Kiittääkö teijän isät ruokapöydässä jos äitisi on tehnyt ruoan?

  • Viestiketjun aloittaja mun isä
  • Ensimmäinen viesti
mun isä
Eli siis sanooko ne kiitos nimenomaan sillon kun äitisi on kokannut?

Meijän isä kun ei ikinä ole kiittänyt ruoasta silloin kun äitini on sen tehnyt paitsi ehkä joskus jouluisin,ei aina silloinkaan. ja äiti osaa kyllä ruoan tehdä ettei siitä johtuis et on pahaa mutta isä on vaan niin juntti ettei tajua hyviä käytöstapoja.
Ei se aina kiitä muutenkaan mutta kyllä se yleensä kiittää silloin kun istuu muussa kuin omassa ruokapöydässä.
 
Traveller
Kiittäminen on muuten kulttuurisidonnaista, ei välttämättä käytötapoihin liittyvää. Suomessa ja yleisesti pohjois- euroopassa se liitetään kohteliaisuuteen, joissakin vanhemmissa eurooppalaisissa kulttuureissa se on erikoista ja tehdään yleisesti vain mikäli kunnioitetaan erityisestä syystä tekijää.
 
mun isä
Eli siis mun isä on ja tulee olemaan käytöstavaton juntti! Kaikiki muut kiittää aina ja on aina kiittänyt oli se ruoan laittaja ollut kuka tahansa. Harmittaa oikein kun isä ei ikinä kiitä varsinkaan jos äiti tehnyt ruoan ja äiti sanoo aina sit et puoliääneen et taaskaan ei kiitosta kuulunut.
 
Traveller
Saattaahan kyseinen isä olla hyvinkin kiitollinen ruuastaan, hänelle ei vaan ehkä ole opetettu/ ole oppinut tapoja joita pidämme normaaleina. Älä tuomitse yhden tavan takia, ota vaikka esille sopivassa tilanteessa.
 
Kyllä mun isä kiittää, kun mun äiti on tehnyt ruuan. Mun äitipuolikin kiittää, kun mun äiti on tehnyt kokannut. Ja sama toisinpäin.
Ja miehenkin kanssa kiitellään toisiamme ruuasta. Ylipäätäänkin aina ruuan päälle meillä kaikki tapaa sanoa kiitokset, usein tekijä itsekin.
 
"ooo"
Meillä on kanssa tapana aina kiittää ruuasta, ruuan tekijäkin sanoo kiitos. Meillä se kiitos tarkoittaa tosiaan paitsi kiittämistä sitä henkilöä, joka teki ruuan vaivasta, mutta myös yleisemmin kiitos ruuasta, ylipäätään, vaikka jumalaa emme kiitäkään.
 
mun isä
Saattaahan kyseinen isä olla hyvinkin kiitollinen ruuastaan, hänelle ei vaan ehkä ole opetettu/ ole oppinut tapoja joita pidämme normaaleina. Älä tuomitse yhden tavan takia, ota vaikka esille sopivassa tilanteessa.
Kyllä sille on opetettu mutta ei se silti ole ottanut sitä tavaksi ja mua ottaa itteenikin päähän tollanen junttimainen tökerö käytös.turha ottaa puheeks ei se mitään tajua.No mut me muut sentäs osataan:)
 
vier
Meillä kaikki kiittää noustessaan pöydästä. Mukaan lukien ruoan laittaja. Emme ole uskonnollisia eli jumalaa emme tosin kiittele. Usein myös mainitaan että ruoka oli hyvää, tai jo pöydässä saatetaan kehaista jotain erityisen onnistunutta evästä.
 
"mamaa"
Kyllä kiitti aina, ja muutenkin aina kehui äitiä. Ja taputteli ja halaili. Ruokaa kehui myös.

Ja minut isi opetti laittamaan ruokaa ja siitäkin aina kiitti. Ihana isä, taivaassa nykyisin.
 

Yhteistyössä