Koitin lukea onko kukaan aloittanut kiinteätä 2kk ikäiselle vielä? vellin antoa tai purkkia... Tuntuu ettei maito enään riitä pelkästään vaan pupu tarvisi lisää ruokaa. :$
meillä meni reilu litra mutta ainakaan neuvolasta ei neuvottu että ois pitäny alottaa kiinteitä/vellejä,ihan maidolla sitte jatkettiin...Alkuperäinen kirjoittaja Marianne74:Ihanan nopeesti vastaatte... Meillä menee maitoa litra päivässä jo ja en imetä enään koska en voi,mulla on vähän kuin eka lapsi koska viimeiseen on ikäeroa jo 9v niin olen täysin ummikko vauvan hoidossa :saint:
Tässä oli kyse kiinteän ruuan antamisesta. Vaikka korvikekkkin on vaan huono ämmän kopio, se sentään käy 2kk vanhan lapsen elimistölle ravinnoksi. Joku perunasose esim on niin huonosti sulavaa ja ummetusta aiheuttavaa tärkkelysmössöä, etten ole antanut sitä edes alle 6kk lapselle.Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:Aloin antamaan reilun 2 ½ kk ikäiselle maissivelliä. Ensin ihan minimaalisen määrän ja sitten pikkuhiljaa lisäsin annosta. Tätä annoin VAIN iltaisin, sillä vauva joi parhaimmillaan yli 2 dl korviketta yhteen menoon ja puklaili aivan valtavasti sen jälkeen. Ja kyllä yritin olla antamatta noin paljoa maitoa, mutta huuto oli aivan mieletöntä. Velli on sen verran paksumpaa, että hillitsi hyvin tuota puklaamista. Eipä sille vellin antamiselle muuta syytä ollut. Yöuniin ei meillä vaikuttanut oikeastaan yhtään. Nyt vauva 3 kk ja juo edelleen maissivelliä iltaisin ja maitoa muulloin.
kolmekertaa, kiva että sulla ilmetys onnistuu. Jospa kuitenkin olisit arvostelematta sen enempää korvikelapsia, kiitos! Tästä aiheesta ei jaksa täällä ruveta sen enempää jauhamaan... Olen jo kymmeniä kertoja lukenut kuinka oma päivänsäteeni on heikompivastustuskykyisempi, kiukkuisempi, huonon kiintymyssuhteen omaava kuin rintamaitoa saavat kanssasisaruksensa. Puhumattakaan omasta itsekkyydestäni ja kykenemättömyydestä äidiksi.
Juuri siksi imetys on niiiiin paljon hauskempaa ja helpompaa, suorittaminen kaukana !Alkuperäinen kirjoittaja Iita08:kiitos kirjoituksestasi, olen niin samaa mieltä kanssasi. tuntuu aivan siltä kun tämä äitiys olisi yhtä suorittamista, imettävät äidit vastaan korvikeäidit, kumpi on pahempi parempi. olen yrittänyt pitää näppini poissa tästä aheesta, mutta nyt halusin sanoa sinulle Snoopy kiitos.
Hienoa ja onnittelut siitä!!!Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:Juuri siksi imetys on niiiiin paljon hauskempaa ja helpompaa, suorittaminen kaukana !
Hei, ajattelin vain oikaista että huomasithan että ap ei enää imetä? Eli siis toki saat olla mitä mieltä tahansa imetyksestä mutta eipä tuo asia oikein ap:tä enää auta.Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:Juuri siksi imetys on niiiiin paljon hauskempaa ja helpompaa, suorittaminen kaukana !Alkuperäinen kirjoittaja Iita08:kiitos kirjoituksestasi, olen niin samaa mieltä kanssasi. tuntuu aivan siltä kun tämä äitiys olisi yhtä suorittamista, imettävät äidit vastaan korvikeäidit, kumpi on pahempi parempi. olen yrittänyt pitää näppini poissa tästä aheesta, mutta nyt halusin sanoa sinulle Snoopy kiitos.
Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:Justjoo... Tämän takia näihin aiheisiin ei kannata meidän "huonojen äitien" kirjoitella, kun heti on joku fanaatikko teilaamassa. Toivottavasti tämä pönkitti ainakin jonkun itsetuntoa.