Kiinteiden aloitus riisipuurojauheella?

Juures Suikale

Aktiivinen jäsen
31.05.2007
2 905
1
36
Neuvolassa neuvoivat, että kiinteitä voisi aloitella Muksu-riisipuurojauheella. Mulle se oli jotenkin uutta ja ihmeellistä (kuten ihan kaikki lastenkasvatuksessa). Perunalla, maissilla tai bataatilla olin itse ajatellut aloittaa, mutta sanoivat, että toi riisipuurojauhe on lempeä ja hyvä, ja muualla maailmalla usein aloitellaan juuri tuollaisilla. Onko kukaan aloitellut riisipuurojauheella?

Siinä on ikäsuositus 5kk ylöspäin, mutta kuulemma meijän 4kk vanhalle vois jo tarjota. Onko kukaan muu tarjonnut ikäsuositusta nuoremmalle?

Niin ja lapseni on siis korvikkeella, joten tästä syystä kiinteät jo nyt. Tai no pikkuhiljaa.

me alotettiin kiinteät perunalla,mutta siinä sitten alotettiin iltapuurona just muksun riisipuuro kunnei ilenny toiselle perunaa iltapalaksi syöttää ja velli ei nälkää pitäny ilman että koko tyttö hölsky :x eli me alotettiin just siinä 4kk jälkeen =)

Meillä kuopus alkoi syödä kiinteitä jo reilun 2kk iässä, kun korvike ei yksinkertaisesti riittänyt. Meillä neuvola suositteli myös riisijauhetta, ostin ihan tavallista ja siitä keittelin puuroa. Joku kerran sanoi, ettei se olisi vatsaystävällistä lapselle, mutta mulla on kyllä siitä ihan eri käsitys. Riisijauhepuuron jälkeen aloin antaa pottua, bataattia yms.

Meillä esikoinen aloitti myös kiinteät vajaa 3kk iässä, kun hänellekään ei maito riittänyt. Isoja poikia molemmat olleet syntyessään ja näin siis neuvola ohjeisti meitä.

Kovasti kiitoksia teille! Kyllä mie nyt niin teen, että marssin kauppaan riisipuurojauheen hakuun =) Saapa nähdä, mitä tyttö tykkää! Ihana vaihe vauvaelämässä tämäkin, kun aletaan maistelemaan kaikkea uutta :heart:

Yhteistyössä