Kilpaillaan siitä kenen anoppi on kauhein!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pojanmuija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pojanmuija"

Vieras
Eli meidän anoppi on pahempi kuin teidän anoppi kisa! Kauhukertomuksia tosielämästä kehiin! Käyn syömässä ja sitten tuun kertomaan miten kauhea mun anoppi on niin katsotaan jääkö teidän anopit jalkoihin!

Saako kokeilla appiukolla? No yritetään. Oli synttärit, 4 vuotias sai legon. Rupes rakentamaan sitä, appi auttamaan. Tuli riitaa (ilmeisesti ei ukki osannu oikein rakentaa tai teki liikaa koska poika on aika taitava) pieni sano ukkia haisevaks vanhaks äijäks ja ei se noin mene. Apella meni käämi, antoi ISON LUUNAPIN pojalle otsaan. Lapsi huutamaan ja itkemään oikein sydäntäsärkevästi ja äidin syliin kiire. Minä selvittämään asiaa, appi haukkumaan mua "haista sinäkin pitkä paska". Minä ilmoittamaan että ovi on tuolla!

Alkuperäinen kirjoittaja ja ei uudelleen meille enää tule:
Saako kokeilla appiukolla? No yritetään. Oli synttärit, 4 vuotias sai legon. Rupes rakentamaan sitä, appi auttamaan. Tuli riitaa (ilmeisesti ei ukki osannu oikein rakentaa tai teki liikaa koska poika on aika taitava) pieni sano ukkia haisevaks vanhaks äijäks ja ei se noin mene. Apella meni käämi, antoi ISON LUUNAPIN pojalle otsaan. Lapsi huutamaan ja itkemään oikein sydäntäsärkevästi ja äidin syliin kiire. Minä selvittämään asiaa, appi haukkumaan mua "haista sinäkin pitkä paska". Minä ilmoittamaan että ovi on tuolla!

En kyllä hyväksy appesi tekojasi, mutta en kyllä hyväksy poikasi sanojakaan... Kunnioitusta kannattais opettaa lapselle..

Alkuperäinen kirjoittaja gf:

En kyllä hyväksy appesi tekojasi, mutta en kyllä hyväksy poikasi sanojakaan... Kunnioitusta kannattais opettaa lapselle..

joo ei munkaan lapsi sanois seuraamuksitta ísovanhemmille noin. enkä todellakaan tarkota että ois oikein antaa luunappia otsaan!!!!

tässä kohtaa pitäisi vähän tarkentaa, mitä tarkoittaa "minä selvittämään asiaa.."

Mun anoppi ei huomioi meidän lasta syntymäpäivänä. Vaikka muille lapsenlapsille kyllä huolehtii muistamiset ajallaan. Ostaa se sit meidänkin lapselle jotain kun käy mut käy vaan kerran pari vuoteen. Mulle vaan ois tärkeetä et muistais just tuona tiettynä päivänä. Mut ei se musta muutenkaan pidä joten ehkäpä tekee tuon ihan tahallaan. :( No, en mäkään laita sille lapsen synttärikuvaa vaikka muille laitan. Näkee sen kuvan sit tyttärensä kodissa.

anoppi ei ole nähnyt lastenlastaan 2v, muisti tämän synttärit väärin, lähetti tyttöjen lelun pojalle :(. Ei vastaa tekstareihin, ei kiittänyt pojan valokuvasta jne :(

Tottakai poikaa toruttiin puheistaan ja on ongelma tiedossa ja sitä yritetään kitkeä pois. Menin paikalle ja kysyin mitä täällä on tapahtunut(olivat toisessa huoneessa) kun poika näin itkee ja kysyin annoitko hänelle luunapin? Poika teki TOSI VÄÄRIN sitä en kiellä mutta jos ei aikuinen ihminen tuon vertaa kestä on jotain vikaa ja paljon. Kuulin myös isommalta pojalta että ei ollut ensimmäinen kerta ja saattaa myös huutaa niin kovasti että lapset oikein pelkää. En salli hänen yksin olevan lasten kanssa, tätä siis tapahtunut joskus ajat sitten. No minun vika kun en katsonut perään. Mutta nyt tiedän tilanteen ja ei ongelmaa enää tule. Nimittelyä ei ole tapahtunut pojan osalta muita kohtaan.

mulla on sellanen ylikiltti anoppi, mutta me ei vaan tulla toimeen, ollaan liian erilaisia..
se ei pidä lapsille rajoja koskaan, lapset saa päättää kaikesta, ei kiellä mistään.. "koska mummin on oltava kiva ja ihana" lapsen silmissä... enkä tarkoita että aina pitää olla lapsia ohjeistamassa, vaan tarpeen mukaan olisi hyvä vähän ojentaa.

appi menee mullakin ylihilseen, siinä kisassa olisin "vahvoilla", mutta tässä ei kisattu siitä..

anoppi on aina ollu semmonen "Hyasintti" jne mut tää on yltynyt nyt ihan mahdottomaksi ku muutettii syksyllä omakotitaloon. Anoppi on niin ihastunut tähän kun asuvat itse vuokralla pienessä kerrostalossa joka on tosi rähjäinen niin pitää tätä nyt jonain kesämökkinään. Tulee ilmoittamatta, laittaa alakerrassa saunan lämpenemään. Tuo hirveesti kellaristaan tilpehööriä ja sisustelee. Mua ottaa jo senkin takia päähän et mulla on sellai whiteonwhite tyyli joo monet ei tykkää mut se on mun tyyli ja sillä sipuli. Tuntuu oikeesti karseelta ku joku levittää oranssinruskeen nuhruisen ryijyn keskelle olohuonetta tai vaihtaa verhot kysymättä. Siis se on jotenki nyt inspiroitunu hirveesti tästä meidän "mökistä" mikä on kuitenki meidän koti. Mä olin silloin lähteny kauppaan ku anoppi jäi pojan kanssa kotia niin hän oli laittanu meille sinapinväriset pitsiverhot sillä aikaa. Mulla kohos verenpaineet oikeesti kattoon ja sanoin et nyt otetaan ne pois ja laitetaan vanhat takaisin että ei voi kysymättä vaihtaa niin siitäkös veti hirveet pultit ja sanoi että oon niin hirveän kolkko ämmä enkä osaa edes ommella kunnon verhoja (olin kylläkin teettäny ne ihan ompelialla enkä edes itse tehny..). Mä olin ihan suu auki ja sit mies tuli just kotia niin anoppi sanoi itkien että oon haukkunu sitä koko päivän. Mies sanoi sitten että tähän on tultava loppu että tämä on meidän koti niin anoppi lähti ovet paukkuen. Kaks viikkoa oli rauhaa kunnes eilen tupsahti kylään, laittoi saunan päälle ja kertoi että on antanut anteeksi meidän lapsellisen käytöksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
anoppi on aina ollu semmonen "Hyasintti" jne mut tää on yltynyt nyt ihan mahdottomaksi ku muutettii syksyllä omakotitaloon. Anoppi on niin ihastunut tähän kun asuvat itse vuokralla pienessä kerrostalossa joka on tosi rähjäinen niin pitää tätä nyt jonain kesämökkinään. Tulee ilmoittamatta, laittaa alakerrassa saunan lämpenemään. Tuo hirveesti kellaristaan tilpehööriä ja sisustelee. Mua ottaa jo senkin takia päähän et mulla on sellai whiteonwhite tyyli joo monet ei tykkää mut se on mun tyyli ja sillä sipuli. Tuntuu oikeesti karseelta ku joku levittää oranssinruskeen nuhruisen ryijyn keskelle olohuonetta tai vaihtaa verhot kysymättä. Siis se on jotenki nyt inspiroitunu hirveesti tästä meidän "mökistä" mikä on kuitenki meidän koti. Mä olin silloin lähteny kauppaan ku anoppi jäi pojan kanssa kotia niin hän oli laittanu meille sinapinväriset pitsiverhot sillä aikaa. Mulla kohos verenpaineet oikeesti kattoon ja sanoin et nyt otetaan ne pois ja laitetaan vanhat takaisin että ei voi kysymättä vaihtaa niin siitäkös veti hirveet pultit ja sanoi että oon niin hirveän kolkko ämmä enkä osaa edes ommella kunnon verhoja (olin kylläkin teettäny ne ihan ompelialla enkä edes itse tehny..). Mä olin ihan suu auki ja sit mies tuli just kotia niin anoppi sanoi itkien että oon haukkunu sitä koko päivän. Mies sanoi sitten että tähän on tultava loppu että tämä on meidän koti niin anoppi lähti ovet paukkuen. Kaks viikkoa oli rauhaa kunnes eilen tupsahti kylään, laittoi saunan päälle ja kertoi että on antanut anteeksi meidän lapsellisen käytöksen.

Taidat voittaa. Mut sulla on sentään onneksi anteeksiantavainen anoppi. Toiset vihottelee vuosia! ;)

Mun anoppi sanoi mulle, kun olin synnyttänyt esikoisemme : Niin, eihän tämä enää sellaselta jännältä tunnu. Kun eka lapsenlapsi syntyi niin silloin se oli erikoista!
Joo, ymmärsin kyllä anopin pointin, mutta eikö joitain asioita voisi vain jättää sanomatta? Jäi tosi paha mieli.

Mun anoppi ei ota meidän tyttöä kylään ikinä. Mulla oli miehen kanssa isäni hautajaisjärjestelyjä hoidettavana toisella puolella Suomea eikä haluttu ottaa asiointimatkalle 3,5-vuotiasta tyttöä mukaan. Piti hautaustoimisto, pankki ym paikat saada käytyä ja tyhjennettyä isän kämppä yhden yön reissulla. Tässä parinkymmenen kilometrin päässä meiltä asuu anoppi ja kysyttiin, voisiko tyttö olla tuon yhden yön hänen luonaan. Aamupäivällä olis viety ja seuraavana iltana haettu. Ei käynyt mitenkään. Onneksi meidän ihanat naapurit suostui ottamaan tytön heille (ja kuskaamaan eri hoitopaikkaan ja takaisin kuin omat lapsensa kahtena päivänä) kun oli arki silloin ja töissä molemmat. Anoppi on eläkkeellä eikä olisi tyttöä tarvinnut hoitoonkaan kuskailla. Eipä mieskään ole äitiään sen jälkeen kovin lämpimästi kohdellut.