Kiinteisiin siirtymine

Voi apua! Alkaa oleen ajankohtasta. Onks totta että olis hyvä 5 kk iässä siirtyä, sillon vauva kuulemma on sopeutuvimmillaan?
Mistä mä tiedän kui paljo pitää antaa, kui usei antaa, ja mitä! Perunaa vai puuroa vai persikkaa. Ny o nii helppoo pistää tissi suuhu ku nälkä tulee. Käytännön vinkkei aloittelijoil :)?

no minä olen antanut aina sen verran kuin vauva on sattunut kulloinkin haluamaan.aloittanut olen 4-5 kuukauden iässä molemmilla kerroilla.
ja keitettyä perunaa tissimaidolla löysytettynä alkuun.tarjonnut ensin kerran,pari päivässä .

Me aloitettiin maissisoseella. Sen jälkeen maissi-perunasose. :D Makeat otettiin mukaan parin viikon jälkeen. Neuvolasta sanottiin, että vauvat ovat luonnostaan persoja makealle, eli jos aloittaa hedelmäsoseilla, on riski että perunat sun muut ei uppoa.

Tosin yllä jo joku mainitsi aloittaneensa mangolla ja silti kaikki uppos, eli varmaan riippuu vauvastakin.

Oevoevoe. Niin aattelin alottaa ensi jollaki ei- makeella. Lähinnä mietityttää kui mont kertaa päiväs pitäs antaa, kerra vai kaks vai kolme? Neuvolast en saa vastaukseks ku silmie pyörittelyy ja ympäripyöreit vastauksii..

Bellis
Aloita kerran päivässä noin teelusikallisen kokoisella annoksella. Siitä sitten pikkuhiljaa voit kasvattaa annoskokoa jos vauvalle ei tule mitään vatsaoireita. Toisen annoksen päivässä voit antaa esim. siinä vaiheessa kun otat ruokavalioon jonkin hedelmän. Siitä sitten luonnollisesti kolmas päivän ateria olisi sitten vaikka aamu- tai iltapuuro. Tämä siis vain ehdotus, jolla tavalla itse toteutin tämän.

asdf
Mellä aloitettin muistaakseni potulla illansuussa ja sitten lisättiin bansku iltapäivällä. Ja sitten tuli joku porkkana lounaalle ja puuro aamuun. Ja aina sitten samaa ruokaa aluksi aina samaan aikaan. Ja aika alusta asti annoin niin paljon kuin upposi kerralla. Ja nopeasti laajensinkin sitä ruokavaliota, en paljon harrastanut maistelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Bellis:
Aloita kerran päivässä noin teelusikallisen kokoisella annoksella. Siitä sitten pikkuhiljaa voit kasvattaa annoskokoa jos vauvalle ei tule mitään vatsaoireita. Toisen annoksen päivässä voit antaa esim. siinä vaiheessa kun otat ruokavalioon jonkin hedelmän. Siitä sitten luonnollisesti kolmas päivän ateria olisi sitten vaikka aamu- tai iltapuuro. Tämä siis vain ehdotus, jolla tavalla itse toteutin tämän.
Kannattaa myös uusia aloittaessa antaa kaikki aamu-lounasaikaan. Jos tulee masuvaivoja, ei mene yöt huutaessa. :)

Yhteistyössä