Kinaako kukaan muu siitä kumpi joutuu joustamaan ja olemaan enemmän lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti
¤vieras¤
No ei todellakaan. Välillä jopa harmittaa, kun mies on vapaapäivinään (joita on paljon) koko ajan lasten kanssa tekemässä ties mitä. Olen kotiäitinä, joten välillä pitää oikein keksimällä keksiä virikettä itselle, kun mies "vie" lapset. Mukaan en tunge, koska olen kuitenkin iloinen, että heillä on "omat jutut"kin.

monoliitti
Meillä miestä pitää patista jatkuvasti että HOITAISI lasta. Syöttäs, vaihtais vaatteet ja vaipat, veisi hänkin tytön joskus ulos jne. Hän voi myös tehdä iltatöitä aina kun haluaa, ja muutenkin hänen menemiset ei aiheuta meillä ongelmaa. Mutta auta armias jos minun pitää päästä illalla tai muulloin, pitää suunnilleen varata vaatteet valmiiksi lapselle ja kertoa mitä pitää syödä ja mihin aikaan jne. Yleensäkin mies harmistuu jos itse lähden johonkin ja hän joutuu vastuusen...

Huoh.

Meillä ei ollut kiistelyyn varaa. Miehen työ on liikkuvaa, hän saattoi olla pitkiäkin aikoja pois kotoa joten minä olin lasten kanssa. Toisaalta silloin kun hän oli kotona, hän eli 100% lapsille ja perheelle. Mennyt aikamuoto siksi, että lapset on jo isoja

Vela
En voi ymmärtää miksi pitää tehdä lapsi(a), jos niiden kanssa JOUTUU olemaan. Olisitte herran tähden jättäneet tekemättä niin ei kumpikaan JOUTUISI moista inhottavaa puuhaa tekemään!

"näin meillä"
En voi ymmärtää miksi pitää tehdä lapsi(a), jos niiden kanssa JOUTUU olemaan. Olisitte herran tähden jättäneet tekemättä niin ei kumpikaan JOUTUISI moista inhottavaa puuhaa tekemään!
Olosuhteet ovat muuttuneet. Ennen olimme palkkatöissä, oli aikaa runsaasti mutta jäimme työttömiksi ja tavallaan taloudellisten syiden takia jouduimme alkamaan yrittäjiksi ja nykyään aikaa on todella vähän.

Eipä oo kinaamiseen tarvetta,vielä ainakaan..
Mä oon ollut eniten lasteni kanssa,mies on ollut se joka on mennyt ja ollut (eksä oli yrittäjä)

Nyt kyllä hitusen on alkanut sanoisinko jännittämään,kun tämä tuleva syntyy..Mies kun on "laiska" esim, justiin kotihommien suhteen,kaatuuko mulle kaikki kodinhoito vauvanhoitoineen päivineen..Aika näyttää.Ja jos näin käy,niin sitten keskustellaan...

-
Ei meillä varsinaisesti kinata lasten kanssa olemisesta, enemmänkin sen kaiken ympärillä olevan pyörittämisestä. Mieheni mielestä minun pitäisi "leikkiä" enemmän lasten kanssa ja minusta mieheni tulisi ottaa enemmän vastuuta kodin pyörittämisestä, jotta minulle jäisi enemmän aikaa olla lasten kanssa. Tämä on jonkinasteinen ikuisuusrumpu, joka vaan pyörii ja pyörii.
Ei sillä, etteikö mieheni tekisi mitään kotitöitä, mutta päävastuu siitä näyttää olevan minulla.

Kotitöistä on välillä kinaa kun minusta tuntuu että teen leijonan osan, eli tiedän sen harmituksen tunteen. Lapsista en halua vapaata. Teen vuorotyötä ja olen mielellään lasteni kanssa kun en ole töissä. Tykkään työstäni todella paljon ja se ei tunnu väsyttävältä. Ehkä siksi jaksaa touhuta lasten kanssa kun työ ei kuluta kaikkia piippuja loppuun. Lisäksi minulla on kaksi aika helppoa lasta. Sellaisia perustyytyväisiä. joten aika heidänkään kanssaan ei ole kuluttavaa ja siitä voi nauttia.

