Kiinnittymättömyysongelma??

Hei!

Olen huomannut, että parin viime kuukautisten aikana on tullut istukkakudoksen tapaista ainetta vuodon mukana. Vuoto on muutenkin muuttunut koostumukseltaan todella löysäksi. Eli kiinnittyminen ei näytä onnistuvan.
Miten voisin saada kohdun limakalvon vahvemmaksi? Näyttää siltä, että se kypsyy epätasaisesti. Takana on pari keskenmenoa, joiden arvelen johtuvan juuri tuosta.

Onko kokemuksia ja hoitoja asiaan??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.08.2006 klo 14:33 lepsu kirjoitti:
Hei!

Olen huomannut, että parin viime kuukautisten aikana on tullut istukkakudoksen tapaista ainetta vuodon mukana. Vuoto on muutenkin muuttunut koostumukseltaan todella löysäksi. Eli kiinnittyminen ei näytä onnistuvan.
Miten voisin saada kohdun limakalvon vahvemmaksi? Näyttää siltä, että se kypsyy epätasaisesti. Takana on pari keskenmenoa, joiden arvelen johtuvan juuri tuosta.

Onko kokemuksia ja hoitoja asiaan??
Mistä tiedät, että kyse on istukkakudoksesta? Ja mistä tiedät, että limakalvo kypsyy epätasaisesti? Anteeksi, en ehkä ihan ymmärtänyt kertomustasi. Limakalvoja yleensäkin vahvistavat maitohappobakteerit ja foolihappo. Itse syön multitabsin päivässä ja saan siitä foolihapon ja muutkin tärkeät vitamiinit.

Limakalvoa ei käsittääkseni maitohappobakteerit tai foolihappo vahvista. Hyvälaatuisista rasvahapoista ja e-vitamiinista on pikemminkin apua. Esim. helokkiöljykapseleiden popsimista kannattaa kokeilla.

Luulisin, että vuodon koostumuksesta on tosi vaikea mitään päätellä. Se, että vuoto on nyt vetisemmän oloista voi kertoa yksinkertaisesti lisääntyneestä valkovuodosta. Ei 'hyvä limakalvo' kuukautisvuotona ole sen paksumpaa kuin huono. Vuodon määrä saattaa olla tärkeämpi juttu, vaikkei sekään ole tarkka indikaattori hyvästä limakalvosta. Se, että istukkakudosta näyttäisi olevan vuodon mukana, saattaa johtua juuri siitä, että muutoin vetisemmässä vuodossa kaikki 'kökkäreisempi' erottuu selvästi.

Jos vain resurssit riittävät yksityiselle puolelle, niin asia kannattaa käydä tsekkaamassa. Julkisella puolellahan keskenmenojen syitä aletaan tutkia vasta kolmannen epäonnisen raskauden jälkeen, mutta yksityisellä suostuvat tutkimaan jo kahden jälkeen.

On toki mahdollista, jopa todennäköistä, että näillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään, mutta itselläni ainakin on todettu, että aikaisemmat keskenmenoni ja nyt limakalvon kehittymättömyys ovulaation aikaan sopivat samaan kaavaan. Minulla kiertohäiriöt, lyhyt kierto, liittyy tähän ongelmaan.

Hoito on vielä kesken, mutta lääkitystä saan, ja seuraavassa vaiheessa piikkejä.

Noiden luontaistuotteiden syöntiä välttäisin, niiden vaikutuksista on huonosti tutkimusta. Efekti saattaa olla toivotun vastainen. Vitamiinit ovat tietenkin ok, koska niiden vaikutukset tunnetaan suhteellisen hyvin. Eli ehdottomasti kunnon lääkitystä luonnontuotteiden sijaan!

Hei.

Kiitos kun vastasitte. Viimeiseltä kysyisin,millaisia hoitoja olet vaivaan saanut? Itse olen ajatellut, että ehkä pari kiertoa e-pillereitä voisi auttaa limakalvon kehittymisessä oikeanlaiseksi..
Kaksplus-lehdessä on ollut myös tutkimus, että toivottomille tapauksille
olisi tehty sellainen testi, että on otettu pala kohdun limakalvoa ja kas kummaa, he ovat sen jälkeen onnistuneet tulemaan raskaaksi. Eli limakalvo on alkanut korjaamaan itseään onnistuneella tavalla, ilmeisesti. Tai reikä limakalvossa on auttanut kiinnittymistä..

