Kinkkinen tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelp

Vieras
Olen kesällä jäänyt lapseni kanssa kahden kun erosin lapsen isästä.
Lapsen isä on reissuhommissa ja kotona suurinpiirtein joskus ja jouluna. Tai edes lähelläkään meidän paikkakuntaa, reissaa ulkomaille asti ja suomea ristiinrastiin.

Hain keväällä kouluun, kävin pääsykokeessa ja pääsin. Koulu on oppisopimuskoulutus eli työn ohessa ja meillä on myös lauantaisin koulupäiviä -kuten tänään.

Mutta minne mä tuuppaan 4-vuotiaan lapsen kun isovanhemmista ei ole apua, kummit asuu kaukana, lapsen isä tällä hetkellä n.300km päässä jne.

Tää on niin pieni paikkakunta et MLL-toiminta on TODELLA pientä ja mä en todella tunne täältä ketään kenelle voisin lapsen viedä hoitoon tai kuka voisi tulla meille vahtimaan lasta.

Jos tämä näin menee, niin pääsenkö mä koko koulua läpi jos oon kaikki lauantait pois?! Niitähän on siis kyllä harvakseltaan, tämänkin syksyn aikana tämä on kolmas tai neljäs lauantai... Yhtenä kertana olen päässyt kun mun ystävä tuli meille (asuu ulkomailla ja oli lomalla täällä).

Onks tää jotenki vaikeeta vai teenkö mä tästä nyt vaikeeta?! Miksen muka keksi tähän ratkaisua...

Kysy vaikkapa lapsen hoitopaikan hoitajilta, tietävätkö he ketään nuorta, joka voisi hoitaa lastasi lauantaisin. Me itse on löydetty hoitaja lapsillemme näin. Saatiin hoitajaksi tyttö, joka oli ollut harjoittelemassa päiväkodissa.

miten toi vuorohoito kun niitä lauantaipäiviä on tosiaan harvakseltaan ja muuten lapsi tarvitsee hoitoa vaan päivisin alkaen aikaisintaan klo7 ja haen viimeistään klo17.
lapsihan veisi paikan joltain oikeesti päivittäin vuorohoitoa tarvitsevalta..?
tarviikin maanantaina kysellä lapsen hoitopaikasta apua :)

miten toi vuorohoito kun niitä lauantaipäiviä on tosiaan harvakseltaan ja muuten lapsi tarvitsee hoitoa vaan päivisin alkaen aikaisintaan klo7 ja haen viimeistään klo17.
lapsihan veisi paikan joltain oikeesti päivittäin vuorohoitoa tarvitsevalta..?
tarviikin maanantaina kysellä lapsen hoitopaikasta apua :)

Aloita soittamalla kunnan päivähoitotoimistoon tai suoraan päiväkotiin. Sinulle täytyy järjestyä lauantaihoito, koska opiskelusi sitä vaatii. Itselläni on lapsi normipäiväkodissa ja silloin tällöin kun tulee viikonlopputöitä saan viedä vuoropäiväkotiin.

Ilmoittaisin kunnan päivähoitoon, että lapsi tarvitsee silloin tällöin hoitoa lauantaisin. Järjestäköön sitten miten parhaaksi näkevät, on heidän velvollisuutensa hankkia lapselle hoitopaikka.

Yhteistyössä