Kilpirauhasen vajaatoiminta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mä nukuin keskimäärin 20h/vrk. Ei tullut koulusta mitään. Masennusta epäili lääkärit, heh. Mutta kun thyroxinin sain ja annoksen kohdilleen niin johan alkoi arki luistaa.

Jälkikäteen tajuttua; mulla oli myös painon nousua, mielialanvaihteluita, runsasta hikoilua. Mutta tuo väsymys oli pahin ja selkein.

Minä olen aina ollut "väsynyt" uni tulee kun anta tulla ja vielä en ole saanut kokeilla kauan sitä riittäis mutta varmasti kauan. Ummetus on myös aina ollut osa minua :/ Ääni alkoi madaltua pari vuotta sitten ja silloin otettiin kokeet mutta ei ollut, arvoja en tiedä. Nyt kuukauden aikana rinnat kasvaneet reilun kuppikoon ja maha alkanut turpoaan myös. Hiuksia oli yksi aamu tukko tyynyllä, tosin lapseni repii niitä yöllä.

Selviääkö tuo aina helposti? Mulla on tutkittu verikokeella mutta ei tulosta, oireita kyllä on. Pitäisikö mennä kokeisiin uudelleen ja onko vain yksi koe mistä tuo voidaan todeta. Ihan vaan tk-lääkäri sanoi ettei mitään ole. Onko joku spesialisti joka perehtynyt paremmin?

[QUOTE="vieras";24298955]Selviääkö tuo aina helposti? Mulla on tutkittu verikokeella mutta ei tulosta, oireita kyllä on. Pitäisikö mennä kokeisiin uudelleen ja onko vain yksi koe mistä tuo voidaan todeta. Ihan vaan tk-lääkäri sanoi ettei mitään ole. Onko joku spesialisti joka perehtynyt paremmin?[/QUOTE]

Minä kans kävin tk:lla ja nuivasti hoitaja soitti että on nega ei muuta. Olis saanut tietoon arvoja niin tietäisi missä mentiin silloin mutta parempi se kai on käydä tarkistaan jos epäilee.

[QUOTE="vieras";24298955]Selviääkö tuo aina helposti? Mulla on tutkittu verikokeella mutta ei tulosta, oireita kyllä on. Pitäisikö mennä kokeisiin uudelleen ja onko vain yksi koe mistä tuo voidaan todeta. Ihan vaan tk-lääkäri sanoi ettei mitään ole. Onko joku spesialisti joka perehtynyt paremmin?[/QUOTE]

Jotkut lääkärit tuijottaa ainoastaan viitearvoja jotka Suomessa labrasta riippuen 0,4 - 4,5. Muualla yläraja eli vaajatoiminnan osoittava arvo on 2-3 välillä.
Jos arvosi ollut vaikka 3,8, pitää jotkut lääkärit sitä hyvänä / normaalina vaikka esim. itselleni on tuolla arvolla selkeitä vajiksen oireita. Yksilöllistä tämäkin.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Palantunne, nielemisvaikeudet, kielenpistely ja turvotus, limaisuus, äänen käheys, turvotus, painonnousu... myöhemmin olen tajunnut myös et anemia, lihas- ja nivelkivut kytkeytyy vajikseen.

[QUOTE="vvv";24298983]Jotkut lääkärit tuijottaa ainoastaan viitearvoja jotka Suomessa labrasta riippuen 0,4 - 4,5. Muualla yläraja eli vaajatoiminnan osoittava arvo on 2-3 välillä.
Jos arvosi ollut vaikka 3,8, pitää jotkut lääkärit sitä hyvänä / normaalina vaikka esim. itselleni on tuolla arvolla selkeitä vajiksen oireita. Yksilöllistä tämäkin.[/QUOTE]

Tät minä mietinkin että jos ollut jo silloin tuomoset arvot ja lääkkeet ois auttanu jo aikaa sitten. Mutta toisaalta voi olla että ei mulla ole koko vajaatoimintaa vaikka oireita riittäiski.

Minulla epäilty kaulan paksuuden vuoksi moista ja kokeita otettu. Kun aloin merisuolaa käyttää, tuli vajaatoiminnanoireita. Lopulta siirryin jodisuolaan takaisin ja olin kuin jonkun piristysruiskeen saanut.

[QUOTE="vvv";24298983]Jotkut lääkärit tuijottaa ainoastaan viitearvoja jotka Suomessa labrasta riippuen 0,4 - 4,5. Muualla yläraja eli vaajatoiminnan osoittava arvo on 2-3 välillä.
Jos arvosi ollut vaikka 3,8, pitää jotkut lääkärit sitä hyvänä / normaalina vaikka esim. itselleni on tuolla arvolla selkeitä vajiksen oireita. Yksilöllistä tämäkin.[/QUOTE]

Aivan. Nehän just sanookin että on viitearvojen sisäpuolella, enkä ole sit osannut kysyä mitään, en edes muista arvoja. Voi kiitos sulle ja toiselle vieraalle, mua on niin vaivannut tää asia. Mä meen yksityisen kautta uudelleen kokeisiin.

Yhteistyössä