Kinkkua :p

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"heh"
on varmaan en mä niin oo väittänytkään, mutta miksi TERVEELLISEN ruuan pitää olla kalliimpaa, jos halutaan että ihmiset söis terveellistä ruokaa niin silloin sen pitäisi olla sen hintaista että kaikilla on varaa siiehn.
Meillä syödään kalaa useamman kerran viikossa. Ihan ilmaiseksi. Meillä nimittäin osataan kalastaa. Miksi te ette tee niin? Kala on kallista vain laiskoille ja uusavuttomille.

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29487187:
En minä syöttäisi enää edes eläimille. Ei kotipakastin kuitenkaan aikaa pysäytä.
Arkkupakastimeen kyllä helposti jää pohjalle vuosikertaruokia. Minäkin joulun aikaan dumppasin roskiin edellsen joulun lanttulaatikoita :D
Tiekkö mitä? :D

Mä söin jouluna niitä edellisvuoden lanttulaatikoita :LOL:
Ihan hyviä olivat, vähän vain vetisempiä kuin tuoreemmat :D
Loppus lanttulaatikko kesken ja sellaisen löydön tein pakastimesta enkä raaskinut heittää menemään kun ei lisääkään saanu kaupasta aattona

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29487187:
En minä syöttäisi enää edes eläimille. Ei kotipakastin kuitenkaan aikaa pysäytä.
Arkkupakastimeen kyllä helposti jää pohjalle vuosikertaruokia. Minäkin joulun aikaan dumppasin roskiin edellsen joulun lanttulaatikoita :D
eikä: / tuohan on kamalaa tuhlaamista.
Vaikka mulla on arkkupakastin ei sinne kerry vuosikertaruokia, eikä myöskään tuohon pakastinkaappiin. Usein on kummatkin pakastimet täynnä, mut osan laittaa aina niiin että ne uudemmat tulee alimmaksi, tosin kinkkua ei voinut alimmaklsi laittaa. Mulla on vielä arkku pakastimessa eri tuotteita kuin kaappipakastimessa, sikai järjestyksen pitämine on helppoa. Tuo on tyhmää tuhlaamista!

kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;29487206:
Etkö kfkfkf huomannut edes muutossa vanhoja tuotteita pakkasessa?
Noup, kamat kasaan ja kantoon oli meidän muuttosuunnitelma :D en tosiaan alkanut pakastimen kamoja tutkimaan, vaan kuskasin ne vaan uuteen kämppään suoraan (ihan naapurissa)

Rollolainen
[QUOTE="heh";29487201]Meillä syödään kalaa useamman kerran viikossa. Ihan ilmaiseksi. Meillä nimittäin osataan kalastaa. Miksi te ette tee niin? Kala on kallista vain laiskoille ja uusavuttomille.[/QUOTE]

kyllä me kalastetaan, mutta keäsllä. eikä sitä saalista ihan noin vaan tule, jos pitää joen ranansta mato-ongella kalastaa. Katsoa kun ei meillä ole venettä että pääsis keksell jokea kalasteleman. Pilkkimisestä meillä ei kukaan tykkää, eikä sekään takaa saalista. älä huolahdi kyllä meilä kalaa pakasteessa nytkin on, jopa haukia

[QUOTE="heh";29487201]Meillä syödään kalaa useamman kerran viikossa. Ihan ilmaiseksi. Meillä nimittäin osataan kalastaa. Miksi te ette tee niin? Kala on kallista vain laiskoille ja uusavuttomille.[/QUOTE]
Minäkin kalastan mutta en silti ihmettele miksi kaikki eivät tee niin. Ei kaikilla vaan ole järkevästi moiseen mahdollisuutta.

kfkfkf
Meidän arkkupakastin ei kaipaa sulatuksia, mutta tuo toinen kyllä menee jäähän ja pitää sulattaa säännöllisesti. Helppoa kun tekee sen niin, että syö ensin sen suht tyhjäksi ja loput tavarat laittaa vaan arkkupakastimeen..

Rollolainen
kyllä me kalastetaan, mutta keäsllä. eikä sitä saalista ihan noin vaan tule, jos pitää joen ranansta mato-ongella kalastaa. Katsoa kun ei meillä ole venettä että pääsis keksell jokea kalasteleman. Pilkkimisestä meillä ei kukaan tykkää, eikä sekään takaa saalista. älä huolahdi kyllä meilä kalaa pakasteessa nytkin on, jopa haukia
anoppikin koko keäsn viettää mökillä ja niillä verkot vedessä, mutta siltikään ne ei sa joka karta salista. Jos van siellä järvessä heilläkään ei ole kalaa?

eikä: / tuohan on kamalaa tuhlaamista.
Vaikka mulla on arkkupakastin ei sinne kerry vuosikertaruokia, eikä myöskään tuohon pakastinkaappiin. Usein on kummatkin pakastimet täynnä, mut osan laittaa aina niiin että ne uudemmat tulee alimmaksi, tosin kinkkua ei voinut alimmaklsi laittaa. Mulla on vielä arkku pakastimessa eri tuotteita kuin kaappipakastimessa, sikai järjestyksen pitämine on helppoa. Tuo on tyhmää tuhlaamista!
Tavallaan ei, miksi syödä ravintoaineköyhää ruokaa. Toiset vitamiinitkin tuhoutuvat pakastettaessa ja varmaan pitkä pakastus vaikuttaa myös proteiineihin. Saahan siitä kyllä mahansa täyteen =)

"uusi"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29487215:
Miksi sitä pitäisi sulatella jos seinät eivät ole täynnä jäätä. Nykyaikaisisa pakastimissa on automaattisulatus.
Ohhoh, enpä ole törmännyt automaattisulatteisiin pakastimiin ainakaan kotitalousmalleissa, miten se teknisesti on mahdollista, pitää lämpötila -18 asteessa ja sulattaa. Jääkaapeissahan ei ole sitä lämpötilaongelmaa.

Vierasmies
täh, etkö sä nyt tajunnut? kun on kalaa syön isompia annoksia. kala kun on terveellisempää ja tykätään kalasta. 2,5 kilonkinkku ei todellakaan riitä meidän perheelle uunikalaksi, ei mitenkään, vaikka meitä onkin vaan neljä. kun ottaa pään jha ruodot pois ei sitiä jää enää mitään. no keittoa pystyn tästä määrästä tekemään kaksi kertaa koska mun kalakeitossa on PALJON kalaa ja sipulia ja pottua, ei mutia vihanneksia
:LOL: :LOL:

ei hyvää päivää. Ota vielä lisäksi 3-4 hyvää ruisleipää margariinilla!! on terveellistä. Ja maitoa oikein juomalla päälle!

Ei ihme, että on kallista ja oot lihava jos syöt ISOJA ANNOKSIA HYVÄÄ RUOKAA. Ja kinkkua siksi, että saa syödä LIHAA HALVALLA!!

Syötkö sä paljon monenlaisia kasviksia, vihanneksia, hedelmiä tms. sen ainaisen perunan, puuron ja kinkun sijasta?

Yhteistyössä