Mulla toinen raskaus nyt aluillaan, ensimmäinen päättyi keskenmenoon (sikiö ultrassa sykkeetön, epämuodostunut, ohje tankata foolihappoa).
Viime syksy on yritetty kovasti. Joulun aikaan aloin tosissaan panostamaan uneen ja rauhoittamaan illat ja käymään aikaisemmin nukkumaan. Samalla siirryin syömään päivällisen 2-3 h ennen nukkumaanmenoa. Aloin myös jostain innostuksesta meditoida 2-3 kertaa päivässä 5-10 min kerrallaan. Myös ajatus luottamuksesta ja sen vaalimisesta, luotan, että kaikki menee hyvin, luotan kehooni ja hedelmällisyyteeni.
Seuraan unta ja palautumista Ouralla ja molemmilla kerroilla olen saanut viitteet raskaudesta sormuksen datasta, ennen raskaustestin tekemistä.
Kävin viime syksynä myös raskaaksi toivovan puhti -testissä, suosittelen sitä. Se vahvisti minulle nyt, että folaattitankkauksesta on ollut hyötyä. Myös reilu annos D-vitamiinia sai mittarit näyttämään hyvää normaalia viitteiden sisällä. Se myös paljasti matalan ferritiinin, jonka nyt pyydän neuvolassa seurantaan.
Kaisa Jaakkolan Reipas, rakas raskaus -kirjaa voin lämmöllä suositella.