Kiitos NinaTT ja muut, jotka vastailitte imetyksestä/korvikkeesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja --- :)------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

--- :)------

Vieras
Olen siis raskaana ja eilen kyselin mitä haittaa on korvikkeesta. Päätin nyt yrittää imettämistä ja tutustua aiheeseen jo etukäteen kunnolla :) . Saitte vakuutettua minut että kannattaa todellakin imettää eikä ole yksi hailee antaako korviketta vai ei. Ei voi mitään jos ei onnistu, mutta ainakin aion hankkia tietoa ja yrittää tosissani!

Ollos hyvä :) Kannattaa tutustua imetyksen tavallisimpiin kompastuskiviin ja neuvoihin miten päästä niiden yli jo ennen lapsen syntymää. Sitten ei ole ihan pihalla kun tilanne on päällä ja pitäisi yhtäkkiä keksiä joku ratkaisu johonkin ongelmaan. Imetystukilistalle voi liittyä pari kk ennen synnytystä ja etukäteen voi myös ottaa selvää oman kunnan tai alueen tukimahdollisuuksista; onko imetystukiryhmää, imetyspoliklinikkaa, kouluttautuneita alan osaajia lähistöllä jne. Jos satsaat alussa, ensimmäisinä päivinä ja viikkoina, voi loppu olla hyvin helppoa ja huoletonta. :) Toki alkukin voi olla helppoa ja huoletonta, mutta kokemattomalle uudet jutut voivat tuntua aluksi hankalilta vaikkei mitään varsinaisia ongelmia edes olisi.

Onnea matkaan!

.. neljän kokemuksella voin sanoa,että joka kerta oon meinannu lopettaa alkumetreillä kun tuntuu että vauvat vaan imee ja imee ja imee ja imee...Tuntitolkulla rinnassa kiinni ensimmäiset 2kuukautta. Mutta kun ne ekat 2kuukautta on selvinnyt niin homma alkaa sujumaan ja minusta isompaa vauvaa on helmpompi ja mukavampi imettää. Muista syödä ja etenkin juoda hyvin ja käytä mielellään vitamiinilisiä ja kalsiumia. Imetys vie aika helposti hampaat ja luuston huonoon kuntoon :/

Itse surutta olen antanut alussa korviketta lisänä, koska aina ei vain ole aikaa toimia maitohanana ja joskus seon myös auttanut pahimman nälän yli kun rinnasta on ollut vaikeampi imeä. Tyyliin ensin antaa pikkuhuikan pahimpaan pullosta ja pienimmällä mahdollisella reiällä ja sitten voikin keskittyä siihen imetykseen ilman stressiä. Jotkut väittää että lapsi sitten hylkää rinnan, mutta itse en ole tuohon törmännyt -meidän kukaan rintalapsi ei ole edes tuttia huolinut. Ja kun ovat vähän kasvaneet niin pullokin on jäänyt ja vain rintamaitoa saaneet.

Onnea koitokseen ;)