Kiitos sille, joka käski kokeilla vanishilla liottamista vanhoihin tahroihin!

Sain eräästä tosi rakkaasta mekosta vanhat tahrat pois, kun liotin sitä tujussa vanish-jauhe-vedessä yön yli! Aikaisemmin oon vaan laittanut geeliä ja antanut vaikuttaa sen ohjeen 5 minuuttia, mut nämä tahrat ei lähteneet silläkään, olin jo luovuttanut toivoni kunnes muistin tuon jonkun antaman ohjeen liottaa pitkään. Ja sillä lähti! Kiitos, lapsi on ikionnellinen kun saa puhtaan mekon taas! :flower: :flower:

Laitoin heti muuten uuden satsin tahraisia, tahrojen takia ylähyllylle joutuneita vaatteita likoamaan, olisipa hienoa jos noikin vielä puhdistuisivat!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meiltä löytyy sitä nestemäistä vanishia. Käykö se liottamiseen yhtä hyvin?
Luulisin, mäkin olen sitä geelimäistä vain käyttänyt aikaisemmin, mut lapsimessuilla jakoivat noita jauhepurkkeja. Eli kiitokset myös sinne.

Ja vauvamasulle, kiitos kun jaoit tämän itsestäänselvyyden kanssamme. Valitettavasti kaikkia tahroja ei huomaa heti, koska meillä sattuu olemaan niin isot lapset, että osaavat jo viedä omat vaatteensa pyykkikoriin. Silloin tahran saattaakin huomata vasta vaatteita kuivumaan ripustaessa, voitko kuvitella!

Tosiaan nuo vanukas- ja suklaatahrat ovat olleet kaikkein sitkeimpiä, mutta ilmeisesti sitten tuossa pitkän liotuksen aikana tahranpoistoaineen entsyymit saivat nekin hajotettua.
 

Yhteistyössä