kilpirauhasen vajaatoiminta ja etenkin sivuoireet

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
aloitin lääkityksen vasta 2 vk sitten, mutta en ole huomannut sivuoireiden katoamista. olenko liian hätäinen asian suhteen? ajattelin et pitäiskö tilata uus aika tohtorille vai odottelenko vielä josko tuo annostus puris sivuoireisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi kökkö, ei kai tässä auta sitten kuin odotella. Mun Tsh oli 11.10. Sivuoireet karmeat! Eka kontrolli mulla on 2 kk kuluttua. Nyt syön 1 tabletin 0.1 mg.
Ymmärrän turhautumisen :( Mulla oli liikatoiminta lähes 7 vuotta jonka jälkeen sitä lähettiin hoitamaan radiojodilla..... nyt on vajaatoiminta (kuten pitääki olla hoidon jälkeen) ja tsh on 100. Ens viikolla on kontrolli ja toivon todella, että elämä alkaa tämän suhteen pikkuhiljaa helpottumaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi kökkö, ei kai tässä auta sitten kuin odotella. Mun Tsh oli 11.10. Sivuoireet karmeat! Eka kontrolli mulla on 2 kk kuluttua. Nyt syön 1 tabletin 0.1 mg.
Ymmärrän turhautumisen :( Mulla oli liikatoiminta lähes 7 vuotta jonka jälkeen sitä lähettiin hoitamaan radiojodilla..... nyt on vajaatoiminta (kuten pitääki olla hoidon jälkeen) ja tsh on 100. Ens viikolla on kontrolli ja toivon todella, että elämä alkaa tämän suhteen pikkuhiljaa helpottumaan.
Hui !!:eek: No onneksi sullakin on alettu tuota juttua hoitamaan. En ole itse kuin ihmetellyt sitä miten niin pieni elin voi vaikuttaa niin moneen asiaan esim. sydämeen, kuukautisiin, lihaksiin, niveliin, hengittämiseen yms. Mä olin puoli vuotta sairaslomalla kun sairastin ensin kilpirauhasen tulehduksen ja nyt helmikuussa todettiin vajaatoiminta. Mutta toivo elää, toisaalta kyllä sitä 2 kk jaksaa kärsiä kun tietää et lopulta arvojen on pakko osua kohdalleen.

Niin, kyllä ne arvot jossain vaiheessa tasottuu mutta varaudu kuitenkin siihen, ettei se ihan hetkessä välttämättä tapahdu. Oireita on mullaki hurjan paljon enkä enää taida muistaa millaista on "normaali olo". Jospa tää pikkuhiljaa, toivotaan :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
millaisia oireita on tullut vajaatoiminnasta? mullakin epäiltiin, mitä teille on tullut oireita? Paljon se tsh sais olla?
Mun oireet. Ekat oireet tuli kesäkuussa 2006 turvotuksena ja väsymyksenä. Kunnolla oireet tuli päälle joulukuussa 2006; kaulaan tuli palantunne, naama turposi, sydämen tykytystä, kuukautishäiriöitä, hiuksia lähti päästä tukoittain. Kesäkuussa 2007 oireita tuli lisää: masennusta, huimausta, korkea verenpaine, ruokahaluttomuus, paino nousi 2o kg kuukaudessa, sanat hukkui, muisti ei pelannut, kielikipua, naaman- kaulan- kielen ja poskienturvotusta, pinnallinen hengitys, ruokahaluttomuutta, korkea sydämensyke, ankara väsymys nukuin joskus 20 tuntia vuorokaudessa ja silti oli väsy jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
millaisia oireita on tullut vajaatoiminnasta? mullakin epäiltiin, mitä teille on tullut oireita? Paljon se tsh sais olla?
Mun oireet. Ekat oireet tuli kesäkuussa 2006 turvotuksena ja väsymyksenä. Kunnolla oireet tuli päälle joulukuussa 2006; kaulaan tuli palantunne, naama turposi, sydämen tykytystä, kuukautishäiriöitä, hiuksia lähti päästä tukoittain. Kesäkuussa 2007 oireita tuli lisää: masennusta, huimausta, korkea verenpaine, ruokahaluttomuus, paino nousi 2o kg kuukaudessa, sanat hukkui, muisti ei pelannut, kielikipua, naaman- kaulan- kielen ja poskienturvotusta, pinnallinen hengitys, ruokahaluttomuutta, korkea sydämensyke, ankara väsymys nukuin joskus 20 tuntia vuorokaudessa ja silti oli väsy jne.
kylläpä helpotti lukea että muillakin on samoja oireita! mulla todettiin 3päivää sitten vajaatoiminta... :/

Yhteistyössä