Kikkakolmosten käyttö apuna

  • Viestiketjun aloittaja TiiaTytti
  • Ensimmäinen viesti
TiiaTytti
Hei,

Onko kokemuksia eri luontaistuotteiden/lisäravinteiden tai vitamiinien käytössä apuna raskautumiseen? Mitä lisäravinteita olette köyttäneetKuinka kauan on ollut käytössä ja onko raskaus alkanut näiden avulla?
Mielenkiinnosta kyselen.
 
vierailija-isä
Hei,

Onko kokemuksia eri luontaistuotteiden/lisäravinteiden tai vitamiinien käytössä apuna raskautumiseen? Mitä lisäravinteita olette köyttäneetKuinka kauan on ollut käytössä ja onko raskaus alkanut näiden avulla?
Mielenkiinnosta kyselen.
Olemme nyt 42 (N) ja 41 (M). Ensin yritimme ilman kikkakolmosia 1v3kk ajan, tuloksena yksi kemiallinen raskaus. Sitten löydettin ja luettiin kirja ”It Starts With The Egg”, jonka mukaan alettiin toimia eli vähennettiin altistumista mm. BPA:lle, otettiin D-vitamiinia 100ucg/päivä (Minisun 100), ubikinonia (Bio-Quinon 100mg) kahdesti päivässä, raskausmonivitamiini (Minisun Mama ”vahvempi koostumus”). Tämän lisäksi tietysti vaimolla käytössä jo pitkään foolihappo erikseen 400ucg (Foliren). Ruokavaliossa lisättiin parsakaalin, lehtikaalin, pinaatin ja kalan määrää huomattavasti. Kolmannessa kierrossa näiden muutosten jälkeen tuli plussa ja tänään 12+0!
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja pupup
Meillä auttoi kolme asiaa, tärppäsi siis vuoden yrityksen jälkeen. Oltiin ensinnäkin luovuttu toivosta saada lapsi ilman hoitoja, ja vika kierto oltiin silleen ”no odotetaan tää vielä ennen kuin soitetaan terveydenhuoltoon”. Toisekseen mä olin just vaihtanut henkisesti kuormittavasta työpaikasta unelmien työpaikkaan, ja kolmanneksi- tää on todellinen kikkakolmonen- kaveri suositteli liukuvoidetta nimeltä Conceive plus. Tilattiin ulkomailta ja ekaa kertaa tossa kierrossa kokeilussa, tiedä sit toimiko.

Meillä ei ollu mitään merkitystä foolihapolla, raskausvitamiineilla, greipeillä tai greippimehulla, elämäntaparemontilla (kasvispainotteinen ruokavalio +tavotteellinen liikunta), painon pudotuksella (laihduin 5kg tuon takia vähän parempiin mittoihin, mutta nyt olin sit bmi 30 eli lihonut ne takas kun lopulta tärppäsi). Eli mulle jäi itselle se olo, että stressi oli meillä suurin este raskautumiselle.
Tsemppiä kaikille raskautta yrittäville!
 
vierailija
Netistä löytyy paljonkin lisäravinteita millä parantaa munasolujen laatua. Niitä kaikkia kannattaa kokeilla, ei sit jälkeen päin harmita. Gelee royale, omegat, inositoli ainakin tuohon vielä. Munasolujen laadun parantamisessa voi mennä se 3 kk ainakin.
 
Mulla toinen raskaus nyt aluillaan, ensimmäinen päättyi keskenmenoon (sikiö ultrassa sykkeetön, epämuodostunut, ohje tankata foolihappoa).

Viime syksy on yritetty kovasti. Joulun aikaan aloin tosissaan panostamaan uneen ja rauhoittamaan illat ja käymään aikaisemmin nukkumaan. Samalla siirryin syömään päivällisen 2-3 h ennen nukkumaanmenoa. Aloin myös jostain innostuksesta meditoida 2-3 kertaa päivässä 5-10 min kerrallaan. Myös ajatus luottamuksesta ja sen vaalimisesta, luotan, että kaikki menee hyvin, luotan kehooni ja hedelmällisyyteeni.

Seuraan unta ja palautumista Ouralla ja molemmilla kerroilla olen saanut viitteet raskaudesta sormuksen datasta, ennen raskaustestin tekemistä.

Kävin viime syksynä myös raskaaksi toivovan puhti -testissä, suosittelen sitä. Se vahvisti minulle nyt, että folaattitankkauksesta on ollut hyötyä. Myös reilu annos D-vitamiinia sai mittarit näyttämään hyvää normaalia viitteiden sisällä. Se myös paljasti matalan ferritiinin, jonka nyt pyydän neuvolassa seurantaan.

Kaisa Jaakkolan Reipas, rakas raskaus -kirjaa voin lämmöllä suositella.
 
vierailija
Otan foolihappoa tupla-annoksella, myös D-vitamiinia 70 mikrogrammaa. Nyt kolmas tulossa. Melatoniinia myös pienellä annoksella. Syön ja liikun normaalisti, oon hitusen ylipainoinen, mutta täysin terve. Tuo foolihappo on tärkeä ja se pitää aloittaa kolme kuukautta ennen raskautta, koska vaikuttaa jo munasolun laatuun. Tulehduskipulääkkeitä ei kannata käyttää.
 
vierailija
Suomessa annetaan liikaa lääkettä ja siitä johtuu munasolujen huono laatu joillakin. Pitäisi keskittyä laatuun, ei määrään. Me mennään nyt ulkomaille kokeilemaan pariksi kertaa, kun meitä ei kuunneltu ja rahat meni kankkulankaivoon. Kalliiksi tulee, mutta kaikki kivet on käännettävä heti tässä iässä.
Munasolu tarvitsee sen 14 päivää kasvaakseen pikkuhiljaa.
 

Yhteistyössä