Kiinnitätkä koskaan huomiota kuinka käyttäydyt kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Eli tuli tosta kaupan kassa ketjusta mieleen, itsekin kaupassa työskentelevänä, et miteni hmiset kaupassa käyttäytyy. Siis valtaosahan on ihan asiallisia, mut välillä ärsyttää kun asiakas ei tervehdi kassalla vaikka kassa tervehtii, tavarat heitellään hihnalle miten sattuu ja helposti hajoavat ekana ja viimeiseksi ne painavat tavarat ja sit valitetaan:" et hei tää jugurtti on rikki, en mä otakkaan tätä." Ja muovikasseja yritetään pimittää ilmaseks (jostain syystä ei oo rahaa maksaa niistä vaik ostokset ois 200€).

Esimerkkejä ois muitakin mut en kaikkee jaksa nyt kirjotella.

Toi muovipussien pölliminen on kyl hauskaa, ilmotetaan kassalle että joo yks kassi, ja sieltä tiskin takaa muka ovelana ujutetaan neljä. Eikö ne tahvot tajua miltä se näyttää kun ne sitten onnellisena siellä hihnan päässä pakkailee kamojaan niihin pöllittyihin pusseihin?

joo no itse yritän asiakkaana olla ystävällinen aina ja tervehtiä sun muuta.. mua vituttaa lähinnä ehkä ne vanhukset jotka on ihan törkeitä etuileen ja pöllivät niitä muovipusseja.. tai tavaraa.. aarghh..

Minua viduttaa nuo Lidin kassat tai ne kun niilläkin on nyt ne hihnat ja ne ei pysätä sitä edes silloin kun kassa toisessa päässä tyhjä ja omat maksetut ostokset toisessa päässä vaan kilpajuoksulla joudut ottamaan maidot ettei ne mene luttuun, kamalalla kiireellä joku kassi vaan auki ja leivät sinne ettei ne murskaannut vaikka laitat ne viimeisenä hihnalle ja koitat itse niitä leipiä varoa niin viimeistään silloin on murskana jos et niitä suunilleen kassatädin kädestä suoraan kassiin saa.
Sitten kun valitat että voisiko sen hihnan pysäyttää,ei sitä todellakaan pysäytetä :( sitten kun sanot että kiitos vaan mutta meni sitten leivät rikki joten saanhan vaihtaa, mulkoillaa kiukkusena.

Mä en jätä käytöstapoja kaupan ovelle odottamaan, joten kaupassa otan ne kanssa ostoksilla olijat ja työntekijät huomioon. Terverhdin kassaan jne. Ne naama norsunvärkillä olevat kassat lähinnä saa multa kulmat kohoamaan ja ihmettelemään et jos hei on liikaa asiakaspalvelijalle niin sit varmaan kannattais vaihtaa alaa. Pääsääntösesti kassat osaa tervehtiä ja olla asiansa osaavia.

Ja mulle itellenin on mukavampaa pakata ostokset järkevästi kun ne hihnalle laittaa fiksuun järjestykseen.

Viimeksi muokattu:
Tervehdin aina, sanon kiitos ja ole hyvä, mutten todellakaan mieti missä järjestyksessä ostoskärryni sisällön kassahihnalle tyhjennän.

Minusta tavaroiden pakkaaminen on helpompaa ja nopeampaa, kun laittaa painavat ja isot tavarat ensin ja helposti vaurioituvat viimeksi. Olisi ällöttävää joutua syömään liiskaantunutta salaattia vain siksi, etten viitsinyt yhtään itse ajatella kaupassa. Jos aikaa on, käännän tavarat vielä hihnalla valmiiksi niin päin, ettei kassan tarvitse etsiä viivakoodia.

Ja juu, muistan sanoa päivää, kiitos ja näkemiin. Ja muovikasseja en varasta, koska mulla on omia kangaskasseja mukana.

Minusta tavaroiden pakkaaminen on helpompaa ja nopeampaa, kun laittaa painavat ja isot tavarat ensin ja helposti vaurioituvat viimeksi. Olisi ällöttävää joutua syömään liiskaantunutta salaattia vain siksi, etten viitsinyt yhtään itse ajatella kaupassa. Jos aikaa on, käännän tavarat vielä hihnalla valmiiksi niin päin, ettei kassan tarvitse etsiä viivakoodia.

Ja juu, muistan sanoa päivää, kiitos ja näkemiin. Ja muovikasseja en varasta, koska mulla on omia kangaskasseja mukana.

Mulla ei oo liiskaantuneita salaatteja tai rikkoutuneita jugupurkkeja ollut kuitenkaan koskaan :)

Käyttäydyn aina hyvin, koska olen ollut siellä kassan toisella puolella ja tiedän mi pitää vituttamaan.. Ap:n juttuun lisäisin vielä sen väipalkin laittamisen hihnalle. Ihan sama kumpi asiakas sen laittaa, etummainen vai takimmainen, kunhan joku sen siihen pistää. Erittäin v-mäistä kassalle, jolla ei ole aikaa tarkkailla kenen ostokset loppuu ja mihin, jos sitä kapukkaa ei ole. Siinä sitä sitten vedellään ostokset sekaisin kunnes jompikumpi aaseista havahtuu, ''hei, ei noi ole enää mun''. Thanks a lot.

