Kilttimies rehki eilen kylvöhommissa kun muut vietti vappua

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Maa on kylmä pitkään, koska tässähän on ollut useampi takatalvi pakkasineen ihan etelää myöden.
Ei auta hallasuojat, koska itse maa kylmä ja taitaa mädäntyä suurin osa noista kylvösiemenistä.
Ilman lämpötila on etelässä yöllä vain 2-3 astetta, ei siemenet tule itämään.
Ainoa taitaa olla peruna, jonka voi istuttaa suht.aikaisin.
Persilija on myös ilm. sietää hyvin kylmää.
itse en ole vielä kurpitsan enkä avomaakurkkusiemeniä laittanut esikasvatukseenkaan.
Kaalin kantaan kasvaa muutama uusi kaali, kun sen leikkaa niin et Silmu jää sinne tynkään. Ainakin pirkka/luomukaali
 
Maa on kylmä pitkään, koska tässähän on ollut useampi takatalvi pakkasineen ihan etelää myöden.
Ei auta hallasuojat, koska itse maa kylmä ja taitaa mädäntyä suurin osa noista kylvösiemenistä.
Ilman lämpötila on etelässä yöllä vain 2-3 astetta, ei siemenet tule itämään.
Ainoa taitaa olla peruna, jonka voi istuttaa suht.aikaisin.
Persilija on myös ilm. sietää hyvin kylmää.
itse en ole vielä kurpitsan enkä avomaakurkkusiemeniä laittanut esikasvatukseenkaan.
Porkkanat, palsternakat ja erilaiset persiljat itävät jo kahdeksassa asteessa. Siis kun maan lämpö on tuo. Monesti ne kannattaakin kylvää jo edellisenä syksynä, kun maan lämpö on jo lähellä nollaa. Silloin ne saavat hyödykseen koko kevätkosteuden ja itävät nopeasti maan lämmettyä.
Perunan voi istuttaa, kun maassa on lämpöä hiukkasen toistakymmentä astetta. Voi sen tietysti kylmenpäänkin istuttaa, mutta sato viivästyy huomattavasti.
 
vierailija
Mitä alkua? Tää tarina on jo jatkunut jo kauan, liian kauan ja se olis syytä lopettaa jo. Junnaa pahasti paikallaan ja samat virheet toistuu... Ei jatkoon. Mutta niin kauan kun näitä kommentoidaan kertoja jatkaa. Jos kukaan ei kommentoi, kuivuu tarinakin kasaa alta aika yksikön. Eli pliis, ei viitsi "auttaa" enää. Kertojan pitäisi itse huomata myös olevansa sairas, jolloin hoitokin olis mahdollinen. Viittaan siis näihin jatkuviin eläintentappo juttuihin.
TÄMÄ!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä