Siis mitä! Anteeksi, en ollut käynyt aikoihin kurkkaamassa, mitä tässä ketjussa tapahtuu, kun se oli alkuun niin hiljainen. Siis nyt rupeaa taas savu nousemaan mulla korvista, teillähän voi TODELLAKIN olla kilpirauhasen vajaatoiminta ja se voi olla lapsettomuuden syy! Siis itselleni sain lääkityksen arvoilla: pidättäkää henkeänne: TSH 2,35 ja T4V 9,7 (7,0-16.0)!
Eli siis noinkin hyvillä arvoilla!! Ja koko ajan olen siunannut sitä, että sain. Nimittäin olin ollut lähes koko elämäni masentunut eli 20v. alkaen 18-19- vuotiaana ja se oli suurin kärsimys minulla (mulla asia ei aiheuttanut raskausongelmia, mutta siinä on niin YKSILÖLLISTÄ se oireilu, eikä sitä pitäisi enää tänä päivänä sulkea poiis pelkkien arvojen takia!!!!!!!1)
Menkääpäs lukemaan tätä sivustoa
Kilpirauhasen vajaatoiminta | Tietoa ja kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta Siellä on eräs nuori ihminen, jolla on asiasta vähän minua enemmän kokemusta (siis raskaus, keskenmeno, kilpirauhanen, diagnosoinnin vaikeus)
Teidän ihan oikeasti pitää saada lääkekokeilu ja sitten vielä tarpeeksi suurilla annoksilla, jotta nähdään, auttaako se oikeasti. Eli tarpeeksi suuri annos on 2 100ug:n tablettia päivässä oli ne ARVOT mitkä hyvänsä, jos liikatoiminnan oireita ei tule. Piste.
Aika kiihtyneenä kirjoitin tämän (ensireaktio
), voi olla että muokkailen vielä kirjoitusvirheet pois ja laitan jatkokommentteja
Joo, ja tähän pitääkin kommentoida sitten heti että:
"Mitä voidaan tehdä kun tsh vaatis annoksen nostoo ja t4v:n nousu taas kuulema johtuu liika lääkityksestä??!! Onko kellään ollu vastaavasti, ja mitä on tehty"
Mitenköhän sulla on sellainen kilpirauhashormoni kuin T3? Onko sitä mitattu ja katsottu? Nimittäin joillain ihmisillä Thyroxin ei auta sen takia, että heillä sen hormoni, T4 ei muunnu elimistössä T3 -hormoniksi, joka taas vastaa kuitenkin suurimmaksi osaksi kilpirauhasen vaikutuksista kehossa. Sellaiset ihmiset tarvitsevat joko synteettistä T3 -hormonia tyroksiinin ohelle tai eläinperäistä armour thyroid -lääkettä, jossa on sian kilpirauhasesta saatu kaikkia 8-9 kilpirauhashormonia, joita kilppari tuottaa, myös T3 ja T4.
Pyydäpä itsellesi T3V -koe ja sen tulos kirjallisena, jotta saat viiterajat tietoosi, ja kysy asiaa sitten vaikka täällä:
Kilpirauhasfoorumi : : www.kilpirauhas.info että onko arvo hyvä.