Mulla tuntui sellaista pistävää ja toisinaan viiltävää kipua joko kaulan vasemmalla tai oikealla puolella ja joskus kaulakuopassa.Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Mulla on turvotusta,karmee väsymys, pumppu hyppii miten sattuu, maha ja iho oireilee. <missä kohtaa kipu kaulalla tuntuu?
Kannattaa yrittää saada aika mahdollsimman pian. Itse odotin tyroksiinilääkityksen saamista ja diagnoosia puoli vuotta siitä kun ekan kerran menin lääkäriin, vaikka mun TSH oli 10.11, normaalilla ihmisellä se on 2-4. Lääkärit ei juuri koskaan ota vakavasti kilpirauhasjuttu tai muitakaan kaulan alueen ongelmia. Vieläkin ketuttaa.Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Mulla tuli kaula vasemmalta puolelta kipeeks niin ettei siihen kärsiny koskee. Nyt vähän helpottanu. Ajattelin jos pärjäisin viikon päähän kun on jälkitarkastus. Voisin siinä lääkäriä pyytää ottaa kokeet.
Hei muutes, kilpirauhasfoorumin kautta kannattaa pyytää vinkkiä hyvälle endokrinologille. Siellä on vieraspalsta mitä kautta voit pyytää vinkkiä. Itse tajusin kysyä sieltä neuvoa liian myöhään. Jos olisin tajunnut kysyä ennemmin niin ei olis tarvinnut kärsiä puolta vuotta :snotty: Ja tosiaan nyrkkiä pitää lyödä pöytään eikä siltikään mitään tapahdu. Multa kyl meni usko lääkäreihin.Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Joo nykyään tuntuu että saa nyrkkiä takoo pöytään hoitoa saadakseen :|
Onpa outoa. Mua kans pelottaa ettei sit mitään löydykään ja saan "laiskan leiman"..onnellinen pitäis sit olla siitä kun kuitenkaan mitään ei löytyny :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Voitko sanoa millaiset arvot sait.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
No niinpä! Mä en myös oikein tiedä miten tähän "terveyteen" nyt pitäis suhtautua, kun olo ei ole terve, vaikka testit niin väittää. Etukäteen melkein toivoin, että löytyis jotain, olispa ainaki selkeä syy tähän jatkuvaan väsymykseen jne. Nyt sitte kun kaikki onkin periaatteessa kunnossa, on kans sellainen olo, että oon vaan laiska...Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Onpa outoa. Mua kans pelottaa ettei sit mitään löydykään ja saan "laiskan leiman"..onnellinen pitäis sit olla siitä kun kuitenkaan mitään ei löytyny :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
En muista niitä lukuja, mutta kun soitin tuloksista niin hoitsu sanoi, että kaikki on kunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voitko sanoa millaiset arvot sait.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Mä olin ensin ihan varma että olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sit noita oireita alko vaan tulla lisää. Nii ja lisäks mua palelee koko ajan ihan tautisesti. Öisin sit ihan outoa "tissihikoilua", ei siis yöllä ole kuuma mutta rintakehä hikoilee niin että yöpaita märkä.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:No niinpä! Mä en myös oikein tiedä miten tähän "terveyteen" nyt pitäis suhtautua, kun olo ei ole terve, vaikka testit niin väittää. Etukäteen melkein toivoin, että löytyis jotain, olispa ainaki selkeä syy tähän jatkuvaan väsymykseen jne. Nyt sitte kun kaikki onkin periaatteessa kunnossa, on kans sellainen olo, että oon vaan laiska...Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Onpa outoa. Mua kans pelottaa ettei sit mitään löydykään ja saan "laiskan leiman"..onnellinen pitäis sit olla siitä kun kuitenkaan mitään ei löytyny :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Käy pyytämässä terveyskeskuksesta tuloste verikokeista, meinaan usein se mikä on terveyskeskuksen mielestä ok, ei vastaa niitä arvoja joita nykyään pidetään vajaatoiminnan merkkinä. Viitearvot meinaan ovat usein korkeammat kuin pitäisi. Esim. sun TSH on voinut olla 4.5 ja labranviitearvot on 2-5.. vaikka oikeasti ne pitäisi olla 2-4, jolloin sun vajaatoiminta jää hoitamatta.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:En muista niitä lukuja, mutta kun soitin tuloksista niin hoitsu sanoi, että kaikki on kunnossa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voitko sanoa millaiset arvot sait.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Riippuu yöstä. Tuo palelu on muuten tuttua! Ja iho kuivuu ihan koppuraksi vaikka sitä kuinka rasvais.Mä olin ensin ihan varma että olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sit noita oireita alko vaan tulla lisää. Nii ja lisäks mua palelee koko ajan ihan tautisesti. Öisin sit ihan outoa "tissihikoilua", ei siis yöllä ole kuuma mutta rintakehä hikoilee niin että yöpaita märkä.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:No niinpä! Mä en myös oikein tiedä miten tähän "terveyteen" nyt pitäis suhtautua, kun olo ei ole terve, vaikka testit niin väittää. Etukäteen melkein toivoin, että löytyis jotain, olispa ainaki selkeä syy tähän jatkuvaan väsymykseen jne. Nyt sitte kun kaikki onkin periaatteessa kunnossa, on kans sellainen olo, että oon vaan laiska...Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Onpa outoa. Mua kans pelottaa ettei sit mitään löydykään ja saan "laiskan leiman"..onnellinen pitäis sit olla siitä kun kuitenkaan mitään ei löytyny :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Saatko sä nukuttua öisin kunnolla?
Eikös tuolla aiemmin kirjoitettu että normaali arvo 2-5?? ja sulla 9..no en minäkään noista arvoista mitään ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Riippuu yöstä. Tuo palelu on muuten tuttua! Ja iho kuivuu ihan koppuraksi vaikka sitä kuinka rasvais.Mä olin ensin ihan varma että olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sit noita oireita alko vaan tulla lisää. Nii ja lisäks mua palelee koko ajan ihan tautisesti. Öisin sit ihan outoa "tissihikoilua", ei siis yöllä ole kuuma mutta rintakehä hikoilee niin että yöpaita märkä.Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:No niinpä! Mä en myös oikein tiedä miten tähän "terveyteen" nyt pitäis suhtautua, kun olo ei ole terve, vaikka testit niin väittää. Etukäteen melkein toivoin, että löytyis jotain, olispa ainaki selkeä syy tähän jatkuvaan väsymykseen jne. Nyt sitte kun kaikki onkin periaatteessa kunnossa, on kans sellainen olo, että oon vaan laiska...Alkuperäinen kirjoittaja mulish:Onpa outoa. Mua kans pelottaa ettei sit mitään löydykään ja saan "laiskan leiman"..onnellinen pitäis sit olla siitä kun kuitenkaan mitään ei löytyny :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:Mulla on kaikki nuo yleisimmät oireet ja kävin testeissä n. kuukausi sitten. Ei mitään vikaa missään! Kaikki mahdollinen mitattiin ja tutkittiin, varsinki tuo kilpirauhasjuttu, mutta kaikki arvot on kohillaan. Nyt ahdistaa kun väsymys, turvotus ja yleinen saamattomuus/uupumus ja ontto olo vaan jatkuu...
Saatko sä nukuttua öisin kunnolla?
Soitin muuten tämän ketjun innoittamana terveyskeskukseen uudestaan, ja ne mun arvot on olleet 9 ja 2 - mitä ikinä sitten tarkoittaakaan... Sovittiin myös, että yritän saada soittoajan huomenna sille lääkärille, katotaan mitä tehdään kun oireet jatkuu edelleen.