kiinteiden aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
hei. aloitimme eilen n. 4 kk vauvalle perunan parilla lusikallisella. kyselisin teiltä, miten olette asian kanssa edenneet. kuinka nopeasti olette alkaneet antaa useampia aterioita päivässä ja oletteko ensin antaneet esim. lounaan ja päivällisen vai lounaan ja hedelmää?ja luin juuri jostain että 4kk pitäisi KUUKAUDEN ajan antaa vain yhtä ateriaa, onko totta?

me alotettiin 6kk perunalla, mutta veti mahan ihan kovaks ja jatkettiin sitten bataatilla, porkkanalla, maissilla, kesäkurpitsalla. viikko ollaan maisteltu uutta makua ja vieläkin mennään yhellä maistelulla per päivä. nyt kun otetaan marjat ja heselmät niin ruvetaan antaa kaks kertaa pvä. ei kyllä kannata pitää mitään kiirettä ja antaa pienia määriä kerralla niin ehtii totutella kun noin hyvissä ajoin jo alottelette. toivottavasti maistuu pienelle!

3-5 päivää yhtä makua ja sitten uusi. Yhtä ateriaa annoin jonkun 2-3 viikkoa ja sit rupesin antamaan kahta ateriaa päivässä ja 5kk iässä sit kolmee, eli kaurapuuroa iltaisin. Uusia makuja entisten lisäksi ja yhdistelmiä vanhoista. Mulla täysi pullolapsi, joten aloitin rivakammassa tahdissa.

Me alotettiin 6kk porkkanalla ja pari viikkoa mentiin yhdellä aterialla ja nyt kun tyttö on 8kk annetaan vieläkin vain 2 ateriaa, enempää ei jaksa syödä. Mutta noin pienelle luulis yhden aterian päivässä riittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Me alotettiin 6kk porkkanalla ja pari viikkoa mentiin yhdellä aterialla ja nyt kun tyttö on 8kk annetaan vieläkin vain 2 ateriaa, enempää ei jaksa syödä. Mutta noin pienelle luulis yhden aterian päivässä riittävän.

Ai koko perhe?

Se on niin vauva kohtaista:

Me aloitettiin 3.5kk iässä maissilla. Viikko maissia pelkästään sit syötiin viikko pottu/porkkanaa ja sit kumpaaki. Aikalailla meni se kuukausi et tyttö oppi syömään lusikasta ja nielaisemaan. Kuukauden paikkeilla sit meni n. ½purkillista kerrallaan. Sit ku oltiin opittu syömään alettiin syömään 2 ateriaa päivässä.
Hedelmäsoseita, meil ei vauva suostunu syömään alkuun olleskaan. 5.5kk ikään asti mentiin käytännössä, maissilla, perunalla, porkkanalla ja patatilla. Sit kokeilin kukka/parsakaalta, niist maha meni sekasi. Odotettiin mahan "paranemista" maistettiin possua, maha sekaisin. Eli jatkettiin vanhoilla. 6kk iässä alettiin maisteleen uudestaan uusia juttuja + hedelmiä. Hedelmät ei edelleenkään maistuneet, mut saatiin lisättyä kana + kukka/parsakaali ja marjasoseet.

Nyt 7kk iässä syömme
aamu + iltapuuron
lämmin ruoka x2 (toinen liha, toinen kasvis)
välipala x1 ja korviketta päälle n. 600-1000ml.

Kala ois meil se mikä pitäs seuraavaksi ottaa mukaan.

Eli hitaasti kokeilemalla, mitä pienemmästä lapsesta kyse sitä hitaammin ottaisin uudet tuotteet mukaan. Ei se lapsi "kärsi" vaik söis useammanki viikon pelkkää maissia tai patattia. Niin ja se on makukysymys haluaako aloittaa makealla vai perunalla. Mä oon meil kummallekki aloittanu maissilla

Niin ja meil kiinteät aloitettiin pienikokoisuuden ja kasvunhidastuman takia jo niin pienenä. Aktiivisesti liikkuva vauva, ni menee liikumiseen paljon energiaa. Eipä tuo iso ole vieläkään vaik syö ku aikanen..

Peruna ja porkkana ovat minun kokemuksieni mukaan kaikkein hulluimmat juntit, joilla aloittaa... :whistle:

Mutta siis vastaukseni lienee, että viikon, parin välein voi ottaa uuden maun repertuaariin.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Peruna ja porkkana ovat minun kokemuksieni mukaan kaikkein hulluimmat juntit, joilla aloittaa... :whistle:

Mutta siis vastaukseni lienee, että viikon, parin välein voi ottaa uuden maun repertuaariin.

miks hulliummat juntit? yhtähyvin se joillain maissiki voi vatsan kovettaa?

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
Alkuperäinen kirjoittaja jerry:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Ai koko perhe?

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Meillä sattuu myös mies auttamaan lastenhoidossa, joten me (minä ja mies) alotettiin syöttämään tytölle kiinteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:

miks hulliummat juntit? yhtähyvin se joillain maissiki voi vatsan kovettaa?

Yllättävän moni on allerginen nimenomaan perunalle ja porkkanalle. Harvempi vaikka juuri maissille. Se, että menee vatsa kovalle, on eri juttu, kuin suolisto-oireinen allergia.

Yhteistyössä