StellaI: Juu on järin erikoista, että toiset lapsettomuuspolit eivät aloita hoitoja jos tsh on yli 2,5. Kun Turun Väestöliitossa hoitojemme suunnittelu käynnillä kysyin, että mitä sillä tarkoitetaan, että lasta yritettäessä tsh:n tulisi olla alle 2,5 sain vastaukseksi,
että se koskee niitä joilla on kilpirauhasen vajaatointa, ei terveitä. Mulla tsh oli ollut ½ vuotta aiemmin 3.1 eivätkä halunneet edes katsoa sitä uudelleen. Taidan kyllä lähettää sinne s-postia jos tämä minun asia ratkeisi tällä asialla(toive ajattelua
Itse asun Satakunnassa ja täällä kävin sillä endokrinologillakin. Tuolla jollakin sivustolla suositeltiin kyllä kovasti yhtä mies lääkäriä, mutta hänelle oli melkein 3 vkon odotus ennen kuin olisi saanut ajan niin valitsin tämän nais endokrinologin jonka erikoisosaamisena oli kyllä diabetes.:/ Mutta toivon todella, että hän asiansa osaa ja kyllä hän ainakin kovasti oli juuri noista keskenmenoista kiinnostunut ja sanoi, etää kyllä se siltä kuulostasi,että jotain häikkää tässä on. Kyseli toki onko meitä muutoin tutkittu ja kun kaikki tutkimukset ovat osoittautuneet priimaksi niin kai sekin jotenkin merkitsee. Mä oon silti niin huono noissa tilanteissa kertomaan itse mitään, oon niin jännittynyt etten saa sanaa suustani. Mun olis helpompi kirjottaa asiat ylös.
Mutta toivon todella, että hän ymmärsi asiani vakavuuden ja saan jatkossa sitten lääkityksen,tosin se soitto-aika on vasta 2 vkon kuluttua. Onneksi se labratäti lupasi postittaa ne tulokset mulle niin nään ainakin ne ensi viikolla.
Toisaalta hyvä, että määräsi nyt myös uudelleen sen tsh:n niin saa laajemman käsityksen millä marginaalilla se liikkuu.
Kun sulla on noin paljon noita vasta-aineita niin mikä niihin sitten vaikuttaa, että ne ei laske? Hoidetaanko vasta-aineitakin ihan tolla thyroxinilla vai onko siihen joku omalääke?
Kylläpä teillä on vahvana kilpirauhasen vajaatoiminta suvussa. :hug: Mutta toisaalta hyvä, että sairaus on tiedossa ja siihen on lääkitys olemassa. Ja kannustavaa, että sisaresi ovat raskautuneetkin, että eiköhän se sieltä vielä sinnekkin tule. :heart: Niin mä ainakin yritän itselleni vakuutella, että kun on monta sisarusta täälläkin ja kaikilla vanhinmilla on jo lapsia ja siskot ovat todella helposti raskautuneet, että josko se mininkin vuoro vielä tulee, vaikka onhan tämä jo aikaa ottanut.