[QUOTE="näin meillä";29664903]Olosuhteet ovat muuttuneet. Ennen olimme palkkatöissä, oli aikaa runsaasti mutta jäimme työttömiksi ja tavallaan taloudellisten syiden takia jouduimme alkamaan yrittäjiksi ja nykyään aikaa on todella vähän.[/QUOTE]

Ja siksi siis lapset muuttuivat epämiellyttäväksi pakkopullaksi?

Huh, onneksi kaikille yrittäjille ei käy noin vaikka aika oliskin kortilla.

Täh
[QUOTE="näin meillä";29664903]Olosuhteet ovat muuttuneet. Ennen olimme palkkatöissä, oli aikaa runsaasti mutta jäimme työttömiksi ja tavallaan taloudellisten syiden takia jouduimme alkamaan yrittäjiksi ja nykyään aikaa on todella vähän.[/QUOTE]

Jos lapsiperheellisillä jää vain vähän vapaa-aikaa eikö silloin kumpikin nimenomaan halua viettää tuon ajan lasten kanssa? Ja töissä tunneta vielä huonoa omaatuntoa ja ahdistusta kun ei pystytä antamaan lapsille niin paljoa aikaa kun haluttaisi.

nän meillä
Alkuperäinen kirjoittaja Täh;29665000:
Jos lapsiperheellisillä jää vain vähän vapaa-aikaa eikö silloin kumpikin nimenomaan halua viettää tuon ajan lasten kanssa? Ja töissä tunneta vielä huonoa omaatuntoa ja ahdistusta kun ei pystytä antamaan lapsille niin paljoa aikaa kun haluttaisi.
Ei ole lapset pakkopullaa ja tietenkin kaikki vapaa-aika vietetään heidän kanssaan. Työviikko vaan usein 6 päiväinen ja päivät pitkiä, ei varaa pitää lomaa. Niin aika raskasta on sillä lailla.

hhhhhh
No ei me nyt joka päivä kilpailla, että kumpi saa viedä lapsen ulkoilemaan ja kumpi saa peitellä. Että ihan tyytyväisiä ollaan, jos toinen tarjoutuu tekemään, niin saadaan vähän vapaa-aikaa.

Meillä on aina ollut (5v siitä kun lapsi syntyi) molemmille selvää, että kun se lapsi YHDESSÄ saadaan, nii myös lapsenhoito on yhteistä. Samassa talossa asutaan, joten MOLEMMILLE kuuluu kotityöt. Ei mietitä että "hmm viimeks tuo imuroi ja pyyhki pölyt, ja mä tein kaikki muut yhyy yhyy", vaan pääasia että molemmat tekee, hommia vaihdellaan miettimättä sekä aina jos jommallakummalla on menoa, niin toinen on lapsen kanssa. Miksi ihmeessä siitä pitäisi kinata? Tässä kuussa mulla on enemmän menoja ja mies on kotona lapsen kanssa sen aikaa, ens kuussa saattaa olla toisin päin.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi asioista ei voi KESKUSTELLA jo ennen kuin sen lapsen haluaa hankkia. Ja jos se kumppani on aina ollut vaikka laiska kotitöiden yms. suhteen, niin miksi ihmeessä kuvittelette että se lapsen jälkeen muuttuisi kui taikaiskusta..

"näin meillä"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29665528:
tulee mieleen, että miksi yleensä olette tehneet lapsia. jos ne on teille vain taakka. ehkä juuri siksi, että saatte kilvan valittaa, ja näytelä huonoa omaatuntoa, ku EI OLE AIKA LAPSILLE
Vastaus löytyy viestistä nro 20.

Yhteistyössä