Käyttäisin kyl lääkärissä. Pissatulehdus kun menee hoitamattomana munuaisiinja sit se onkin jo kurjempi juttu, vaatii sairaalahoidon.Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:Kovin on itkuinen ja itku alkaa ihan yllättäen... Sitten on sellanen käsittelyherkkä.. Eli tarkotan että kun vaippaa alkaa vaihtamaan niin alkaa itkeä.. Yleensä tyttö on niin iloinen ja ei itke! Nyt sitä itkuisuutta on ollut jo pidemmän aikaa ja ei syö kunnolla...
Kyllä mä kävisin näyttämässä lasta päivystyksessä. Voihan se olla että on joku tulehdus jossain ja lapsi on kipeänä. Ja ainakin saat sitten mielenrauhan :hug:Alkuperäinen kirjoittaja huolissaan:Kovin on itkuinen ja itku alkaa ihan yllättäen... Sitten on sellanen käsittelyherkkä.. Eli tarkotan että kun vaippaa alkaa vaihtamaan niin alkaa itkeä.. Yleensä tyttö on niin iloinen ja ei itke! Nyt sitä itkuisuutta on ollut jo pidemmän aikaa ja ei syö kunnolla...
Yleensä kannattaa aina lukea koko ketju läpi ennenkuin alkaa kommentoimaan yhtään mitään.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:jos on noin kova hätä niin otappa puhelin käteen ja soita lääkärille, et sä täältä mitään varmaa tietoa saa!! Miks te ihmiset tänne kirjoitatte huolestuneena jos lapset on kipeinä. Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.
No mut ap:han tilasi lapselleen lääkäriajan. En mä puolestani ymmärrä, miksei täältä saa tulla asiasta kysymään kun ei nyt kyseessä kuitenkaan ollut mikään ensiaputilanne. Jollakin voi olla kokemusta asiasta tai tilanteesta ja voi ehkä huojentaa apn mieltä kun tietää jo ennen lääkärille menoa mistä voisi olla kyse.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:juuh kyllä mä ihan kaiken luin. En vaan ymmärrä, mutta eihän mun tarvitsekkaan =)
Enkä mä mitenkään pahalla, ihmettelin vaan "ääneen" näitä tapoja toimia kun lapsi on pipinä!!
Ei kaikki asu Turussa. Tulee vähän pitkä matka Pulssiin.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.
Totta..on...se...että jos lapsi on sairas ja asialla kiire niin vanhemmat soittaa lääkäriin ja kysyy sieltä eikä jää palstoille odottelee vastausta. Hittoako sitä netissä kyselee kun TOSIAAN VOI käyttää sen ajan HYÖDYKSI ja SOITTAA TERVEYSKESKUKSEEN.Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:Yleensä kannattaa aina lukea koko ketju läpi ennenkuin alkaa kommentoimaan yhtään mitään.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:jos on noin kova hätä niin otappa puhelin käteen ja soita lääkärille, et sä täältä mitään varmaa tietoa saa!! Miks te ihmiset tänne kirjoitatte huolestuneena jos lapset on kipeinä. Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.
Kysymys on pissatulehduksesta ja on tosiaan sellainen vaiva mikä tulee AINA tarkistaa lekurilla etenkin kun on kyse lapsesta. Että nyt voivottelu täällä oli ihan turhaa ja ajanhukkaa.Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ei kaikki asu Turussa. Tulee vähän pitkä matka Pulssiin.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.
Ja aina nyt vaan vaiva ei ole semmoinen, että siitä voisi tai tarvitsisi lääkärissä käydä. Sitten voi ihan hyvin voivotella täällä.
Puhut ihan asiaa, kyse on vakavasta vaivasta ja pitäISI olla yhteydessä lääkäriin paikkakunnasta riippumatta.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:eikö lääkäriasemia ole muualla kuin Turussa..tai terveyskeskuksia...OIKEESTI!!! Onpa sitten hyvä että asutaan näinkin hyvässä kaupungissa. (Tosin ei edes asuta Turussa, vaan ajetaan se reilu 20km kun lapsi sairastuu ja hoidetaan lapsi kuntoon)..
Mutta tosiaan, jokainen tyylillään!!
Mä en nyt ymmärtänyt tätä viimeistä kommenttia, mutta mutta... Miksi ei täältä saisi tulla kysymään jostain sairaudesta, sen oireista, tutkimuksista ja hoidosta? Tämän kyseisen viestin pissatulehdus ei ainakaan nyt ole mikään akuutti tilanne, johon lapsi kuolee siinä silmänräpäyksessä. Mielestäni on ihan ymmärrettävää, että ap tuli kysymään asiasta muiden kokemuksia. Kyllä minuakin mietityttäisi miten niin pieneltä saadaan pissanäyte otettua yms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kysymys on pissatulehduksesta ja on tosiaan sellainen vaiva mikä tulee AINA tarkistaa lekurilla etenkin kun on kyse lapsesta. Että nyt voivottelu täällä oli ihan turhaa ja ajanhukkaa.Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ei kaikki asu Turussa. Tulee vähän pitkä matka Pulssiin.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.
Ja aina nyt vaan vaiva ei ole semmoinen, että siitä voisi tai tarvitsisi lääkärissä käydä. Sitten voi ihan hyvin voivotella täällä.
Haloo ite pölvästi, pointti on se että tuo vaiva ei TÄÄLLÄ SELVIÄ! Vai ajattelitko pissa näytteen tutkia, juntti?Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:Haloo pölvästit!
Tämän ketjun tapauksessa EI ollut kyseessä hätätilanne ja ap SOITTI lääkäriajan melkein samantien kuin oli aloittanut ketjun. Joten mitä ihmettä te urputatte?
Tuskin kukaan täysjärkinen ihminen alkaa nettiin kirjoittelemaan siinä vaiheessa, jos on niin suuri hätä kyseessä että ambulanssin kanssa pitää lääkäriin lähteä. Tai muuten _heti_. Apn tapaus on sinänsä kiireellinen, että on hyvä mennä jo tänään lääkäriin, mutta ei se nyt minuuteista sentään kiinni ole!
Aivan ihmeellinen tyyli teillä joillakin hyökätä ihmisten kimppuun ja käyttäytyä ihan kuin ette ymmärtäisi lukemaanne ollenkaan.
Senkin saa tietoon kun soittaa terveyskeskukseen.Alkuperäinen kirjoittaja sh:Mä en nyt ymmärtänyt tätä viimeistä kommenttia, mutta mutta... Miksi ei täältä saisi tulla kysymään jostain sairaudesta, sen oireista, tutkimuksista ja hoidosta? Tämän kyseisen viestin pissatulehdus ei ainakaan nyt ole mikään akuutti tilanne, johon lapsi kuolee siinä silmänräpäyksessä. Mielestäni on ihan ymmärrettävää, että ap tuli kysymään asiasta muiden kokemuksia. Kyllä minuakin mietityttäisi miten niin pieneltä saadaan pissanäyte otettua yms.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kysymys on pissatulehduksesta ja on tosiaan sellainen vaiva mikä tulee AINA tarkistaa lekurilla etenkin kun on kyse lapsesta. Että nyt voivottelu täällä oli ihan turhaa ja ajanhukkaa.Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ei kaikki asu Turussa. Tulee vähän pitkä matka Pulssiin.Alkuperäinen kirjoittaja MammaM80:Kyl mä ennemmin sen ajan käyttäisin ja soittaisin suoraan esim. pulssiin..tai terveyskeskukseen ja saisin heti vastauksen huoleeni.