kiltin ihmisen kohtalo??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plop"

Vieras
olen miettinyt mikä on kiltin ihmisen kohtalo, olen itse tätä ihmistyyppiä.. Annan paljon muille vähistäni, ilmaiseksi.. joskus mietin että pitäisikö muuttua ahneeksi ja kusipäiseksi niinkuin moni.. vai voiko tässä yhteiskunnassa pärjätä kiltti ihminen sekoamatta koskaan.

[QUOTE="vieras";26866045]Täytyy muuntaa oma kiltteys mielihyvänlähteeksi, silloin vastavuoroisuuden puute ei tunnu enää miltään.

t. toinen kiltti ihminen :)[/QUOTE]

en mä odotakkaan vastavuoroisuutta.. mut tää ihmisten itsekeskeisyys ja kusettaminen käy voimille.

Mun äitini jaksaa kanssa aina mainostaa että häntä kohdellaan kovin kaltoin vaikka on niin äärettömän kiltti, liian kiltti ihminen. Juu. Hän ei todellakaan ole sitä. Ja siksi saa toisinaan kovin kurjaa palautetta jota sitten pitää muiden itsekeskeisyytenä ja pahuutena.

[QUOTE="plop";26866146]en mä odotakkaan vastavuoroisuutta.. mut tää ihmisten itsekeskeisyys ja kusettaminen käy voimille.[/QUOTE]

Mitäs vatavuoroisuutta sä nyt odotat?

Kiltti voi olla niin ettei tee väärin itseään kohtaan. Ja jos haluaa lahjoittaa jotain, voi tehdä niin vain sellaisille, joiden tietää oikeasti tarvitsevan, ja arvostavan sitä.

Nössö ei kiltin, empaattisen ja ystävällisenkään tarvitse olla. Voi pitää puolensa ja ärähtääkin tarvittaessa, sekä pistää rajat sille miten haluaa itseään kohdeltavan.

Yhteistyössä