kinkkuvoileopäkakusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juuri lauantaina tuli voileipäkakku tehtyä. Kinkkutäytteeseen tuli ruohosipulituorejuustoa, ranskankermaa, kinkkua ja suolakurkkua. Toiseen täytteeseen laitoin valkosipulituorejuustoa, ranskankermaa ja paprikaa. Kuorrutus oli maustamattoman tuorejuuston ja smetanan sekoitus.

Aika kaloripommi mutta sai paljon kehuja makunsa vuoksi. :)

Majoneesia kannattaa käyttää säästellen. Tulee niin rasvasen makusta. Mulla on tapan ohentaa majoneesia esim kermaviilillä. Kuorrutuksessa tuorejuusto on aika mainio makunsa puolesta.

niin joo, siis oli mullakin toisena täytteenä ihan vaan sellainen munatäyte :D
Munaa, ranskankermaa ja edelleen sitä ruohosipulia :D

Voihan sitä majoneesia toki laittaa sen tilalle, mutta kyllähän se hieman erilaiselta maistuu kuin ranskankerma =)

mä käytän kinkkusuikaleita, herkkukurkkua, kinkkupasteijaa, italian salaattia, ranskankermaa. toimii aina ;) majoneesista en pidä voileipäkakuissa enkä kuivista. Kannattaa tehdä edellisenä päivänä maustumaan.

Savukinkkua, sulatejuustoa / tuorejuustoa ( mitä milloinkin ) remoulade-kastike on tosi hyvä. Paprikaa, ruohosipulia yms yms mitä mieleen tulee..
Yhteen väliin laitan myös munavoin tai maksamakkara-kurkkusalaatti täytteen.
Päälle majoneesi-sulatejuusto / ranskankerma / tuorejuusto seos

Mutta please, Älä laita italiansalaattia :| :x

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Juuri lauantaina tuli voileipäkakku tehtyä. Kinkkutäytteeseen tuli ruohosipulituorejuustoa, ranskankermaa, kinkkua ja suolakurkkua. Toiseen täytteeseen laitoin valkosipulituorejuustoa, ranskankermaa ja paprikaa. Kuorrutus oli maustamattoman tuorejuuston ja smetanan sekoitus.

Aika kaloripommi mutta sai paljon kehuja makunsa vuoksi. :)

Aika lailla samoilla aineksilla ollaan tehty, tosin minä laiskuuttani laitan ne paprikatkin kinkun kanssa samaan ja teen vaan yhden täytteen...
Juu ja herkkua on kyllä.

laitan aina lihakakkuun violatuorejuustoa ja kylmäsavuporoa, antaa kunnolla makua. Sit toiseen väliin samaista juustoa ja suolakurkkua, kolmanteen sit mitä milloinkin ja jos en muuta keksi, niin sit tuota lihatäytettä siihenkin.

Yhteistyössä