kiinteiden aloitus puurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun ymmärtääkseni se on se peruna. Kotimaisia viljoja ei suositella ennen 6 kk, maissia voi antaa ennen. Mä alotin toisella kiinteät maissivellillä 5½kk iässä.

aloittelin itse pojalle hedelmäsoseilla.. puuro on jotenkin liian tönkköä tavaraa, myöhemmin iltarutiiniksi tuli tuo puuro ja siitä pian aamulla kans...
tuo ei ainakaan meillä suostunut sitä syömään ensimmäisten joukossa.

Vellejähän ei siis enää suositella. Risentan riisi- ja maissijauhosta saa kätevästi puuroja (löysähköjä) pikkuiselle. Perunalla on myös hyvä aloitella. Meillä aloitettiin puurolla, mutta sen pitää siis olla löysähköä, eikä tanttua. Muuten ei nieleminen onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eiks kaurapuuro ole juuri viljatuote? :D

On, eikä sitä suositellakaan (tai riippuu, missä iässä aloittaa, mutta en silti ottaisi heti ekaksi puuroksi, oli lapsi minkä ikäinen tahansa). Kaupasta saa niitä Risentan jauhoja, joista on helppo valmistaa puuro tai sitten Muksu riisijauheesta (riisiä pidetään hellänä vatsalle). Meillä aloitettu riisipuurolla ja perunalla.

Viljoista voi ihan hyvin antaa joitain EI KOTIMAISIA gluteenittomia viljoja, jos haluaa viljaa antaa. Meillä on käytössä esim. Hollen hirssipuuro ja taitaa olla puurojauhepaketin kyljessä, että alkaen 4 kk. Riisi ja maissipuurot on myös ihan ok. Kaura/ruis/ohra/vehnä puurot ei ole minusta vielä noin pienille tarkoitettuja ja miksi niitä pitäisi antaa, kun vaihtoehtoja löytyy.

Yhteistyössä