kinkku voileipäkakku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kertosko joku hyvän kinkkuvoileipäkakun ohjeen? Semmonen et ei tulis maksamakkaraa..

Ainakin sulatejuustoa, kinkkua, suolakurkkua pitäs olla. En oo ikinä tehny! Ja ei vaan joku ohje netistä vaan semmonen joka hyväks todettu ja tykätty kiitos. :D

Mä laitan yleensä kahta täytettä. Toiseen kinkkua, sulatejuustoa, purjoa ja kurkkusalaattia. Toiseen sulatejuustoa/tuorejuustoa/majoneesia, tomaattia, paprikaa ja vaikkapa sinihomejuustoa.

Kuorrutan kakun majoneesilla, reunoille juustoa ja koristeeksi rehuja ja kinkkuviipaleita.

Muoks: kinkkutäytteeseen laitan välillä myös kinkkupasteijaa joukkoon.

Mä teen kanssa kahdella täytteellä. Toiseen iso prk maustamatonta tuorejuustoa, kinkkukuutioita ja paprikaa. Ja toiseen ranskankermaa, suolakurkkukuutioita ja kinkkukuutioita tai salamikuutioita.

Kuorrutan kakun tuorejuustolla ja koristeeksi millon mitäkin...

Itse laitan ruohosipulituorejuustoa, hienonnettua maustekurkkua, kinkkurouhetta ja majoneesia, kostutan lihaliemellä. Leipänä käytän ruis ja vehnä paahtista. Päälle levitän sulatejuustoa ja paljon kurkkua, tomaattia, persiljaa ja ohuen ohuesta kinkusta tehtyjä kinkkurullia.

tällä täyttellä tehdystä kakusta on tykätty :)
majoneesi
munia
tuorekurkkua
tuorejuusto, esim. ruohosipuli tai yrtti
kinkkusuikaleita
creme fraiche
kurkkusalaattia tai suolakurkkuja
pieni purkki italian salaattia

määriä en osaa sanoa, kaikkea laitan mutu tuntumalla, mutta hyvää tulee :p

Kostutus lihaliemellä, väliin kermaviiliin sotkettuna kinkkua (yleensä ostan palvikinkkua ja siitä leikkaan pientä kuutiota) ja suolakurkkua. Päälle jotain maustettua sulajuustoa, esim. ruohosipuli. Koristelut miten ite haluaa. Helppo ohje ja pirun hyvää. :p

Yhteistyössä