Kiinteiden aloitus, mitä tarjoan?

• Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Alkuperäinen kirjoittaja op:
meil aloitettiin ja tullaan aloittaan seuraavanlaisesti
- perunaa, sit porkkanaa
- maissivelli ja peruna-porkkanavelli
-sit 6 kk iästä alkaen hedelmiä yms.
Miten sä oot saanu vaavin juomaan velliä? Meil tyttö meinaa "tukehtua" kun juo siitä isoreikäsestä tutista...
Lantraa maitoon. =)

muoks. Niin ja siis "tavallisesta" tutista maito/velli-sekoitus. =)

kata
Alkuperäinen kirjoittaja M86:
- perunaa, sit porkkanaa
Miten sä oot saanu vaavin juomaan velliä? Meil tyttö meinaa "tukehtua" kun juo siitä isoreikäsestä tutista...
Lantraa maitoon. =)
Joo niin olen tehnykkin, mut ei se tuu ulos normi tutista...? meil siis aventin tuttipullot käytössä. Vai onko jossain toisessa merkossä erillainen reikä?

..
Alkuperäinen kirjoittaja th:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittelija:
poika reilu 3kk ja tissillä jatkuvasti, ajattelin ryhtyä antamaan vähän kiinteitä. Mitä suosittelette ja miten? Lusikalla äidinmaidossa vai pulloon vai kuinka?
jos et aloittaisi pariin kuukauteen vielä mitään. 3kk vauvan kuuluukin olla jatkuvasti tissillä kun tilaa lisää maitoa
jos vauva esim.isokokoinen, em.ei ihan pidä paikkaansa jos nälkäänsä itkee..
älä puhu paskaa
Osaatpa käyttäytyä aikuismaisesti!
sinustako valehtelu ja väärän tiedon levittäminen on kovinkin aikuismaista?

- perunaa, sit porkkanaa
Lantraa maitoon. =)
Joo niin olen tehnykkin, mut ei se tuu ulos normi tutista...? meil siis aventin tuttipullot käytössä. Vai onko jossain toisessa merkossä erillainen reikä?

Meillä on tavalliset "halpistuttipullot" ja niistä ainakin tulee hyvin ulos.

kata
- perunaa, sit porkkanaa
Lantraa maitoon. =)

Meillä on tavalliset "halpistuttipullot" ja niistä ainakin tulee hyvin ulos.
Ok :) täytyy mennä ostoksille maanantaina

Alkuperäinen kirjoittaja a:
"Vauva on valmis kiinteisiin kun alkaa niitä itse hamuta"

miten ninaTT sun vauva on 5 1/2 kk iässä osannut hamuta sosetta???
Mä söin leipää ja tyttö nappas sen mun kädestä, rupes mussuttaa :D Sen jälkeen tarjosin säännöllisesti jotain syötävää, mm kurkkua, tomaattia, perunaa, porkkanaa tms mitä itsekin söin. Googleta "baby led weaning" tai "lapsentahtinen sormiruokailu" jos aihe kiinnostaa.

..
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

eihän ninaTT:n lapsi ole soseita syönyt
no kiinteitä sitten. miten osaa "hamuta" itse?? en ymmärrä, nina TT kerro.
muistaakseni on kertonut, että vauva nappasi itse ruokaa äitinsä kädestä ja söi

a
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Mä söin leipää ja tyttö nappas sen mun kädestä, rupes mussuttaa :D Sen jälkeen tarjosin säännöllisesti jotain syötävää, mm kurkkua, tomaattia, perunaa, porkkanaa tms mitä itsekin söin. Googleta "baby led weaning" tai "lapsentahtinen sormiruokailu" jos aihe kiinnostaa.
no ei kiinnosta...

vieras
Jos vauva on iso, sehän kertoo vain siitä että rintamaito on riittävän hyvä eväs ja kasvaa sillä hyvin. Ei noin pieni oikeasti tarvi kiinteitä vielä jos on täysiaikainen, terve vauva. Suosittelen tutustumaan imetystukilistaan ja tottakai 3kk on tiheän imun kausi - silloin vauva tilaa itselleen lisää maitoa! Täysimetys nyt vain on vauvalle parasta, varsinkin näin influenssakauden aikaan.. Vastustuskyky paranee ja voipa vauva säästyä sen ansiosta "possunuhaltakin".

no ei kiinnosta...
Tää on just sellanen asenne mitä mä en ymmärrä :/ Miksei ihmisiä kiinnosta ottaa selvää erilaisista vaihtoehdoista ja vasta sitten päättää mikä lapselle on parhaaksi? Mieluummin päätetään jo etukäteen, että mä teen nyt näin ku mua huvittaa eikä mulla oikeastaan ole mitään syytäkään tehdä näin mut mun oikeus on päättää mitä teen ja mä teenkin just niin ku mua huvittaa...

