Kilpirauhaskoe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
verikoe, joka otetaan aamulla ennen klo 10. Jos suurempaa häikkää arvoissa, niin voidaan esim ultrata lisäksi. Siis ei siitä kokeesta itsestään voi mitään tulla, normi verikoe.

Verikoe, jossa tutkitaan, onko kilpirauhasarvot kohdallaan. Ilmeisesti sulla on ollut vajaa- tai liikatoimintaan liittyviä oireitä, kun kokeeseen on passitettu. Hoitamattomana vaarallinen.

Kävin tässä yhtenä päivänä lääkärillä ja hän määräsi kilpirauhas kokeisiin.

Kirjoitti minulle jopa muistilapun, jossa luki että 3-4 tuntia virtsaamatta eikä verikoetta ollenkaan merkitty paperiin. Hän ei puhunutkaan edes verikoista, koska ne oli jo aiemmin otettu, nyt vaan puuttui virtsakoe. Kirjoitti jopa paperiinkin sen että virtsakoe ja ennen 10 aamupäivällä.

Mikähän sekoilija on ollut kyseessä, koska nyt valkeni vasta että kaikki mitä hän sanoi, pitää paikkansa tuohon verikokeeseen, eikä virtsakokeeseen ja nimenomaisesti hän puhui virtsakokeesta ja kilpirauhaskokeen yhteydessä.

Aamulla testeihin ennen klo 10 ja tätä ennen ravinnotta 12tuntia. Mulla on yrittänyt muutaman kerran lääkäri passittaa suoraan huoneestaan (päivällä) verikokeeseen kun ei se kuulemma mitään vaikuta. Itse vajaalla jo vuosikausia. Ja toinen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on ne arvot mitä saat. Ihmettelen miksi lääkitystä ei saa mielestäni huonoillakaan arvoilla. Itselläni vaikutti aikanaan oireet ja arvot, jotka oli rajalla. Vasta kun tulin raskaaksi niin lääkäri tunnusti, että kyllä minulla onkin vajaatoiminta, koska ne arvot huononi silloin tosi paljon. Hoitamattomana olisi kai keskenmenokin ollut mahdollinen.

Tietenkin täälläkin voi kysyä, mutta kumma ettei ihmiset Guuglaa tietoa kokeista tai sairaudesta, joita heillä epäillään olevan.

Kilpirauhaskoearvotkin pitää tosissaan ymmärtää, jotta niistä itse jotain tajuaisi. On siis 2 arvoa, joista molemmat tärkeitä kun arvioidaan kilpirauhasen toimintakykyä.

Guuglaa kilpirauhasarvot, TSH ja T4V.