¤%&#()¤%&& kiittämättömyys on maailman palkka!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ARGH!!!

Vieras
olin tänään kaupoilla ja ostin mun veljen lapselle sellaisen kaasupallon mallia salama mcqueen kun on niin autoihin hurahtanut.
lisäksi ostin sipulin istutussipuleita ja siemenperunoita.
ostin myös miehelleni sellaisen urheilujuomapullon mitä on tarvinnut ja puhunut pitkään.

no, näin veljeni perheen tänään ja annoin veljenpojalle ilmapallon ja poika oli ihan into piukassa ja kiitteli ja tykkäs pallostaan. johon mun veljen vaimo sanoi, että "ai sä et sit ollu kuullu et matti halus dinosauruspallon??!! joudutaan nyt ostaan sit toinenkin, kiva." joo olkaa hyvä.

puhuin äidilleni noista sipuleista ja perunoista ja äiti naurahti että "ai sinä laittasit niitä kasvamaan?! senkun näkis!" ja naureskeli perään. joo kiitti.

miehelleni annoin sen pullon, niin oli kuulema nolon värinen. TUMMAN VIOLETTI ilman kuvaa kun vaihtoehto olis ollu pinkki. olis sit pitäny jättää ostamatta.

MIKÄ V**** IHMISIÄ VAIVAA?????!!!!!!!!!

olenko mä ainoa tästä s*tanan porukasta jolla on KÄYTÖSTAVAT?! sit porukalla nuristaan kun mä olen niin naama väärinpäin että huhhuh. kai ny prkl vähemmästäkin!!!!!

kiehuu.

minä autoin ystävväni muutossa hela dagen. kannoin tavaraa sisään ja siivosin vielä kaverina vanhaa kämppää.. Illalla soittaa otanko lapset yöksi ni saa purkaa rauhassa. lupasin ottaa, kuha hakee ennen ysiä kun työt alkaa. sanoi et miks ylipäänsä tulit raahaa nää kamat ku tiiät ettei voi sitten mitään tehä täällä ku muksut on..Mutisi et onpa kiva asua pahvilaatikoiden keskellä ja lopetti puhelun...

Joo...OLE HYVÄ, KIVA KUN VOIN AUTTAA!!! :laugh:

Laittakaapas muutkin..:wave:

Mä kävin aina viikonloppuisin siivoamassa mummon kämpän. Sain palkaksi karkkipussin tai todella, todella harvoin 5 e (olin 14-16). Siivosin todella hyvin, olen tarkka siisteydestä.
Sekku kävi kylässä mummolassamme ja oli siellä 5 min, joi kahvit ja paineli portaille tupakalle. Mummo juoksi perään ja antoi serkulle 50 e setelin vaikka tyttö ei käy kylässä juuri koskaan eikä tee mitään vaikka kävisikin!

No niinhän se on mutta eihän sitä kiitokset perässä toisia autetakaan.

en mä niitä kiitosten takia ostanutkaan. mutta mun mielestä kiittäminen kuuluu käytöstapoihin (jotka näköjään on tälle 3-vuotiaalle veljenpojalle opetettu, mutta äitinsä ei niitä tunnu osaavan?!)
mutta miksi pitää nälviä ja valittaa kun toinen haluaa ilahduttaa?! ihan sairasta!

No niinhän se on mutta eihän sitä kiitokset perässä toisia autetakaan.

Ei autetakaan, mutta hyvät käytöstavat on varmaan sen verran iskostuneet suurimmalle osalle väestöstä, että kiittämättömyyden ja/tai vähättelyn kyllä rekisteröi ja saa pahan mielen. Tunteminen auttaa tietenkin tässäkin asiassa: tuttu, jonka tiedän arvostavan, voi rauhassa jättää kiittämättä ja tiedän arvostavan silti. Sitten on taas ne ihmistyypit, jotka tuntuvat ajattelevan, että kaikki apu kuuluu heille heti, aina ja ikuisesti ja ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta. Sellaiselle saattaisin jopa vi**umaisuuttani heittää korostetun korrektisti "ole hyvä".

Mun mielestä ap:n kaverin käytös oli tökeröä.

Minä en auta kiitoksen toivossa, mutta mulla on silti sellainen periaate, että jos joku ei osaa kiittää, niin hän ei myöskään mun apuani jatkossa enää tarvitse.

Esimerkkinä vaikka (entinen) kaveri, joka kysyi voinko ottaa hänen lapsensa hoitoon yhdeksi päiväksi. Sanoin, että voin kyllä. Lapsi tuotiin meille aamulla. Iltapäivällä äiti soitti ja kysyi saisiko lapsi olla huomiseen saakka. Sanoin, että se ei käy, koska emme ole kotona huomenna vaan lähdemme aamusta reissuun. Lapsi haettiin illalla, ja äiti huokaili että "mulla olisi kyllä ollut menoa huomisaamunakin...". Ei kiitosta. Sanoin, että kiitos minun sait mennä menoihisi edes tänään. Ei siltikään tajunnut kiittää. Kun lasta tarjottiin meille taas, sanoin että ei.

Ja toinen tapaus, ajalta ennen kun mulla oli omia lapsia: olin hoitanut hänen lastaan jo tyyliin perjantain, ja sitten hän kysyi että otanko lapsen myös viikonlopuksi. Sanoin rehellisesti olevani aivan rättiväsynyt ja etten jaksa nyt ottaa lasta hoitoon. "Muakin väsyttää, en mäkään jaksa olla sen kanssa!" oli äidin kommentti. Totesin, että lapsi on sinun, sinun täytyy jaksaa, mutta minun ei, koska lapsi ei ole minun.

Sana KIITOS ei ole vaikea sanoa. Ja kiittämättömyys, se ettei mikään riitä, on vittumaisin piirre ihmisessä.

Et ole ainoa, minua ärsyttää nykyinen käytöstapojen puute. Moukkamaista käytöstä näkee jopa niissä ikäryhmissä, missä on ennen osattu käyttäytyä- nykyajan eläkeläiset ovat kamalia, suorastaan ilkeitä suustaan ja tönivät vaikka pikkulapsia päästäkseen ensin bussiin/junaan/hissiin! :( Muutenkin maailmassa tuntuu olevan valloillaan nyt sellainen kilpailumentaliteetti ihan kaikessa, ihmiset pistetään toisiaan vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo näin on;23674879:
nykyajan eläkeläiset ovat kamalia, suorastaan ilkeitä suustaan ja tönivät vaikka pikkulapsia päästäkseen ensin bussiin/junaan/hissiin! :( Muutenkin maailmassa tuntuu olevan valloillaan nyt sellainen kilpailumentaliteetti ihan kaikessa, ihmiset pistetään toisiaan vastaan.

Olen huomannut ihan samaa, mikä niitä vaivaa?!! Se paljon parjattu nuorisokin käyttäytyy monesti paljon paremmin kuin tietynikäiset tädit. Mun anoppi esmes kertoi tuossa haukkuneensa taksinkuljettajan pystyyn, kun oli viemässä häntä sairaalaan katsomaan miestään. Ajoi kuulemma väärää reittiä - oli tietöitä, joten taksin oli pakko kiertää, mutta anoppihan ei malttanut kuunnella selitystä. Sama marmatus jatkui sairaalassa henkilökunnalle. Olkoonkin, että oli huoli miehestään, siis mun appiukostani, mutta hei, 73-vuotiaan odottaisi käyttäytyvän "vähän" paremmin.