Kiinteiden aloituksesta,mahan toiminnasta ym...

Auttakaa minua,kun tuntuu ettei tästä kiinteiden aloituksesta tule meillä yhtään mitään.Kuopus siis nyt 5kk ikäinen,onko muita joilla ei mene vielä kiinteitä?Tuntuu että kaikilla jo niin selkeä rytmi ja kiinteät osana päivää,meillä ei...Olen kokeillut kaikkea (siis yksitellen tietenkin) ja jos ei tule iho-oireita,niin sitten menee maha niin kovalle että kakkaa noin 1krt viikossa ja sellaisia papanoita.Ja porkkana tulee ihan sellaisenaan ulos,näyttää siis ettei se sula lainkaan elimistössä.Poika kuitenkin isokokoinen ja maito ei oikein piisaa enää ainoastaan.Onko muilla tullut sama,että maha menee kivikovaksi?Olen kuitenkin jo n.1kk antanut pieniä määriä joten luulisi suoliston tottuneen.Meillä on vauvalla maitoallergia,joten olen miettinyt allergioiden mahdollisuutta?Mutta oireilisiko pelkällä suolistolla?Maitoallergia tosin pelkkä suolioireinen.
Miten muilla onnistunut kiinteiden aloitus?
 
Meillä pojalla meni myös vatsa kovalle kun kiinteät aloitettiin, tuli pienen pieniä pipanoita. Annoin pojalle luumusosetta ja hiljalleen vatsantoiminta normalisoitui (kiinteitä tuli enemmän kuvioihin).
 
...vatsa kovalla ja vauva murisee. On murissut nyt koko alkuviikon; liittyyköhän vatsan kovuuteen. Minä myös antanut luumusosetta, mutta tietääkö joku jotain toista vatsan pehmittäjää? Huomenna aattelin soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoja, jos tänään toi kakka ei lähe tuleen vauva kakkinut viimex maanantaina ja nyt jo torstai).
Apua!
 
sanovat myös että vauva vaan vatsalleen vaikka lattialle tai syliin masulleen makaamaan niin saapi vatsan toimimaan. Meillä tuo kikka auttoi.
Päärynä ja luumusoseet ovat toimineet meillä ja sitten sitä kakkaa on kanssa tullut :whistle:
 
Hei, meillä meni kanssa vatsa kovalle kiinteitä aloitellessa, mutta nyt kun ollaan jo jonkin aikaa syöty niin ei ole enää ollut ongelmia. Kun kakka oli meillä viikon hukassa niin käytin yhden mikrolax:in ja kakka tuli (ja paljon) samantien. Helpotti selvästi pojan oloa, jonkun aikaa käytin myös levolakkia. Tuosta mallasuutteesta minulle sanottiin apteekissa, ettei sitä pitäisi käyttää vauvoilla koska se saataa vaurioittaa jotain vatsassa/suolistossa, en nyt tarkaa muista mihin se vaikutti.
 

Yhteistyössä