin tällöin myös akillesjänteen jännetuppitulehdus... nytkin ajoittain jomottaa, mutta vielä ei ole esim. kävelyä haitannut. Liityisköhän ko. vaivat toisiinsa... Hittolainen kun olen niin "huono" menemään lääkäriin jos en ihan tuskissani ole. Mutta toki tuon kroonistumisen pelossa pitänee varata aika...

Niin, kaikkihan on mahdollista ;) Mikä sitten tässä tapauksessa on liikaa... heh. Itse jotenkin ajattelisin vaivan liittyvän ns. löysään olkaniveleen ja työhöni...

lääkärissä. Itselläni monen lääkärireissun jälkeen aina ehdotettu fysioterapiaa kipeälle olkapäälle. Lisäksi useat kortisoni-injektiot hetkellisesti auttaneet. Fysioterapian jälkeen olkapää kipeytynyt lisää ja mennyt voimattomaksi. Lopultakin sain lähetteen magneettikuvaukseen, jossa tuli diagnoosi repeämä ja siitä vielä lähes puoli vuotta kunnes kutsu tuli tähystysleikkaukseen. Mitä kauemmin venytät lääkäriin menoa voi vika pahentua ennestään kun ja jos lääkäri päätyy leikkauksen kannalle ja ennenkuin pääset siihen vaiheeseen menee kuukausia ja kärsit olkakivuista ihan suotta. Tsemppiä.

Yhteistyössä