Vastailen vielä lisää (olen tuo vastaaja nro 2 )

Minultakin taannoin meinattiin ottaa kohdusta koepala, koska kärsin pitkään (9 kk) siitä, että kuukautiset eivät tulleet ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Kuukautiset kuitenkin alkoivat spontaanisti joten koepalaa ei tarvittu. Ehkäisy sai ainaan sen, että progesteronituotanto jylläsi niin, että estrogeenituotanto oli nollilla. Mutta tuo koepala kannattaa otatuttaa, niin tiedetään mikä on tilanne. Minä en kyllä ole kuullut, että koepala varsinaisesti edistäisi raskautta.

Limakalvoahan paksuntaa siis estrogeeni, edelleenkään ei vitamiinit tms. Estrogeenin tuotantoon elimistö tarvitsee tarpeeksi rasvaa, joten tämän vuoksi erittäin laihoilla naisilla voikin olla kuukautisongelmia. Tuo suositelemani helokkiöljy sisältää juurikin hyvänlaatuisia rasvahappoja, gammalinoleenihappoa (GLA), jolla saattaa olla suotuisa vaikutus. Helokkiöljyvalmisteet sisältävät myös e-vitamiinia, jonka jo mainitsinkin. Miksi e-vitamiini on tärkeä raskautumiselle, sitä en tiedä. Lisäksi, jos ja kun limakalvo kerran tarvitsee riittävästi estrogeenia, voisi ajatella, että luonnon estrogeenit (kasviestrogeenit) parantaisivat tilannetta.

Luontaistuotteiden vaikutuksia ei ole tutkittu, joten ei niiden vaikutusta ei ole todennettu. Kolmas vastaaja siis ei voi sanoa, että niiden vaikutus olisi päinvastainen. Tätä ei tiedetä.

Toivotan onnea yritykseen :) :)

Nimettömät
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 09:10 Casper kirjoitti:
Muistatko missä Kaksplus lehdessä oli tuollainen tutkimus?

Jompikumpi tän kesän numeroista. Ajattelin kysyä asiasta lääkäriltäni, sillä olen menossa kohdun tähystykseen ja samalla otetaan koepala.

kiinnittymisestà....
Tutkin alkion kiinnittymis kuva reportaasia ja rupesin itsekseni miettimààn, ettà jos alkioita kohtuun siirrettàessà ne "pistettàisiin ihan limakalvon keskelle (siis tòkàttàisiin )josta olisi ehkà helpompaa muodostaa yhteisià verisuonia.....

Ehkà juuri siinà on se taika ettà monet raskaudet ovat alkaneet heti koepalan ottamisen jàlkeen koska siinà on "tuore kasvualusta" ja uusia verisuonia johin kiinnittyà...
Olipas sekavaa, mutta on siinà ideaa jonka haluan kysyà lààkàriltà. onko muut kyselleet?

Pallokkell ja kiinnittymis ongelmat + kaikki muut mahdolliset ongelmat :LOL:

Lepsu, kyselit, mitä hoitoja olen saanut. Käsittääkseni olen hoitouran ihan alkupäässä, keinot ovat vielä aika lieviä. Mahdollista alkavaa raskautta tukemaan olen saanut Lugesteron kuureja.

Kohdallani saattaa olla kyse myös munarakkuloiden yliaktiivisuudesta (munasolut kehittyvät liian varhain), ja koska raskaus ei ole alkanut, syön nyt kuurin Primoluttia (en suoraan sanoen tiedä miksi, lääkärillä ollessa ei aina muista kysyä ihan kaikkea), jonka jälkeen aloitetaan pistoshoidot.

Mene ehdottomasti lääkäriin, Lugestronit voivat kohdallasi tehota, mikäli kyse on vain kiinnittymättömyydestä. Voin kertoa, että henkistäkin olotilaa parantaa huomattavasti ammattilaisen luona käynti. Itse olin siitä ainakin valmis maksamaan. Toki poissulkevat testit maksavat osansa.

Luontaistuotteista vielä sen verran, että en väitä niiden vaikutuksen olevan päinvastainen, mutta painotan vain sitä, että niiden vaikutuksia ei ole tutkittu vastaavanlaisin kokein kuin muiden lääkkeiden. Omalta osaltani tiedän, että lääkärini kehotti olematta syömättä mitään ylimääräistä tällä hetkellä. Toki mielipiteitä on monia, ja itsehoidoilla on vankka kannattajajoukkonsa, mutta aivan niiden varaan en jättäytyisi.

Onnea matkaan!

Yhteistyössä