"Neljännespillerin" eli 25 mikrogramman nosto kuuluu tosiaan tehdä samoin tein raskauden alettua eikä siihen lääkäriä tarvita erikseen. Neuvolan ohje on odottaa jälkitarkastukseen ja siellä päätetään lääkityksen laskemisesta raskautta edeltävälle tasolle, mikä on ristiriidassa kaiken muun oppimani kanssa.
Minä typerys kävin omalääkärin kautta labroissa koska runsaan (40kg) painonpudotuksen jälkeen piti muutenkin tarkistaa lääkityksen tilanne, ja omalääkäri käski raskaudesta huolimatta pitää lääkityksen ennallaan. Minä hölmö uskoin, kun lääkäri oli asiastaan niin varma vaikka mainitsinkin tuosta normaalikäytännöstä
Olisi määrännyt labrat PUOLEN VUODEN PÄÄHÄN, mutta siinä vaiheessa totesin että ei taida setä olla ihan ajan tasalla. Neuvolasta sain ohjeen toteuttaa omalääkärin neuvoa ensimmäiseen neuvolalääkärikäyntiin asti, ja sitten neuvolalääkärin aikaan ne oli ihan päin vittua ne arvot, eli olisi pitänyt nostaa se lääkitys silloin alkuraskaudessa. Ja tätä sanoi neuvolalääkärikin. Lopulta lääkitys minun tapauksessani tuplattiin (eli nousi 0,05mg->0,1mg).
Sama synnytyksen jälkeen. Neuvolasta väittivät, että "käy sitten vaan just ennen jälkitarkastusta labrassa ja sit jälkitarkastuksessa katsotaan pitääkö lääkitystä muuttaa". Vähän kun etsi itse tietoa, niin sen korotetun annoksen tarve loppuu siihen kun muksu syntyy, joten menin labraan jo 4vk synnytyksestä (jälkitarkastus oli 11 viikkoa synnytyksestä), ja arvot osoitti että lääkitys oli aivan turhan korkea, joten palasin raskautta edeltävään lääkitykseen omin nokkineni. Labrat katsottiin taas jälkitarkastuksen yhteydessä, ja äitiyspolin (jälkitarkastus oli siellä) lääkäri totesi että onpa hyvä että laskin lääkityksen ajoissa enkä odottanut yli kahta kuukautta.
Mut joo, ei tuo lapsi vielä onneksi vialliselta vaikuta