Kilpirauhasen vajaatoiminta

Onko kukaan kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava ja jolla ei oo viel lääkitykset kohillaan niin onko kukaan raskautunut tästä huolimatta? Jos on raskautunut niin mitkä kilpirauhasarvot ovat olleet sillä hetkellä?

Mulla arvot oli TSH 4,2 ja T4V 10 ennen lääkitystä.
raskautuminen ei ollut ongelma, keskenmenot olivat. Peräkkäin ehti olla monta.

raskaus ajalla aloitettiin, ja loppuun asti meni, nyt arvot TSH 1 ja T4V 13 (vähän alhainen) ja nyt neljättä yrittäessä yksi tuulimuna ja yks varhainen km takana (aloitettiin yritys alkuvuonna)

Nyt raskaana jälleen ja toivotaan parasta....

No mulla t 4-v on 13 ja tsh 27..Multa poistettiin kilpirauhanen ja nyt yritetään saada oikeaa lääkitystä..Niin mietin et nyt viel ei varmaan kannata edes hermoilla raskaaksi tulon kanssa kun arvot on niin perseeleen mut mietin sitä et missä vaiheessa sitä voisi edes aatella?

Mulla ei ole kokemusta vajaatoiminnasta vaan liikatoiminnasta. Mulla oli tsh mittaamattomissa eli alle 0,01. Silloin lääkäri sanoi, että raskauden onnistumisen kannalta olisi ihanne, että tsh olisi mitattavissa mutta alle 2,5.

Mulla tuo liian aktiivinen kilpirauhaspuolisko poistettiin ja aika pian tuo mitattavuus saavutettiin. Kannattaa todellakin hoitaa arvot kuntoon ennen raskautumista. Vajaatoiminta on riski alkuraskaudessa ja liikatoiminta myöhemmässä raskauden vaiheessa.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta vastaanpa kuitenkin =) Mulla ei ole varsinaista kilpirauhasen vajaatoimintaa, mutta lapsettomuustutkimusten yhteydessä testattiin myös tsh, joka oli 3.7. Ei ylittänyt raja-arvoa 4 ja koska ei ollut oireita, niin asiaa ei tutkittu tarkemmin. Sain kuitenkin varoiksi lievän lääkityksen, koska lapsettomuuslääkärin mukaan raskautta yrittäessä olisi hyvä, että arvo olisi alle 2,5 (kuten Scalakin kirjoitti). En osaa sanoa auttoiko juuri toi lääkitys, koska samaan aikaan oli muitakin lääkityksiä.

Mie tulin raskaaksi kun TSH oli jotain 10. Sitä annostusta (mulla oli siis jo lääkitys, muttei kohdallaan) sitten pikkuhiljaa korjattiin pitkin raskautta ja raskaus meni hyvin loppuun asti. Tsemppiä!

Yhteistyössä