no me on aloteltu, enkä oo vettä lisäksi antanut...siis ihan se mitä kasvisten keittämisen/soseutuksen tiimoilta tulee...soseet ohennan vielä sulatettuani pakkasesta korvikkeella. Mun kokemus on että se on tuttu maku, ja helpottanut myös kasvisten menoa alas...syä sen mikä menee ja päälle oon antanut hiukan vielä maitoa mikäli jaksaa enää...
meillä vauva on tähän mennessä saanut 2 kertaa vettä. vauvalla ikää 6,5 kk. en ole kuullut tuollaista, että vedestä olisi apua kovaan vatsaan. ainakaan janojuomaksi vauva ei vettä tarvitse, rintamaito "riittää".
niin kun sose on käytännössä aluks miltei löysää velliä, niin mun mielestä siinä on nestettä tarpeeks...aattelin hampaita tehdessä aloitella veden antoa ruuan kanssa, niin huuhtoutuu suu. Voitha tietty antaa jonkin verran, mut ei kannata juomalla täyttää mahaa...ja alkuun keittäisin veden kyllä, kun hanavedessä pöpöjä kuitenkin on.
ja vielä... ...meillä alkuun vauvan masu oli totutellessa hiukan sekaisin, löysällä ja sit kovalla...mutta siitä kyllä keskitie sitten löytyi...meillä ainakin peruna kovetti, taas kun sai porkkanaa enemmän oli parempi...ja mallasuutetta antaisin jos ihan mahdottomaksi ähkimiseksi menee...ja luumua soseena...
Meillä olen kummallekin lapsista antanut vettä soseiden kanssa, ja kyllä olen myös imettänyt.
Vesi meillä auttoi kovaan vatsaan,kummallakin. Aloitin niin että ensin keitin veden ja sitten pikku hiljaa jätin keittämisen pois...Mulle sanottiin neuvolassa että vettä ei tarvi keittää enää kun antaa soseita,mutta olen silti jonkin aikaa näin varoiksi tehnyt...