Kiinnittymisvuoto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...~PP~...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiinnittymisvuotoa saattaa esiintyä alkion kiinnittymisen aikoihin, erityisesti silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa. On kuitenkin varsin harvinaista.

Kiinnittymisvuoro aiheutuu alkion ""kaivautumisesta"" kohdun limakalvolle. Limakalvon ohuet verisuonet rikkoutuvat ja veri muodostaa pieniä ""altaita"" kiinnittymiskohdan limakalvon pinnan alle. Kun alkio hautautuu yhä syvemmälle, puhkeavat nuo verikeräytymät limakalvon pinnalle ja veri vapautuu. Tämän saattaa havaita niin kutsuttuna kiinnittymisvuotona.

Kiitos pikavastauksesta!

Ovulaationi on ollut 17.18.2. ja -tottakai- silloin touhuttiin :) Tänä aamuna tuli pikkutuhru, tosi niukka, mutta kuitenkin. Päivät täsmäisivät, joten kiinnittymisvuoto ei ole poissuljettu juttu... Jännittää!

Oon aina ajatellut että moni elättelee toiveita ja luukevat, että alkavat menkat ois kiinnittymisvuoto. Nyt en tiedä mitä ajatella.

Mun kierto on 30 päivää ja luulin että menkat alkoivat 32/30. Nää ""menkat"" kestivät ehkä puol tuntia ja sen jälkeen tullut pari tippaa. Yhteensä koko homma oli korkeintaan kaksi ruokalusikallista. Ei ihan minun käsitykseni menkoista.

Onko muilla ollut tällaisia epämääräisiä menkkoja? Menkat tasaantuneet jo pilleireiden jälkeen ja kierrot tasaisia.

Hmmm... googletin tuossa tätä kiinnittymisvuotoa ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, kyse on vuodosta joka tulee n. 6-7 pv ovulaation jälkeen, ei siis silloin, kuin menkkojen pitäisi oikeasti alkaa (14 pv). Vuoto on tosi minimaalista ja saattaa tulla vain pari pikku tippaa. Käsittääkseni omalla kohdallani on juuri noin (tai sitten toiveajattelen :-)

Täsmentääkö joku, jos olen ymmärtänyt tämän kiinnittymisvuotoasian väärin?

Tässäpä hyvä linkki sulle. Ihan alimmaisena tekstiä kiinnittymisvuodon yleisyydestä ja esiintymisajankohdasta.

http://groups.msn.com/Lapsettomuus/alkionkiinnittyminenjaimplantaatiovuotokuvina.msnw

Yhteistyössä