Kiinteiden aloittelua..

Kertokaas taas niitä parhaita ensisoseita!

Meidän pikkuneiti täytti tossa juuri 4kk, ja lääkäreiden määräyksestä aloteltiin sitten kasvissoseita. No, perunasta maha meni ihan tukkoon, vaikka maisteli vain ihan pienene pieniä määriä parina päivänä. Porkkana melkein yhtä paha, mustikka+ luumu sekoitti mahan. Nyt neuvolantädin siunauksella me jatketaan täysimetystä vielä tän kuun loppuun kun tyttö kasvaa upeesti, nukkuu yöt ja on kaikinpuolin tyytyväinen.

(Keskosuuden takia siis pitäisi soseet aloitella, raudan imeytyminen, vitamiinit+hivenaineet syynä)

Bataatti oli ainoa mistä maha ei mennyt todella kipeäksi.

Eli nyt sitten pitäs miettiä millä lähdetään se uusi aloittelu..Neuvolatäti sanoi että marjoista voisi aloittaa.. Eli vadelma varmaan sitten seuraavana listalla.
 
äippä
Meijän keskoselle ei kyllä noin aikasten aloitettu soseita.
Syntyi lokakuussa,tammikuussa olisi ollut la.
Ekana bataattia ja persikkaa,sit pikkuhiljaa muita lempeitä ruokia.

Sillä bataatilla kait jatkaisin sitten.Meille suositeltiin et n.viikko aina yhtä makua johon lisätään vauvan saamaa maitoa.
 
No musta ei varmaan kauheesti oo apua, kun just niistä kasviksista aloitettu ja kaikki sopineet... Paitsi joku parsakaalijuttu oli aika hirveetä sekä esikoisen että mun mielestä :xmas:
Parsakaali kyllä muuten perusmuodossa on aika nam :D

Just tänään ostin tuolle nuorimmalle peruna-porkkanasoseen, sit viel kun uskaltais sen ekan kokeilun tehdä :whistle:

Onko sulla isompia, onko allergiaa tms....?
Onko bataattia esim. Bonalla vai teetkö itse?
 
ja bataattisoseen teen itse.

Esikoisella ei allergioita, eikä ollut mitään ongelmaa kiinteiden aloittamisessa/syömisen kanssa. Oli jo siinä vaiheessa tuttelivauva, liekkö siinä syy että maha ei ollut niin herkkä enää?

Tyttö tosiaan täysimetyksellä ollut.
 
Bataatti on sopinut meidänkin vauvalle, jolle on aika helposti tullut ummetusta uusista jutuista.
Mä teen suurimman osan tuon neidin ruoista itse ja alkuun annoin melko löysää.
Hedelmistä/marjoista vois justiin persikka ja vadelma sopia, toivotaan että jatkossa sujuu helpommin nuo soseet. :)
 

Yhteistyössä