Yritän käyttäytyä asiallisesti ja ystävällisesti joka paikassa, kaupassakin.
Tuo muovikassien pimittäminen tosin oli minulle uutta: Meillä päin yhdestä tai kahdesta ekasta muovikassista otetaan maksu, muut tarvittavat ovat ilmaisia.

Hihhihhii...! :D Ne ottaa sen koodin yhdestä pussista ja painaa sieltä kassasta että *4. Tai en mä tiedä, ehkä sitten teillä päin tosiaan tehdään noin.

Eniten vituttaa asiakkaana nää kassatytöt jotka hiljaisina aikoina vaan juttelevat siinä keskenään ,kun samalla toinen vetää ostoksia läpi. Musta se on todella töykeetä ja huonoa palvelua, että ei ns.keskitytä maksavaan asiakkaaseen .

[QUOTE="mmmm";22180425]Hihhihhii...! :D Ne ottaa sen koodin yhdestä pussista ja painaa sieltä kassasta että *4. Tai en mä tiedä, ehkä sitten teillä päin tosiaan tehdään noin.[/QUOTE]

Ei vaan mä aikoinaan ihan kieli poskessa laskin niitä pusseja ja sanoin sitten montako olin ottanut ja minulle hymysivät vain ettei meillä oteta kyllä maksua kuin yhdestä.
Sittemmin omista tyttäristä osa on ollut kassalla opiskelujensa ohella esim lukioaikaan ja vahvistaneet että käytäntö tosiaan on tuo.

Tervehdin aina, sanon kiitos ja ole hyvä, mutten todellakaan mieti missä järjestyksessä ostoskärryni sisällön kassahihnalle tyhjennän.
Kyllä minulla on tapana (tervehtimisen lisäksi) laitaa hihnalle ensin kovat ja painavat esineet ja nimenomaan jugurtit aina viimeiseksi. Useimmat kassat ovat kyllä sikäli huomaavaisia että liu'uttavat jugurtit ja muut herkemmät kamat sinne reunaan ettei ne vaurioidu. Toiset jopa kysyvät voiko hän laittaa jugut erilliseen pussiin.

Kyllä tuo on ihan molemminpuolista. Itse olen kuitenkin sitä mieltä että asiakaspalvelijalla on suurempi velvollisuus olla ystävällinen kuin asiakkaalla, hänelle maksetaan myös siitä.
Minun mielestäni jokaisella ihmisellä on ihan yhtä suuri velvollisuus käyttäytyä ystävällisesti muita kohtaan. Ei asiakkaalla ole mitään oikeutta olla vittumainen vain siksi kun ikivanha fraasi sanoo että "asiakas on aina oikeassa".

Eniten vituttaa asiakkaana nää kassatytöt jotka hiljaisina aikoina vaan juttelevat siinä keskenään ,kun samalla toinen vetää ostoksia läpi. Musta se on todella töykeetä ja huonoa palvelua, että ei ns.keskitytä maksavaan asiakkaaseen .

Mua ei ainakaan haittaa. Luulen että kassatytöstä on kivempi jutella työkaverinsa kuin mun kanssa. Ei mulla niile yleensä mitään asiaa olekaan, enkä ala vääntämään tikustakaan asiaa.

tietysti tervehdin ja hymyilen. Ja toisinaan kassan kanssa tulee juteltuakin, jos ei muuta niin vitsailua.
Ostokset laitan kärryyn järjellisessä järjestyksessä (ei vie aikaa sen enempää) siitä ne on sitten helppo laittaa hihnalle taas järjellisessä järjestyksessä, kananmunat viimeisenä jne. Hihnalle laitan vain yhden kutakin ja sanon sitten kassalle kun ottaa jonkun käteensä että esim. sitä maitoa on kymmenen ja sokeria kymmenen jne. Ei tulis mieleenkään "pölliä" muovikassia, varastaminen on rikos ja sitä paitsi yököttävää.

No en nyt hirveesti ole miettinyt, mut jos lapset mukana heidäb käytöstään ohjailen... riehuminen kielletty ja ei todellakaan availla mitään pillimehuja ennen kun ne on maksettu.
Mut tosiaan, mä lappaan tavarat hihnalle aika surutta niin kun ne on kärryssä, meillä on muutama fiksu kassa jotka osaa laittaa jugurtit pikkupussiin tai tuupana ne sinne reunaan.
Enempi sais se henkilökunta miettiä omaa käytöstään, maksava asiakas vs. palkkaa saava työntekijä, niin oletusarvo on et se palkkaa saava on se palveleva osapuoli, ei maksava asiakas. Samantienhän sit voidaan heivata kaikki kassat jos itse pitää alkaa lajitella ostokset kassahihnalle.
Ja koskaan en ole pimittänyt muovikasseja, koska en sellaisia käytä :)

Yhteistyössä