Kilpirauhasen vajaatoiminnasta tullut kansantauti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohjantähdenalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama täällä kuin sinulla ap! Viikon verran olen nyt syönyt thyroxinia. Vuosikaudet olen rampannut eri lääkäreillä, syönyt masennuslääkkeitä etc. Nyt vasta eräs lääkäri sanoi, että vaikka veriarvot olisivat viitearvoissa, se EI tarkoita sitä etteikö sinulla voisi olla vajaatoiminta. Minulla ollut jo pidemmän aikaa T4v ihan alakantissa ja tuhat eri oiretta jotka haittaavat elämää. Se kielii kuulemma nimenomaan vajaatoiminnasta. Nyt odottelen josko alkais maailma näyttämään kirkkaammalta.

[QUOTE="vieras";24479573]Sama täällä kuin sinulla ap! Viikon verran olen nyt syönyt thyroxinia. Vuosikaudet olen rampannut eri lääkäreillä, syönyt masennuslääkkeitä etc. Nyt vasta eräs lääkäri sanoi, että vaikka veriarvot olisivat viitearvoissa, se EI tarkoita sitä etteikö sinulla voisi olla vajaatoiminta. Minulla ollut jo pidemmän aikaa T4v ihan alakantissa ja tuhat eri oiretta jotka haittaavat elämää. Se kielii kuulemma nimenomaan vajaatoiminnasta. Nyt odottelen josko alkais maailma näyttämään kirkkaammalta.[/QUOTE]

Itse syönyt Thyroxinia nelisen vuotta ja nopeasti se olotila alkoi tasaantumaan,oli mukava huomata jonkun aikaa syötyäni lääkkeitä,etten enää ollutkaan suosta noussut zombi :D

Itse olen ylipainoinen, painan 113 kg, roskaruualla lihottanut, mutta aloitin 1,5 v sitten liikkumaan, syömään terveellisesti, paino ei pudonnut, kiinteydyin.. No nyt vasta älysin mennä lääkäriin, oli vajaatoimintaa. Mua harmittaa vietävästi ku teen vaikka mitä ja syön tuota lääkettä, paino menee 110-113 kg lukemilla :( Haluisin niin päästä omaan 80-85 kg painooni.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla;24479610:
Itse syönyt Thyroxinia nelisen vuotta ja nopeasti se olotila alkoi tasaantumaan,oli mukava huomata jonkun aikaa syötyäni lääkkeitä,etten enää ollutkaan suosta noussut zombi :D

Kiva kuulla :) Lääkäri sanoi että kolmessa viikossa pitäisi näkyä jo jotain valon merkkejä... Sitä odotellen!

Mullakin kävi just niin että vuoden verran yrittivät tunkea masennuslääkkeitä mulle. Onneksi kieltäydyin. Sitten kappaskappas... kilpirauhasen vajaatominta!

Onko teillä rajatapauksillakin tyroksiini oikeasti auttanut?

Mulla on jo varmaan 10 vuotta ollut kilppari tarkkalussa ja koko ajan arvot hiukan nousseet. Mulla on nyt tsh 4.9 ja t4 13 ja lääkitystä ei vaan anneta. Tukka lähtee päästä, iho kuivuu, masennusta, masennusta, masennusta ja masennunslääkkeitä vaan tuputettaisiin, en ota. Niin ja kuukautishäiriöitä, en kestä kylmää yhtään, paineentunnetta kaulalla, tarvitsen 12-tunnin yöunet JOKA yö...

Onko teillä rajatapauksillakin tyroksiini oikeasti auttanut?

Mulla on jo varmaan 10 vuotta ollut kilppari tarkkalussa ja koko ajan arvot hiukan nousseet. Mulla on nyt tsh 4.9 ja t4 13 ja lääkitystä ei vaan anneta. Tukka lähtee päästä, iho kuivuu, masennusta, masennusta, masennusta ja masennunslääkkeitä vaan tuputettaisiin, en ota. Niin ja kuukautishäiriöitä, en kestä kylmää yhtään, paineentunnetta kaulalla, tarvitsen 12-tunnin yöunet JOKA yö...
Sinun pitää siinä tapauksessa mennä yksityiselle lääkärille ja lakata hakkaamasta päätäsi seinään jonkun dementikkoterveyskeskulääkärin kanssa. Se on omakin vastuu, jos pilaa terveytensä vaikka tietää, että muualta saisi lääkityksen.

[QUOTE="vieras";24486927]Sinun pitää siinä tapauksessa mennä yksityiselle lääkärille ja lakata hakkaamasta päätäsi seinään jonkun dementikkoterveyskeskulääkärin kanssa. Se on omakin vastuu, jos pilaa terveytensä vaikka tietää, että muualta saisi lääkityksen.[/QUOTE]
Ja siis olet jo selvästi yli normaaliarvon, vaikka katsottaisiin vain jo valmiiksi perseellään olevien viitearvojen puitteissa. Joten jos lääkärisi ei katso viitearvoja jostakin vanhentuneesta läpyskästä, niin sinulla jokatapauksessa kuuluisi olla jo lääkitys.

Yhteistyössä