Kiitoskortin tekoon omalla koneella apuja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Kertokaas millä saisin ihan yksinkertaisen kiitoskortin tehtyä omalla koneella!?
Ohjelmavaihtoehtona ovat adobe photoshop 2.0, picture it tai olympuksen kameran kuvaohjelma.

Korttti tulisi olemaan 10X15
Siihen kuva, ehkä jotkin kehykset kuvan ympärille ja kuvan alle joku teksti kuten Kiittäen tai Kiitos ja mahd kiittäjän nimi.

jos et kehyksiä tarvitse, tee ihan perus Wordilla. Kopioi kuva asiakirjaan tee teksti kuvan päälle vaikka word-art toiminnolla. Valitse tulostaessa paperin koko. Helppoa!

Mä en noita muita kertomiasi ohjelmia tunne, joten niiden käyttöä en osaa opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
jos et kehyksiä tarvitse, tee ihan perus Wordilla. Kopioi kuva asiakirjaan tee teksti kuvan päälle vaikka word-art toiminnolla. Valitse tulostaessa paperin koko. Helppoa!

Mä en noita muita kertomiasi ohjelmia tunne, joten niiden käyttöä en osaa opettaa.

Juu, mutta kun tykkään et kehykset tulee kans. Ja teksti kuvan alle, ei päälle, eli se varsinainen kuva tulis olemaan tietty pienempi kuin se 10x15.

koita avata ohjelma, avaa siihen haluamasi kuva. Varmaan tulee erilaisia valikoita. Käy niitä läpi ja katsele missä voisi olla kehyksiä, tekstiä... Varmaan onnistut, jos yrität.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laita sinne kuvafirmaan ellet kerran ite osaa yhtään.

Kyllä minä YHTÄÄN osaan, mutta kun nämä kiitoskortit ei tule itseni käyttöön, niin haluaisin löytää ensin mahd. monta esimerkkiä mitä voisin sitten esitellä tälle kuka ne kiitoskortit haluaa.

koita avata ohjelma, avaa siihen haluamasi kuva. Varmaan tulee erilaisia valikoita. Käy niitä läpi ja katsele missä voisi olla kehyksiä, tekstiä... Varmaan onnistut, jos yrität.

Osaan minä ohjelman ja kuvan avata, ei sitä tarvitse koittaa, mutta kun on tuo tietokone sanasto englanniksi aika vaikeaa meikäläiselle ja kun ohjelmat on englanninkielisenä.
Kokeilemallahan tämä täytyykin yrittää ( ja olen yrittänytkin) jos ei apuja tule, mutta satuin nyt kyselemään apuja täältä josko joku olisi osannut/halunnut neuvoa, mutta keljuiluksi näkyy enimmäkseen menevän...

Photoshop on hyvä tohon. Siellä on joitain kehyksiä oikealla pikavalinnoissa: Style and effects -> effects -> frames
Kuvan kokoo saa muutettuu: Image -> resize -> image size -> dogument size -> valitte senttimetrit ja muuta koko.
Uuden kuvapohjan saat myös avattua senttimetreinä

Sit tietty kaikki värinkorjaukset, tarkennukset ja tekstit saat myös siellä

Alkuperäinen kirjoittaja avuton:

Osaan minä ohjelman ja kuvan avata, ei sitä tarvitse koittaa, mutta kun on tuo tietokone sanasto englanniksi aika vaikeaa meikäläiselle ja kun ohjelmat on englanninkielisenä.
Kokeilemallahan tämä täytyykin yrittää ( ja olen yrittänytkin) jos ei apuja tule, mutta satuin nyt kyselemään apuja täältä josko joku olisi osannut/halunnut neuvoa, mutta keljuiluksi näkyy enimmäkseen menevän...

no en mä keljuillut, mutta vaikea tietää minkälaista apua haet.

Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:
Photoshop on hyvä tohon. Siellä on joitain kehyksiä oikealla pikavalinnoissa: Style and effects -> effects -> frames
Kuvan kokoo saa muutettuu: Image -> resize -> image size -> dogument size -> valitte senttimetrit ja muuta koko.

Ei mun photoshopissa kyllä tuommosia pikavalintoja ole :O

Alkuperäinen kirjoittaja Tee:
Alkuperäinen kirjoittaja Hitsin Pimpula:

Ei mun photoshopissa kyllä tuommosia pikavalintoja ole :O

Siellä ylhäällä oikeella pitäs olla nappula standard edit ja quick fix, valitte toi eka

Yhteistyössä