Kilpirauhasen liikatoiminta.. kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Millaisia oireita teillä tämä tauti aiheuttanut??
Minulla arvot olivat verikokeissa vähän koholla, en muista mitkä olivat... mutta nyt 3kk odotellaan ja sitten uudet kokeet..

Minä olen niiiiiiin väsynyt koko ajan, liittyiskö tähän?
Olen laihtunut, syön paljon, hermostun jatkuvasti, hikoilen...

Mulla itselläni on vajaatoiminta, mutta annostus on ollut liian suuri ja nyt minulla on lääkkeillä aiheutunut liikatoiminta. Itse olen ollut väsynyt, sydän tykyttelee paljon, hikoilen paljon esim. aamulla herätessä olen nihkeänä kosteudesta, koko ajan on ikään kuin kuuma, lisäksi vasen käsi vapisee kun yritän tehdä jotain pikkutarkkaa, niin ja aineenvaihdunta on pelannut hyvin.

Juu ja vessassa saa juosta aika tiheään, ja vatsa on lähes aina ihan sekaisin... nyt ärsyttää että seuraavat 3kk on vaan oottamista... ja tästä kärsimistä :/

Juu ja vessassa saa juosta aika tiheään, ja vatsa on lähes aina ihan sekaisin... nyt ärsyttää että seuraavat 3kk on vaan oottamista... ja tästä kärsimistä :/

Voit yrittää kotikonstein hoitaa liikatoimintaa ruokavaliolla. Kilpirauhasfoorumilta voi ehkä löytyä apua tai jos ei sieltä niin googleta englanniksi thyreoid+nutrition tai what not to eat/what to eat+ overactive thyreoid.

Jos tsh on korkea niin kyse on vajaatoiminnasta, liikatoiminnassa tsh on matala. Mikä arvo sulla on koholla, t4-v?? Liikatoiminnan oireita ovat nopea pulssi, uupumus, käsien tärinä, levoton olo.

Yhteistyössä