Kinkun kuorrutus myöhemmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korppujauhoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korppujauhoton

Vieras
Mies sitten päätti paistaa tänään kinkun, meni kesken nukkumaan ja minä jäin odottamaan sen kypsymistä. Nyt kun kinkku on valmis, huomasin, että eihän meillä ole korppujauhoja eli en saa kuorrutusta tehtyä. Kuorrutuksenhan voinee tehdä jälkikäteenkin, mutta tuleeko siitä yhtä hyvä? Ja pitäisikö minun nostaa kinkku nyt lämpimänä pois paistopussista ja liemestään + poistaa rasvat vai tehdä se vasta kun se on jäähtynyt?

Melko aikainen kinkku teillä :D Mutta kuorrutus on kuorrutus eikä kypsennys ja jos kerran teillä joka tapauksessa syödään kinkku kylmänä, niin kuorruttaa voit varsin hyvin myöhemminkin. Mä kuorrutan kinkun sitten, kun se on hetken jäähtynyt. Siis niin, että sormin kärsii siihen koskea.

Kiitos keittiönoita! Joo, tämä on esikinkku :) Mies ei sitten jaksanut millään odottaa jouluun vaan osti tuollaisen 2,5 kilon harjoitteluversion... Varsinainen kinkku tehdään vasta aatoksi.

Ajattelinkin, että kuorrutus onnistuu kyllä huomennakin. Nostin sen nyt pois paistopussista ja liemestään ja kääräisin folioon, että jäähtyy hitaasti eikä toivottavasti kuivu. Katsotaan kuin käy. Katastrofi ei sinällään haittaa, kun tämä tosiaan on vaan se esikinkku ;)

Mies ei jaksanut odottaa aattoon - johon on siis kokonaista kolme päivää :O

2,5kg:n harjoitteluversio?

Millainen järkäle teidän varsinainen kinkku mahtaa olla ?