Kinkun kuorrutuksesta... Kiireellisiä neuvoja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kinkun paistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kinkun paistaja

Vieras
Elikkä kinkku on paistettu,ja jäähtymässä.

En ole aiemmin kuorruttanut kinkkuja,koska en tykkää niistä kuorutuksen kanssa. Ja nyt siis olen töissä ja pitää tehä kinkkuun kuorrutus. Ohjeet mulla kuorutukseen kyllä on, mutta kauan sitä kinkkua pitää jäähdyttää? Pitääkö kinkun olla kokonaan kylmä vai kuinka?

"" Kinkku neuvotaan yleensä koristelemaan: kamara pois ja kinkun pintaan sinapin ja keltuaisen seosta sekä korppujauhoja. Koristelun jälkeen kinkku laitetaan kuumaan uuniin 5-10 minuutiksi.""

Sekoita kuorrutuksen aineet keskenään tasaiseksi tahnaksi. Anna kinkun hieman jäähtyä. Poista mahdollinen verkko ja nahka. Sivele kinkku kuorrutteella tai pelkällä sinapilla. Siivilöi pinnalle ohut kerros korppujauhoja. Pintaan voi pistellä koristeeksi kokonaisia neilikoita.
Kuorruta kinkku uunissa 250 asteessa, kunnes sen pinta on saanut kauniin värin.

Kiitoksia...

Nt kinkku kuorrutuksineen uunissa, sinaappia ja korppujauhoja päällä. Sekä jokunen neilikka.

kuuluuko kuorrutuksen kovettua uunissa, vai olla pehmeää kun on valmis?

Ethän laittanu kovin paksua kerrosta sitä sinappia? Minä laitoin aika reippaalla kädellä (ensimmäistä kertaa sen tein, kun aiemmin aina halunnut naturellikinkun) ja olen aivan varma, että jokainen meillä sen kuorii pois :D

[QUOTE="mä";22738136]Ethän laittanu kovin paksua kerrosta sitä sinappia? Minä laitoin aika reippaalla kädellä (ensimmäistä kertaa sen tein, kun aiemmin aina halunnut naturellikinkun) ja olen aivan varma, että jokainen meillä sen kuorii pois :D[/QUOTE]

Kiitoksia kaikille vastanneille... Teistä oli iso apu epävarmalle kinkun paistajalle. Toivottavasti kinkku on sellainen kuten pitääkin:D. (En olisi toki stressannut asialla,jos kinkku olisi tullut tuttavilleni.. Mutta jos töissä menee kämmäämään kinkun kaa ni ei olis kiva:D)

Ja sinappia laitoin... ÖÖ.. aika paljon :D

Pakko suositella kinkun kuorrutteeksi, 1 munan keltuainen+ 1/2 dl auran sinappia ja perinteinen korppujauho korvataan musrkatuilla piparkakuilla (lähes jauhomaiseksi). Tämä oli viime vuotinen kokeiluni ja kinkku meni kuin kuumille kiville, nam!

Yhteistyössä