Kimurantti kysymys huutavasta vauvasta. Toiminko oikein?

  • Viestiketjun aloittaja "Paula"
  • Ensimmäinen viesti
Ja todellakin, kerää jostain voimia että saat vauvan tutkimuksiin. Liioittele vaikka lääkärissä. Mun vauvalla oli maitoallergia ja refluksi jotka todettiin just siinä 5kk iässä. Sitä ennen mulle vaan seliteltiin että vauvat itkee ja sä et vaan osaa.
 
[QUOTE="Paula";28536232]Tarvitsisin niin lomaa, jotta jaksan hoitaa lapsen. En minä pahaa vauvalle tahdo.[/QUOTE]

Jos sanot, ettet rakasta lasta etkä tunne häntä kohtaan mitään, ei taida mikään loma riittää.
 
"Paula"
Ja todellakin, kerää jostain voimia että saat vauvan tutkimuksiin. Liioittele vaikka lääkärissä. Mun vauvalla oli maitoallergia ja refluksi jotka todettiin just siinä 5kk iässä. Sitä ennen mulle vaan seliteltiin että vauvat itkee ja sä et vaan osaa.
Kiitos neuvosta ja tuesta. :hug: En minä mitään pahaa ikinä vauvalle tekisi. Jaksan paremmin jos saan edes vähän levätä.
 
[QUOTE="Paula";28536509]Kiitos neuvosta ja tuesta. :hug: En minä mitään pahaa ikinä vauvalle tekisi. Jaksan paremmin jos saan edes vähän levätä.[/QUOTE]

Ne pahat ajatuksetkin ovat sellainen tabu, ettei niistä saisi puhua. Mulla oli onneksi ystävä jolla oli sama tilanne ja hänen kanssaan pystyimme myös puhumaan negatiivisista ajatuksista vauvoihin liittyen.
Tärkeää olisi että saisit levätä. Tiedän todellakin sen uupumuksen ja sen kun ei vaan jaksa kuunnella sitä itkua. :(

Koeta keskustella ihan oikeasti vakavissasi miehesi kanssa. Uhkaa vaikka lähteä ja jättää vauva hänelle? Ja miksipä et voisi tehdäkin sitä vähäksi aikaa? Itse olin yksinhuoltaja. Ja oon edelleenkin :D Lapsi on nyt 2v ja aivan ihana. Vauva-aikaa muistelen kauhulla ja ahdistuksella jos suoraan saa sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
Jos sanot, ettet rakasta lasta etkä tunne häntä kohtaan mitään, ei taida mikään loma riittää.
Meni sinun kommenttisi mielestäni asiattomaksi. Synnytyksen jälkeinen masennus ja väsymys voi johtaa siihen, että ei tunne rakastavansa lasta. Mutta se ei automaattisesti tarkoita sitäm ettei ihmisestä joka näin tuntee 5 kk vanhan vauvan kanssa tulisi koskaan enää hyvää äitiä.

Ihminen nyt vaan voi olla oikeasti loppu ja väsynyt. Silti siitä väsymyksestä ja mahdollisesta masennuksesta voi nousta. Ja oppia rakastamaan lasta.

Alkuun pidin aloittajaa provona. En todellakaan ymmärrä edelleenkään hänen tapaansa toimia. Mutta toivon hänelle voimia hakea apua. Ja pääsemään yli tuosta väsymyksestä ja epätoivosta. :hug:
 
"vieras"
Nyt tosiaan ap kotona vakava keskustelu sinun jaksamisesta. Miehen on alettava osallistumaan enemmän. Koita selittää että teidän vauva on vaativa, eikä isän pidä ottaavauvan itkemistä henkilökohtaisesti. Painota että tarvitsen häneltä enemmän osallistumista, että jaksat hoitaa lasta. Pyytäkää neuvolasta perhetyöntekijää käymään vauvan hoitoon, että saat hetken hengähtää.

Korvatulpat ja tutti on paljon parempi vaihtoehto kuin sinun nykyinen tekniikkasi. Vauva ei tietenkään tukehdu, mutta kokee varmasti todella ahdistavaksi kun pidät kättä suun edessä. Ihan hyvin voit pitää korvatulppia jos vauva huutaa eikä hiljene. Osta vaikka sellaiset kunnon kuulosuojaimet, niihin saa vielä kai musiikinkuuntelumahdollisuuden. Tämä voisi auttaa sinua pysymään rauhallisena. On ymmärrettävää että vauvan jatkuvaa itkua ei jaksa kuunnella, on vain yritettävä keksiä keinoja, miten itse voisi pysyä rauhallisena.

Neuvolassa kannattaa tosiaan puhua vauvan itkuisuudesta. Monesti taitaa vastaus olla ensin, että vauvat itkee, mutta kun tarpeeksi sinnikkäästi jaksaa asiasta puhua, aletaan sielläkin ottamaan asia vakavasti. Olisi hyvä tutkia onko vauvalla jotain terveydellistä vaivaa esim. allergiaa, mikä aiheuttaa itkuisuuden.
 
zazi
Sanoit ettet halua vauvaa tuttiriippuvaiseksi ja sen takia pidät kättä suun päällä? Ja sitten oletkin jo masentunut ja väsynyt ja tarviit lomaa??

Hei, jos vauva rauhottuu tuttiin, niin anna sille tutti. Mun muksuilla ollut niin vahva imuntarve että tutti on ollut ihan korvaamaton. Ja jos otat tutin pois ennen 2 ikävuotta nin hampaat ei ehdi kärsiä tutista juurikaan. Musta on turha rääkätä itseään ja vauvaa vaan siksi ettei halua tuttiriippuvuutta. Meillä tutti on öitten, iltojen ja automatkojen pelastus ollut. Ja hyvin on päästy siitä eroon kun aika on tullut.
 

Yhteistyössä