Mut suosittelen tuohon tutustumista, mun elämää ainakin helpottanut huomattavasti ja veikkaan, että lapsikin voi paremmin.

vieras
Itse aloittelin aikoinani perunalla, sitten porkkanaa, kukkakaalia, maissia jne.... Eli ensin noita vähemmän makeita ja sit vasta hedelmäsoseita. Keität perunat ilman suolaa ja muussaat vaikka haarukalla ja sit äidinmaitoa/korviketta sekaan et tulee sopivan lötköä ja eiku maistelemaan. Itse annoin ihan lusikalla ja nopeasti oppi siihen. Niin ja meillä taisivat olla vähän alle 4kuisia kun aloitettiin kiinteitä maistella.

ei hyvä

no ei kiinnosta...
Voin vain kuvitella millanen asenne sulla on lapsiesi tarpeita kohtaan:/

ap lues tää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos vauva on iso, sehän kertoo vain siitä että rintamaito on riittävän hyvä eväs ja kasvaa sillä hyvin. Ei noin pieni oikeasti tarvi kiinteitä vielä jos on täysiaikainen, terve vauva. Suosittelen tutustumaan imetystukilistaan ja tottakai 3kk on tiheän imun kausi - silloin vauva tilaa itselleen lisää maitoa! Täysimetys nyt vain on vauvalle parasta, varsinkin näin influenssakauden aikaan.. Vastustuskyky paranee ja voipa vauva säästyä sen ansiosta "possunuhaltakin".
Näinhän se on.

maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja ap lues tää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näinhän se on.
Peesi tähän. Turha rasittaa suolistoa vielä, ja varsinkaan millään teollisilla velleillä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja aloittelija:
poika reilu 3kk ja tissillä jatkuvasti, ajattelin ryhtyä antamaan vähän kiinteitä. Mitä suosittelette ja miten? Lusikalla äidinmaidossa vai pulloon vai kuinka?
jos et aloittaisi pariin kuukauteen vielä mitään. 3kk vauvan kuuluukin olla jatkuvasti tissillä kun tilaa lisää maitoa
jos vauva esim.isokokoinen, em.ei ihan pidä paikkaansa jos nälkäänsä itkee..
Minun poika on isokokoinen ja hyvin kasvanut rintamaidolla, 5 ja puolen kuukauden iässä vasta alkoi syömään vähän kiinteitä. Eli tuskin se rintamaidollakaan nälissään joutuu olemaan kun vaan äiti huolehtii omasta syömisestään ja juomisestaan että sitä maitoa tulee!

m
tiedän tapauksen jossa äiti antoi pelkkää rintamaitoa yli 4 kuukauden ikään saakka mikä tarkoitti käytännössä sitä että poika tankkasi 1,5 tunnin välein yötä päivää!itse aloin lisätä poikani maitoon velliä n. 3 kuukauden iästä asti ja se taas tarkoitti käytännössä sitä että rupesi nukkumään täydet yöt (10-11h) heräämättä kertaakaan syömään.no voitte vaan arvailla kumpi äideistä oli rättiväsynyt ja kumpi oli pirteä ja iloinen...
vaikka lapsen paras onkin tärkein,jotain rääpyä sentään,mulla ei ainakaan olis oma mielenterveys kestäny noita omia max. 1 tunnin unipätkiä 4 kuukautta.

Mä aloitin meidän 5kk neidolle eilen, mutta huonolla menestyksellä. Lykkäsin neidille keitetyn porkkanan kouraan ja alkuun sitä maisteli, mutta totesi sen olevan pahaa, eikä sitten enempiä huolinut.

Luuletteko, että neiti tykästyy makuun jos päivittäin porkkanaa tarjoan, vai kannattaisiko maistatuttaa jotain muita makuja?

Yhteistyössä