Kiinnitätkä koskaan huomiota kuinka käyttäydyt kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tietysti tervehdin ja hymyilen. Ja toisinaan kassan kanssa tulee juteltuakin, jos ei muuta niin vitsailua.
Ostokset laitan kärryyn järjellisessä järjestyksessä (ei vie aikaa sen enempää) siitä ne on sitten helppo laittaa hihnalle taas järjellisessä järjestyksessä, kananmunat viimeisenä jne. Hihnalle laitan vain yhden kutakin ja sanon sitten kassalle kun ottaa jonkun käteensä että esim. sitä maitoa on kymmenen ja sokeria kymmenen jne. Ei tulis mieleenkään "pölliä" muovikassia, varastaminen on rikos ja sitä paitsi yököttävää.

Ne sun mukavitsis kassa on voinut kuulla jo kymmenen kertaa. Lukekaa muutkin tuo aasiakas.net

Mä tervehdin kassaa aina, kiitän jne. Mutta mulla on yleensä kärryt täynnä kamaa ja todellakin ne menee hihnalle miten sattuu. Olen kuitenkin itse ollut kahden eri kaupparyhmittymän kassalla ja molemmissa on koulutuksessa painotettu että särkyvät tavarat laitetaan sivuun. Eli siis myyjä itse voi vaikuttaa siihen että tavarat ei mene kasaan saati rikki.

Tiedän että asiakaspalvelu on välillä aivan persiistä ja osa asiakkaista on todellisia pissipäitä. Mutta tuo tavaroiden asettelu on kyllä mun mielestä sen asiakaspalvelijan työtä, ei suinkaan asiakkaan.

Mulla ei oo liiskaantuneita salaatteja tai rikkoutuneita jugupurkkeja ollut kuitenkaan koskaan :)

Ei mullakaan, vaikka en ikinä katso minkä laitan hihnalle ensimmäisenä. En kyllä niitä lado päällekäinkään ja odotan että hihnatilaa vapautuu lisää ja sitten taas tavaroita siihen.

Tervehdin kassaa ja joskus sanon hei poislähtiessä. Mutta en sen kummemmin yritä olla mitään, suoriudun kaupasta omaan tahtiini omaan tyyliini mikä ei kuitenkaan pitäisi olla muita häiritsevä.

Mä olen kohtelias kaikille: bussikuskeille, kauppojen työntekijöidelle ja kanssaihmisille yleensä. Myös silloin jos mulle ollaan vähemmän kohteliaita.

OT, mua vituttaa suunnattomasti monien ihmisten bussikäyttäytyminen! Pysäkillä rynnitään ja kiilataan kaikki, jotka yrittää asettua jonkinlaiseen jonoon ja päästää kohteliaasti esimerkiksi vanhempia ihmisiä ensin. Ruuhkabussissakin moni istuu käytäväpaikalla ja pitää jotain pikkuruista käsilaukkuaan siinä ikkunapaikalla, ettei vahingossakaan joudu istuun kenenkään vieressä. Ja ei haittaa vaikka vanhat mummot joutuu kävelykeppeineen seisomaan! Argh, ihmiset on vatipäitä joskus! Ja tällaista käytöstä esiintyy valtavasti keski-ikäisten keskuudessa, nuoret (ja nuoret aikuiset) käyttäytyy useimmiten todella kohteliaasti eli ihmettelen, mistä ainainen natina nykynuorten käytöstavoista johtuu.

Anteeksi OT, oli pakko avautua. :D Käytöstavat on mulle todella tärkeä juttu ja mua tympii ihmiset, jotka ei niitä noudata, koska se kertoo välinpitämättömyydestä muita ihmisiä kohtaan. Enkä nyt tarkoita mitään etikettikiemuroita tai sen ihmeempää pokkurointia, mutta sellainen asenne että yrittää ottaa muutkin huomioon on aika jees. Ja vaikka vaikutan tämän tekstin perusteella joltain tädiltä, jolla on nuttura liian kireällä, olen kuitenkin vasta 21-vuotias. :D

Aina tervehdin ja sanon kiitos, lähtiessä en välttämättä sano mitään. Isoimmat ja painavimmat asetan ekana hihnalle, koska ne menee ekana kassiinkin, ja eipähän sitten ne pienemmät jutut ja rehut liiskaannu.

Käyttäydyn asiallisesti ja ystävällisesti kaupassa, nin kuin yleensä muuallakin asioidessani. Helposti saatan vaihtaa sanan, pari kassalla olevan myyjän kanssa, varsinkin jos käyn ko. kaupassa usein.

Toissa iltana pyysin myyjältä apua jäätelön valintaan, kun en osannut päättää. Mustikkapiirakkajäätelön päädyin, kun myyjä niin sitä kehui. Ja se olikin herkkua. =)

Mä tervehdin kassaa aina, kiitän jne. Mutta mulla on yleensä kärryt täynnä kamaa ja todellakin ne menee hihnalle miten sattuu. Olen kuitenkin itse ollut kahden eri kaupparyhmittymän kassalla ja molemmissa on koulutuksessa painotettu että särkyvät tavarat laitetaan sivuun. Eli siis myyjä itse voi vaikuttaa siihen että tavarat ei mene kasaan saati rikki.

Tiedän että asiakaspalvelu on välillä aivan persiistä ja osa asiakkaista on todellisia pissipäitä. Mutta tuo tavaroiden asettelu on kyllä mun mielestä sen asiakaspalvelijan työtä, ei suinkaan asiakkaan.

No tuohon sellainen kommentti, että joskus tuo kassahenkilön lajittelu on kyllä hankalaa, jos on isot ostokset ja kaikkea ei voi laittaa sivuun, esim paljon leipää ja jogurtteja tms ja sitten kun hihna on ihan täynnä, ettei mihinkään rakoon paljon enää mahdu, lyödään viimeisenä hihnalle 10maitoa tai mäyräkoira. Siinä sitten pitää raivata tilaa, kun ei voi niiden muiden ostosten päällekään niitä laittaa.

Ja sitten toinen asia mikä tuossa on joskus ongelmallista on asikkaan lapset, jotka siirtelevät niitä tavaroita siellä toisessa päässä. Kassa siirtää jogurtit ja vanukkaan ja jäätelöpuikot sinne sivuun ja sitten asiakkaan lapsi tulee sinne leikkimään sen liukuhihnan kanssa, kun haluaa nähdä miten jogurttipurkit liikkuvat siinä hihnalla. No nehän jää sitten sinne alimmaksi, kun kaikki muut ostokset tulevat niiden jälkeen.

Tervehdin kyllä, mutta silmiin en katso. Ei ole tapana tuijotella muitakaan ihmisiä silmiin. Yleensä siinä vaiheessa lastaan tavaroita kärryistä hihnalle tai kaivelen korttia kukkarosta.

Yhteistyössä