kiinnostaako 1v4kk lapsianne syödä itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja taapero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ja taapero

Vieras
Meidän poika 1v4kk ei osoita minkäänlaista halua itsesyömiseen tai juomiseen, siis lusikalla On tosin muutenkin tosi huono syömään. Ihmettelen vaan että mitenköhän poika edes voi oppia ikinä itse syömään kun ei muutenkaan ruoka kelpaa. Muille kyllä yrittää lusikalla omaa ruokaansa tyrkyttää. Onko muilla kokemusta?

Meillä poika on 1v3kk ja syö oikeastaan kaiken ruoan itse. Lusikalla tai haarukalla. Ollaan annettu lusikka jo varhaisessa vaiheessa käteen ja niin on vain kehittynyt.

Ei meillä myöskään poikaa vielä kiinnosta itsesyöminen ja on myös tosi huono muutenkin syömään. Tai siis ei jaksa kauaa kiinnostua syömisestä kun jo pitäisi päästä takasin leikkimään. Juo kyllä jo nokkamukista itse ruokailujen yhteydessä ja muutenkin pitkin päivää. Ollaan kans annettu lusikkaa hänelle käteen mut se menee yleensä siihen et hän vaan paukuttaa sillä lautastaan ja siirtää ruokaa pöydälle ja taas takasin lautaselle. Sorminensa sitten kyllä yrittää kaikkea syödä. Eiköhän tuo tuosta josain vaiheessa innostu itekseen lusikoimaan kunhan vaan annetaan jätkän ite siitä innostua rauhassa. Ja poika siis nyt 1v3kk.

vaihdellen syö itse.meillä on ollut 8kk asti aina 2 lusikkaa ruokailussa koska muuten ei suostunut syömään ellei saanut sorkkia ruokaa.tällä hetekllä tuntuu että motoriikka riittää jo itse syömiseen mutta kiinnostus vaihtelee.juo itse hyvin kaikenlaisista mukeista mutta jos ei ole venttiiliä niin tykkää sotkea maitoa/vettä joka paikkaan,se on rasittavaa mutta kuuluu kai tähän.
tyttö siis 1v5kk kohta.

eipä kiinnosta, ei syö itse.paitsi sormin!lusikka kiinnosti jonki aikaa, mutta nykyään tuon syömisen kanssa on sellaista sirkusta että lusikat, haarukat lentää lattialle. välillä en ymmärrä miten se jaksaa etes touhuta kun ei ole syönyt.lapsi vuoden :ashamed:

meillä nassikka jo yli 3 vee... muistan hänen ollessa tuon ikäinen miettineeni samoja asioita!
edelleen on syöminen tosi vaikeeta ja usein joudutaankin syöttämään kun ei kerta kaikkiaan muuten mene mitään alas!
ei kai kauheen lohduttavaa kertoo tämmösiä täällä, mutta poikamme on ihan normaalikasvuinen ja reipas, osaa kaikkea mitä tuon ikäisen kuuluukin :)
on siis vaan yksinkertaisesti huono syömään! Edellenkin välillä huolestuttaa, mutta sitten muistan ravitsemusterapeutin kommentin (joka totesi kun kerroin itsekin olleeni lapsena huono syömään) että onhan sinustakin kasvanut iso tyttö!
tsemppiä vaan kaikille!

meillä tyttö nyt 1v8kk mutta aloitti "syömään itse" 1v.2kk, alku oli tosi sotkuista, annettiin syödä käsin kauheaa sotkua mutta niin se kiinostus menee ja lusikka alkoi kiinnostaa enemmän, nyt syö tosi hienosti lusikalla

Meidän neidillä ikää 1v5kk. Itse pitäisi saada syödä kaikki. Melko hyvin osaakin kyllä syödä, mutta hieman apua tarvittaisiin vielä. Apua ei vaan oikein haluaisi ottaa vastaan. Ja ruokalappu revitään aina pois, joten paita aina sotkussa monta kertaa päivässä -huh, huh. Koita siinä sitten olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen =)

Yhteistyössä